*Lite off ps3 topic, men handlar fortf om spel* Behöver hjälp med läxa.. läs för mer info:

Inaktiv
*Lite off ps3 topic, men handlar fortf om spel* Behöver hjälp med läxa.. läs för mer info:

Som topic säger så behöver jag eran proffisionella spel hjälp grabbar/Tjejer eller pojkvänner av flickvänner eller flickvänner av pojkvänner för en uppkommande komvux läxa.

Det är så här att vi ska skriva en 12 sidor "bok/historia/novell" som ska innehålla Action/skräck/romantic/epicness/och musik.

Så efter mycket funderande och spelande för att få någon ide så står jag fortfarande på 0.
Läxan ska iofs va klar om 2v så har tid på mig, men tänkte fråga lite om NI här på forumet har några ideer av spel m.m som skulle vara nice att skriva en "bok" om eller om ni kan berätta för mig VAD för sorts böcker/noveller ni gillar att läsa och vad dom brukar inehålla och på vilken stil den är upplaggd.

Action från slut till början, seg början, epic början , tillbaka blickar (som i naruto typ) att hela boken är en tillbaka blick m.m

om ni undrar över hur jag ska få in musik så är det endera att man kan säga att "persornen" i boken lyssnar på nått eller att han spelar musik själv eller att man lägger en länk till en låt som passar in vid det tillfället.

SKulle vara nice med hjälp med det här men förstår er om ni inte kan / har tid / eller lusst.
Inte den roligaste läxan själv måste jag säga.

Btw. Allt ska skrivas på engelska oxå.
mvh/


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Leisure suit larry är ett väldigt actionspäckat spel som skulle vara hur coolt som helst att skriva om. Den har det mesta, romantik, moral framför allt den fasa som väntar om man inte gör rätt och ja det är ju ganska epic faktiskt musiken kommer jag däremot inte ihåg men lägger du in lite från alien eller jasonså blir det nog bra...

PS! Du behöver ju inte tänkta på att behöva skriva på engelska då leisure suit larry redan är på engelska.DS!

Lycka till nu med din läxa och hoppas min fantasi har hjälpt en del på vägen...

Medlem

Är det 12 sidor så är det ju en Novell/Historia.

Uncharted 2 är ett spel med bra story och musik.

Annars kommer jag bara på TIE-fighter

Jag brukar ju läsa Peter F. Hamilton (ca 1000-1200 sidor per bok) och där står hela världen på spel och det finns ett flertal karaktärer som bidrar till handligen.

Men antagligen har ni gått igenom hur det borde vara strukturerat på kursen du går på. Annars är det väl en konstig läxa.

Medlem

En av mina favoriter när det gäller "spelstorys" är XIII! Om du inte har lirat det så rekommenderar jag dig att skaffa det omedelbart, eller kolla igenom en walkthrough om du inte får tag på det! Storyn, grafiken, ja det mesta är verkligen topnotch i det spelet!

Medlem
1
Skriv svar