Målsättningen i World of Warcraft?

Medlem
Målsättningen i World of Warcraft?

G’day folks!

Mellan mina bestyr väljer jag att glömma allt och blogga mig sakta men säkert in i eskapismen. Sent igår startade jag World of Warcraft, gjorde några quests, köpte en ny item i Bloodmage regalia-serien och slöpratade med guildmedlemmar. Jag vet inte vad det är som fortfarande gör mig hooked på spelet. Men något är det. I början satte jag upp delmål i mitt spelande, eftersom spelet aldrig tar slut.

Delmål 1: Klara mig till level 80.
Delmål 2: Skilla upp alla färdigheter.
Delmål 3: Införskaffa Loremaster-achievment.
Delmål 4: Klara ICC, slå både Lich King och alla andra bossar på näsan.

Jag har klarat delmål 1 och 2, nästan. Men det är stora delmål. Hur gör ni när ni spelar? Brukar ni ha särkilda mål i spelet, eller spelar ni opretentiöst och slumpmässigt? Tell me!

[ia=22592; large]

#blogg

Medlem
Målsättningen i World of Warcraft?

Har spelat wow sen betan. När det kommer en ny expantion så har jag inga speciella mål utan då är allt nytt och roligt men när det börjar bli lite tråkigt och man har gjort det mesta börjar jag sätta upp lite mål för mig själv.

Dom mål jag har nu är:
Mounten från ICC (1 ach kvar)
Döda LK på heroic (är där och nöter på honom)
Samlar på pets så har 2-3 som jag saknar som jag vill ha.

Tycker ju längre man spelar spelet så blir mål viktigare och viktigare. Hade jag inte satt upp del mål så hade jag nog slutat spela för länge sen.

Medlem

Låter vettigt! Men ja, mål är nog viktigt för att fortsätta, annars skulle man sluta se poäng i det (vilket man ändå gör emellanåt när man grottat ner sig ordentligt i spelet alltför länge).

Medlem

Hmm, det målet jag har är väl att skaffa den bästa möjliga gear till min karaktär. Min guild har dödat allting värt att döda så det är bara att samla på bästa utrustningen möjligt. Plus att jag vill ha mounten från Lich King heroic!

Medlem

Döda alla bossar som HMs först av alla jag känner..

1
Skriv svar