[Uppdated] Behöver HJÄÄÄ....

Inaktiv
[Uppdated] Behöver HJÄÄÄ....

Som topic heter så behöver jag snabb hjälp eftersom jag tänk att köpa ett spel nu i helgen till min ps3a eftersom det är speltorka hoss mig.
Har tumble (som tjejen spöar mig i)
Flight controll (som jag får TIX av typ)
MAG: Som är sjukt kul!
ACBH Beta (som oxå är sjuuuuukt kul)

And thats it:...

Och nu när både Dead Rising 2 och Castlevania LOS
Har kommit ut så står man ju och fingrar på plånboken men vet inte villket av det jag ska köpa.

Det här är mina tankar och frågor ang d 2 spelen.

1. Dead Rising 2.

Älskade 1an och vad jag minns så var det ett ganska långt spel. Hur är 2an? Och hur är det med "spela om" kvalliten efter man klarat det?
Vet att det har MP och hur funkar det online?
Är det roligt eller tröttnar man på det snabbt?
E HELA spelet spelbart i MP eller e det en speciell MP mode? Och "TYP" hur långt är spelet?

Vill inte köpa ett spel som man klarar på 2 dagar.
(på min lediga tid spelar jag väll ca4h)

2. Castlevania LOS:

Har hört via olika reviews att det inte alls är som
Castlevania Sotn, och bara det fick mig att titta bort från spelet. Det som DÄRIMOT får mig att titta tillbaka på det och välldigt noga är att det är 20h långt? perfekt spel för mig med andra ord som inte vill klara det på en gång, dock är frågan den här gången: Hur är det när det gäller frågan: SPELA OM? Är det på nått vis som
Castlevania Sotn dvs att du spelar om bara för att utforska alla rum/andra vägar m.m eller är det linjärt?

Tack för alla svar!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag tror att Castlevania är the way to go. Recensionerna har väl i princip sagt att Dead Rising 2 är precis som ettan, på gott och ont. Inget nytt eller spännande.

Castlevania har ju å andra sidan fått mycket bra kritik även om det faktiskt är annorlunda mot dem andra Castlevania titlarna. Kolla på videorecensioner på Gametrailers, har för mig att den besvarar dina frågor bra


signatur

Videomupp

Tja Gr3mlin.. kritikerna har helt rätt i att Dead rising 2 är som ettan.
största problemet jag hittade var att spelet bygger på sitt allt är ett vapen tema, och slakta zombies är kul men vad gör det när du aldrig får tid till att undersöka eller pröva allt, Tack vare den djävla tidsbegränsningen.

Castlevania LOS:

God of vania. Castle-inferno etc. bra på egna ben men inte ett traditionellt platforms castlevania. Fullt av japansk mentalitet och karaktärer strukna med "lets make the otakus happy" kammen. Frikin studio Kojima. spelas mer som god of war klon.

Ett val mellan dem säger jag ändå Castlevania.
Eller ännu bättre köp Enslaved, kul som fan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

ah btw, det dära enslaved.
Läste reviewn här på FZ men skulle vara roligt att höra vad ni/du tycker som lirar det själv.

Är det snyggt? ( Inte för att jag e grafik nörd men endå )
Hur är handlingen och voice actingen?
och är det ett stort dvs öppet spel? tex som Darksiders va.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

GT5 är ju alldeles runt hörnet, banka bajset ur mig i Super Street Fighter HD Remix (Gratis för PSN+) tills dess?

Medlem

Dead Rising kan du ju coopa med frugan

Medlem

Enslaved ser magiskt ut, men det ska också vara kort vad jag hört, så ta det i beräkning.


signatur

Videomupp

Medlem

Stoppa in Uncharted 2-skivan i PS3an och njut igenom det igen

Enslaved
personliga intryck.

Rent tekniskt är grafiken inte det säljande argumentet, vad som saknas i tesselering och bla bla tekniska termer tas igen i detaljrikedom. De gröna ruinerna är vackra jämfört med den bruna post-apokalyps vi känner till.
Tyvär är spelet inte så fritt vi skulle vilja, samma tråd följande som i tex Uncharted.
Jag blev vid flera tillfällen stoppad i mitt sköna movement flow då Monkey´s rörelser har riktig tyngd, inget negativt i längden och du blir snabbt van. Kameran är däremot inte lika vänlig då den blandar följsamt bakom dig till fixerade platser vid plattformandet tex, du vet känslan då du måste svänga och göra 180 graders två tre gånger innan du kommer i rätt position.
Combat inslag förhöjs i och med monkeys tyngd i rörelserna, kan nästan känna metallen bucklas genom skärmen.

Den absolut största anledningen till att spela Enslaved är Monkey och Trip, Voice acting´en av andy serkis och vad hon nu heter är FANTASTISK. Knyt fast det till en nyårs raket och du når den höjd som Deras röstskådespeleri tar sig till, subtilt och trovärdigt med bra script gör detta tillsammans med Bfbc2 ljudbild till en standard som fler utvecklare borde följa!.

Jag hade kul, så jäklans roligt att jag inte märkte av speltiden eller min omgivning. jag satt med ett flin och bara njöt.
Det är inte många spel som ger mig den känslan på sin egen merit, inget MP att föröka sälja in behövs, enda gången den känslan infunnit sig på senaste åren var med Okami och Borderlands med polarna.

så kort svar/betyg: Köp Köp Köp. Eller låna men spela för fan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag gillade inte att Castlevania blev så segt ibland när jag testade demot. Bäst är det nog om du laddar hem demot själv och testar.

Men kolla även in spel på PSN. Både billigt och bra.
Skulle rekomendera Lara Croft - Guardian of Light (snyggt, roligt och underbart i co-op), Joe Danger (testa demot så förstår du varför) och/eller ett beat em up som Shank, Scott Pilgrim eller Castle Crashers.

Medlem

jag skulle säga så här. vill du ha mest speltid för pengarna går du på castlevania LOS. jag tror personligen att recensionerna spelet fått är överdrivna och det verkar ändå kunna stå på egna ben.
nu måste vi komma ihåg att det också är mercurysteam som utvecklat(skaparna bakom clive barkers jericho), det är ett väldigt litet team från spanien. inte för att det spelar någon roll, men många verkar tro att det är världens största team som ligger bakom LOS.

jag säger så här, köp Castlevania eller enslaved. räkna med att du får mest speltid av castlevania, men enslaved har nog bättre story samt voice acting (andy serkis=gollum osv). jag skulle iaf köpt castlevania.

Medlem

Jag köpte Castlevania häromdagen, kan inte annat än att rekommendera det. Överraskande underhållande.

Inaktiv

Det blev Dr2 =), polare köppte det till sin oxå, ska dock köpa castlevania när det står på rea hyllan helt klart, annan polare som hookade det istället och han säger oxå att det är grymt.

lite off toppic:
Är det bara jag som har problem i DR2 online mode? Hittar aldri gett spel :S

fråga: Villka tänker gå på spelmässan i kista/stockholm den 4nov?

tack för alla snabba svar. Det uppskattades endå.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Nu när vi får "en ordentlig" spelmässa så känner jag ett tvång av att gå, mest för att lyssna på branch folket, spelen kan jag få info om här på fz och dess likar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar