Nya Medal of Honor cencureras i Storbritannien

Medlem
Nya Medal of Honor cencureras i Storbritannien

länk till Aftonbladet

Skrivet av Aftonbladet:

Möjligheten att slåss som taliban orsakade ramaskri.
Nu görs krigsspelet om.
– För soldaterna och deras anhörigas skull, säger spelets skapare Greg Goodrich.

Man har fått kriga som nazist, kommunist... men taliban? Nä fy så hemskt!
Det är tråkigt när spellutvecklarna ger efter för sådan här skitnödig PK:ism.


signatur

yolo

Medlem

England är väl inte direkt känt som yttrandefrihetens högborg.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Bara jag som tycker att Dice har tappat mycket sen BC1 ? Det är det senaste spelet som jag tyckt var bra utav dom iaf..

(Jävligt bra)

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Bara jag som tycker att Dice har tappat mycket sen BC1 ? Det är det senaste spelet som jag tyckt var bra utav dom iaf..

(Jävligt bra)

BC2 var så mycket bättre på alla plan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man kan alltså tolka detta som att i England där är det Ok med nazister,
Ibland är vissa saker så dubbel moral löjligt så det är inte sant.
i usa blir det ramaskri om någon säger shit eller det visas en tutte i tv, men att visa ihjälskjutna och stympade människor,det är helt OK
Dubbelmoralens idioti har återigen slagit till
Nazist=OK
Taliban=ajabaja


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Döbringer:

länk till Aftonbladet

Skrivet av Aftonbladet:

Möjligheten att slåss som taliban orsakade ramaskri.
Nu görs krigsspelet om.
– För soldaterna och deras anhörigas skull, säger spelets skapare Greg Goodrich.

Man har fått kriga som nazist, kommunist... men taliban? Nä fy så hemskt!
Det är tråkigt när spellutvecklarna ger efter för sådan här skitnödig PK:ism.

Tysk soldat är inte samma sak som nazist, just sayin'.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Riktigt fjolligt beslut, men sen är ju västvärlden som gjord för att spela gnälliga offer-människor i händerna, och där det är en synd att vara lite hårdhudad. Storbritannien är en av pionjärerna på området.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av son of RAMBO:

Bara jag som tycker att Dice har tappat mycket sen BC1 ? Det är det senaste spelet som jag tyckt var bra utav dom iaf..

(Jävligt bra)

BC2 var så mycket bättre på alla plan.

Nej du, bc1 var mycket bättre. Mycket underbarare.

Bad company 1 singleplayer var så mycket bättre än 2an. Mer "cod" med 2an.

Bad company 2 multiplayer var skit, det var cod-copy. Ett riktigt jävla skitspel alltså. Medans 1ans multiplayer verkligen var underbart. Där var det lite samarbete i iaf.

Medlem

Det gäller väl bara inte Storbritannien vad jag vet? Utan hela världen. Laget "taliban" heter istället "opposing force".

Rätta mig om jag har fel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

So fucking what? Kan ju inte vara helt oväntat att ett spel där man kan spela som taliban och nita västerländska soldater skulle vara upprörande för vissa. Alla som spelar spel vet att det är skitsamma vad det står att laget heter. Om folk blir så jävla ledsna så kan man väl ge fan i att uppröra dom om det inte betyder något.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av son of RAMBO:

Bara jag som tycker att Dice har tappat mycket sen BC1 ? Det är det senaste spelet som jag tyckt var bra utav dom iaf..

(Jävligt bra)

BC2 var så mycket bättre på alla plan.

Nej du, bc1 var mycket bättre. Mycket underbarare.

Bad company 1 singleplayer var så mycket bättre än 2an. Mer "cod" med 2an.

Bad company 2 multiplayer var skit, det var cod-copy. Ett riktigt jävla skitspel alltså. Medans 1ans multiplayer verkligen var underbart. Där var det lite samarbete i iaf.

You said it.

Liksom, jag och min bror körde nästan BC1 varje dag i 1-2 år. Sen bytte jag in det mot BC2.. Största misstaget då jag bara körde det i en vecka .

Ganska löjligt om man tittar på hur världen ser ut, men för de anhöriga är det känsligt. Kanske är det OK om 40 år?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Döbringer:

länk till Aftonbladet

Skrivet av Aftonbladet:

Möjligheten att slåss som taliban orsakade ramaskri.
Nu görs krigsspelet om.
– För soldaterna och deras anhörigas skull, säger spelets skapare Greg Goodrich.

Man har fått kriga som nazist, kommunist... men taliban? Nä fy så hemskt!
Det är tråkigt när spellutvecklarna ger efter för sådan här skitnödig PK:ism.

Tysk soldat är inte samma sak som nazist, just sayin'.

Nä och en "afghansk frihetskämpe" kan slåss för talibanerna utan att vara en taliban?

Sluta snacka skit, 2:a världskrigets tyska armé = nazister.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Döbringer:

länk till Aftonbladet

Skrivet av Aftonbladet:

Möjligheten att slåss som taliban orsakade ramaskri.
Nu görs krigsspelet om.
– För soldaterna och deras anhörigas skull, säger spelets skapare Greg Goodrich.

Man har fått kriga som nazist, kommunist... men taliban? Nä fy så hemskt!
Det är tråkigt när spellutvecklarna ger efter för sådan här skitnödig PK:ism.

Tysk soldat är inte samma sak som nazist, just sayin'.

Nä och en "afghansk frihetskämpe" kan slåss för talibanerna utan att vara en taliban?

Sluta snacka skit, 2:a världskrigets tyska armé = nazister.

Det fanns tyska soldater som motsatte sig den nazistiska regimen, så njae.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Döbringer:

länk till Aftonbladet

Skrivet av Aftonbladet:

Möjligheten att slåss som taliban orsakade ramaskri.
Nu görs krigsspelet om.
– För soldaterna och deras anhörigas skull, säger spelets skapare Greg Goodrich.

Man har fått kriga som nazist, kommunist... men taliban? Nä fy så hemskt!
Det är tråkigt när spellutvecklarna ger efter för sådan här skitnödig PK:ism.

Tysk soldat är inte samma sak som nazist, just sayin'.

Nä och en "afghansk frihetskämpe" kan slåss för talibanerna utan att vara en taliban?

Sluta snacka skit, 2:a världskrigets tyska armé = nazister.

Det fanns tyska soldater som motsatte sig den nazistiska regimen, så njae.

Alltså det är ju mer komplicerat än så. Visst fanns det tyska soldater som tyckte det dem gjorde var fel. Men dem hade ju inget annat val än att följa order. Det var kanske inte så smart att desertera.

Men jag tycker att 2:a världskrigets tyskland och detta är två helt olika saker.

Anledningen till att detta orsakar ett sådant skri är ju för att problemet fortfarande är aktuellt.
Den tyska armén anno 1942 existerar liksom inte längre och det är så länge sedan den existerade, därför är det okej att skydda normandie ifrån amerikanarna i Day of Defeat, eller gå runt och skjuta civila för ryska terrorister(eller hur det nu var) i CoD.

Om talibanerna skulle försvinna från jorden imorgon så skulle det nog inte ta många år innan det står "Talibans" i krigsspelen, men tills dess förstår jag varför dem censurerar.

Nä, det finns viktigare saker än vad ett lag i ett spel kallas för. T.ex att det blir ett bra spel

Se

MFC
Medlem

Jag såg "länk till Aftonbladet" sedan slutade jag läsa...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Sluta snacka skit, 2:a världskrigets tyska armé = nazister.

Så du menar att alla svenskar och svenska soldater är sossar / moderater eller vad det nu är för parti som styr Sverige för tillfället? (Inte så bra jämförelse, men du kanske fattar.)

Sluta trolla och läs på lite. Det var stor skillnad mellan den vanliga tyska armén/flygvapnet/marinen osv och t ex de SS-trupper som fanns. Nazisterna hade egna förband, som inte lydde under den vanliga armén.

Skrivet av MFC:

Jag såg "länk till Aftonbladet" sedan slutade jag läsa...

Inte för att jag gillar Aftonhor.... eh, bladet. Men varför ta sig tid att kommentera då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MFC:

Jag såg "länk till Aftonbladet" sedan slutade jag läsa...

Inte för att jag gillar Aftonhor.... eh, bladet. Men varför ta sig tid att kommentera då?

För att markera att Aftonbladet är ute efter opinionsbildning mer än att diskutera ämnet (som vanligt).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar