Pc-spelare går miste om Bioshock 2-DLC

Robot
Pc-spelare går miste om Bioshock 2-DLC

Nu blir jag ännu gladare att jag inte köpte detta pga SecuRom. Man vet även i framtiden att akta sig för 2K-spel.

Medlem

Som man har påpekat många ggr tidigare... PC har blivit kraftigt underprioriterat. Köper man spel idag till PC så kan man nästan vara säker på att det är gjort till konsolerna först...

Medlem

Konsollspel som portas till PC... tja, det är få sådana spel jag bryr mig om. Inget ont om Bioshock... men jag hade inte sett fram emot detta extramaterial.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är ju bra att man har flera plattformar så man inte går miste om det då.

Inaktiv

Är väl inte så konstigt att spel på PC inte säljer lika bra som på konsol när dom underprioriteras så. Det är spelföretagens eget fel att PC inte går lika bra som spelplattform. Nä... I framtiden blir det inga 2K Games köp. Glad att jag skippa Bioshock 2.

Those bastards, läste det nyss, ännu en anledning att inte köpa spel för fullpris då man kan råka på en känga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Första Bioshock var bra, som de även tog bort install limiten och securom på
Andra var bara kasst tyckte jag, kändes som en fan-made mod.

Medlem

2K Games vet hur man "rip people off" se bara på Mafia 2, helt bantat spel.

Medlem

2K har bara blivit sämre och sämre... De är värdelösa på att porta spel till Ps3 (Bioshock 2 och Mafia 2 t.ex.) och de struntar totalt i PC:n.

Nej, jag har tappat alla mina förhoppningar på 2K.

Avstängd

synd att Rockstar har 2K Games som spel distributör.

Medlem

Ingen större förlust då Bioshock 2 mycket möjligt kan vara en av de sämsta uppföljare någonsin. Mer repetitivt än Serious Sam.

Medlem

Jag lär nog också missa det för min 360 fick för sig att dö för 4:e gången den lymmeln. =(

Medlem

Konsolspelare går miste om:

* Dedikerade servrar

* Mus och tangentbord

* Alltid över 60 fps

* Bästa grafiken

* Billigare spel

* Mods

Skägg.
10 Chambers

Så, 2K skippar ett av de starkaste argumenten för att inte piratkopiera (DLC-paket). Smart!


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av LoA.:

Konsolspelare går miste om:

* Dedikerade servrar

* Mus och tangentbord

* Alltid över 60 fps

* Bästa grafiken

* Billigare spel

* Mods

Kört PC i många år men nu blir det mer och mer PS3, inte mycket som slår känslan av att sitta i soffan med ett par kompisar och köra FIFA11 ihop

Medlem

@robineng

Snarare är det piraternas fel att spelutvecklarna inte orkar prioritera PC längre.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Selphy:

@robineng

Snarare är det piraternas fel att spelutvecklarna inte orkar prioritera PC längre.

jag är ganska tröt på det här snaket om att pirate förstr det är en sak som folk inte förstår sig på om dom och det är att det bara är nån ynka % av alal pirater som slutar köpa saker som spel dom flösa pirater köper lika myket som dom gorde innan bara att dom laddar ner mycket mer som dom allrig skull ens ha en tanke om annars.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Konsolspelare får njuta av:

* Att vara primär plattform för de flesta spel (färre portar)

* Skön handkontroll

* Alltid bra grafik och flyt, oavsett ekonomi/hårdvara

* Mest DLC

* Andrahandsvärde på sina spel

* Ingen DRM-skit som förstör spelupplevelsen

* Co-op och social spelande med vänner eller i soffan

*Många exklusiva titlar (fullprisspel) såväl som godkänt utbud av indie-games

Man behöver minst en PC och en konsol om man vill ta del av alla spel, även exkluderat rena (konsol)exklusiva spel. PC är utmärkt om man vill ha snygg grafik och gillar att betala för den, konsol är bra om man vill slippa krångel och bara njuta av sina spel
Att inneha båda är ett måste för att man som gamer inte ska missa så många spel nu för tiden (och jag ogillar portar oavsett plattform, för att inte tala om DRM).

OnT:
Lite snålt att PC missar denna DLC, men å andra sidan beror det troligen på låg försäljning och högt piratande av tidigare DLC.
Bioshock 2 är i sig inte mer än en glorifierad modd av ettan enligt mig, spelbar en långt från lika bra så brist på DLC gör inte mig något.

Medlem

@morfin

Och jag är trött på idioter som tror att piratkopiering inte påverkar marknaden alls. Skulle gärna vilja se en källa till ditt påstående om "ynka procent" föresten.


signatur

Jaha.

Medlem

Tycker snarare det är skönt att dessa tråkiga mainstream-spel katigoriseras mer till konsol-världen. Har inget som helst behov av sådant krystat kortlivat skräp på PC. Låt utvecklarna tugga vidare på konsol-spelarnas plånböcker!

Medlem

"Skulle gärna vilja se en källa till ditt påstående om "ynka procent" föresten." Det är klart att det finns ett väldigt stort mörkertal här, på båda håll. Jag kan bara tala för mig själv men jag tror att många håller med mig när jag säger att spelindustrin har skapat den här situationen själv. Jag är innerligt trött på att bli blåst av profithungriga distributörer som tar genvägar för att få ut halvfärdiga produkter på hyllorna. Till viss del får vi också skylla oss själva eftersom vi har visat dem att det är ok att uppföra sig så här. Alla rantar på forumen om det senaste spelet som knappt skulle få kallas beta men likförbannat så köper vi nästa hypade produkt trots att vi satt och svor i dagavis och förbannade utvecklare, producenter, distributörer, deras familjer och husdjur. Det är därför de gör så här. De vet att vi är dumma får som gör som de vill i alla fall hur mycket vi än skriker. Personligen köper jag numera bara titlar som jag vet kommer att hålla lite höjd. Alla andra testar jag först. Och de får gärna kalla mig ond och slemmig pirat för de har själva skapat situationen. Exempelvis kommmer jag aldrig att köpa nästa Mafia (om det blir någon) utan att kört en tekniklicens först. Alternativt väntar jag tills det släpps som veckans erbjudande på Steam. Men om de tror att jag tänker låta dem köra upp hela armen där solen aldrig skiner en gång till så tror de jävligt fel. Jag trodde och litade på Mafia 2 men jag hade fel och jag kommer inte att göra om det misstaget igen. Och det är bara en av de släppta titlarna som borde innebär att hela produktionsledet ställdes nakna offentligt och alla kunder blev tilldelade en kartong ruttna ägg att kasta. Det hela är för jävligt och det är också för jävligt att vi låter dem hålla på. Men att säga att det är piraternas fel att det går så här, det är helt galet för det är inte sant.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Skit 2k games, mafia 2 sög, bioshock2 köpte jag inte ens, visste väl att pc spelare blir blåsta på dlc.. kul sen undrar alla varför pc spelare kopierar spel istället för å köpa.

Inaktiv
Skrivet av Selphy:

@robineng

Snarare är det piraternas fel att spelutvecklarna inte orkar prioritera PC längre.

PC är inte den enda piratdrabbade plattformen. Dom spel som släppts till PC och faktiskt har varit rena PC spel och inte bara halvadana konsolportar har faktiskt sålt bra. Det är tillverkarna själva som ser till att PC spelen inte säljer bra genom nedprioritering och konsolportar och sen skyller på piraterna.

Det är som att dom på konsoll skulle göra ett spel med tvivelaktiga kontroller som verkar designade för en helt annan typ av kontroll, samtidigt som det inte flyter på så bra... Och sen skylla på att det är piraters fel för att det spelet inte säljer jättebra. Fast dom spelen brukar ju normalt bara kallas "dåliga"... Men samma sak på PC är piraternas fel?

Medlem

Åh nej! Vad ska vi ta oss till? Inget DLC till PC? Åh nej!

Medlem

Hahahahahahaha pc spelare

Medlem
Skrivet av Selphy:

@robineng

Snarare är det piraternas fel att spelutvecklarna inte orkar prioritera PC längre.

En lam ursäkt...

Piratkopieringen av konsolspel ökar hela tiden... nu har det ju ganska nyligen också blivit möjligt att köra piratkopior på PS3. TROTS det så ökar försäljningen av spel till konsol... och spelutvecklarna satsar mer på konsolerna.

Visst påverkar piratkopieringen... men lååångt ifrån vad många verkar tro.

Ifall spelutvecklarna slutar utveckla till PC och skyller på piratkopieringen... ja då är de ta mig tusan idiotförklarade... som byter till plattformarna med växande piratkopiering.

Medlem
Skrivet av Selphy:

@morfin

Och jag är trött på idioter som tror att piratkopiering inte påverkar marknaden alls. Skulle gärna vilja se en källa till ditt påstående om "ynka procent" föresten.

har ingen källa om den "ynka procenten" men jag vet att dit finss många skällor som säger att piratkopieringen bara förätrar för företagen i försälings siffror. om du är så lat att du inte orkar söka för det så behöver du inte svara, annars så är % mer av en skälv uppfating utav folk jag känner och deras komisar mm + forum (hur seriöst man kan de vet jag inte ;P ).
som skat dit finss mer källor om att piratkopiering är för det bättre åt alla håll.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av spiken:

Så, 2K skippar ett av de starkaste argumenten för att inte piratkopiera (DLC-paket). Smart!

Visst är det fascinerade!
Piratargumentet är en bluff. Det är bara så att PC-spelare är kräsnare än konsol-spelare vilket gör att det kostar mer att utveckla bra spel till PC än till konsolmarknaden. De kommer helt enkelt undan med att släppa billigare produktioner till högre pris, och dessutom snabbare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar