Stora förändringar i World of Warcraft

Robot
Stora förändringar i World of Warcraft

Veckans fläskiga uppdatering är en förberedelse inför Cataclysm med en rad stora förändringar.

#world-of-warcraft


Medlem
Stora förändringar i World of Warcraft

Fin leet post.

Also: Blåpost som förändringar - om ska det nog va.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Låter bara som att dom bantar ner spelet

Medlem
Inaktiv

föga förvånande, de har ju noobifierat spelet med varje patch sedan releasen.

Medlem

Spelar wow därför det är gjort för pc och inte något jävla konsol potart fps spel. Man får hoppas att dice gör BF3 till ett bra clanspel och vilken medic springer runt med en stor m60 .


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Om man bara kollar på talent trees så ja det kan verka som dom bantar ner spelet

Medlem

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Förändring är inte farligt, det kan vara roligt och vi som spelar WoW spelar för att det är roligt. Skulle tippa på att åtminstone 90% av alla vi som spelar ser fram emot alla förändringar som kommer med patchen och med Cataclysm och tar sig gärna tid för att lära sig alla spännande nyheter.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Transport Tycoon?


signatur
Medlem

Kunde inte nyheten vara att de hade spontant lagt ner spelet och numera fokuserade alla krafter på att få klart Diablo 3 istället? Är så väldigt trött på det här spelet och allt snack om det... * suck *

KatOne: Yepp, håller med. Statistik kan ju säkert intressera vissa människor, men inte i ett spel.

Medlem

Ammo - Ammo is no more. As a hunter, you're just that good now. Any quivers or pouches used to store ammo will automatically be converted into a bag of roughly equal value.

skulle vilja ha tillbaka guldet jag spenderat genom alla raids på lv60 (fram till 4hoursemen) och 70 (swp clear pre 3.0) och det körde på lv80 ^^ 30-40k guld garanterat! Sen sälja mitt gamla konto ^^

Medlem

Det är ju inte så att man sätter sig och pluggar in varenda ändring. De flesta ser man ju naturligt då man spelar precis som i vilket spel som helst.

Det ska bli kul att det äntligen kommer. Med erfarenhet från betan så är det ju snarare så att de gör spelet mer intressant statistiskt. Förut så hade man i princip bara en väg att gå med stats. Nu är det lite öppnare, då man räknar in reforging, bättre struktur på juveler, major glyphs osv. Men folk verkar tro att det är tvärtom så de lär nog bli överraskade.

Medlem

Tycker det är helt rätt steg med att banta talent trees som de gör. Istället för att få en miljon fler saker på action barsen försöker de faktiskt minska på mängden knappar, men samtidigt öka dynamiken i spelet. Väldigt trevlig ambition.

Och sen skulle inte ett spel som WoW överleva om alla klasser spelades exakt likadant från dag ett heller. Variation förnöjer.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Kunde inte nyheten vara att de hade spontant lagt ner spelet och numera fokuserade alla krafter på att få klart Diablo 3 istället? Är så väldigt trött på det här spelet och allt snack om det... * suck *

Så du menar att de tvåhundra pers som redan jobbar på Diablo 3 ska utökas med ytterliggare 250 som jobbar på World of Warcraft då eller?

Du bör inse att Blizzards staff utgörs av en mindre nation nu och att det inte hade gjort någon skillnad för Diablos releasedatum om World of Warcraft helt plötsligt hade slutat existera.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

lol

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Nu är är du väl lite för snäll, för det där låter ju exakt som Eve och så bra är inte Wow.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

blabla

Fun, fun, fun.

Nu är är du väll lite för snäll, för det där låter ju exakt som Eve och så bra är inte Wow.

Märker vi ju ^^

Jag älskar wow och har gjort det sen dagen det släpptes (med små undantag i den senaste expansionen) så jag ser stort framemot det här! =d

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Att äntligen ta ner den där nedrans raidbossen med 24 andra medspelare (som också tycker om spelet) är hur kul som helst.

Det som har hänt här att man faktiskt har minskat ner på statistiken för att göra det enklare för spelare.

Men det är alltid kul att se WoW-hatare lägga ner tid på dissa WoW. Du kunde ju ha spelat något som du tycker är roligt istället. Men nej, du vill istället hata ett annat spel! Fun, fun, fun!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Kan blizzard börja översätta sina patchnotes har dem väll råd med.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

och vilken medic springer runt med en stor m60 .

En medic i BF BC2.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kan blizzard börja översätta sina patchnotes har dem väll råd med.

Varför skulle dom översätta det för?

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kan blizzard börja översätta sina patchnotes har dem väll råd med.

Till ett minoritetsspråk? Det vore väl aningens onödigt av dem... vi är väl inte så lata att vi inte orkar lära oss ordentlig engelska? Som ju trots allt är ett av de stora språken internationellt.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av swordfish:

Kan blizzard börja översätta sina patchnotes har dem väll råd med.

Till ett minoritetsspråk? Det vore väl aningens onödigt av dem... vi är väl inte så lata att vi inte orkar lära oss ordentlig engelska? Som ju trots allt är ett av de stora språken internationellt.

Spelet är ju dessutom på engelska (och franska och tyska och ryska och nått mer) så de som spelar kan nog engelska, ja.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kan blizzard börja översätta sina patchnotes har dem väll råd med.

http://translate.google.com


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har vart trogen spelare sedan väldigt långt tillbaka ('04) och jag har sett det mesta. TBC var en stor förändring. WOTLK likaså, och jag måste påstå att jag gillade WOTLK enormt mycket.

Nu släpps Cataclysm och jag är väldigt skeptisk.
MEN, jag tänker inte gråta innan jag tagit mig tid att prova på det nya. Jag vill dock inte se en förenkling av spelet. Snarare tvärtom, gör det större, mer komplicerat och roligare!

Kommer från en old school lirare som inte grinar och vill ha tillbaka pre-tbc
(det var kul då också, missförstå mig inte..)

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur många gånger orkar ni WoW-spelare lära om er alla dessa förbannade detaljer?

WoW utan kosmetikan är ett jäkla statistik- och revisorspel. Det kunde lika gärna heta (Fantasy?) Public Servant där proffsen spenderade dagar med att balansera regionalbudget för tömning av papperskorgar i en socialt belastad förort och konfigurera om trafikmönster för att försvåra för förbipasserande tung logistisk trafik.

Fun, fun, fun.

Orkar? Lära om? Det tar... fem? minuter att välja en ny spec, träna nya abilities och fixa till sina bars. Jag flyttade över mina fyra 80s till test realmen och det var inga problem, inte heller kommer det att vara några problem med mina fyra karaktärer som är runt 70 eller min lowbie alt som är level 16. Kanske är jag ovanligt smart?

Själv skippar jag helst 4.0.1 då det är riktigt tråkiga "events" så här före cataclysm. Ge mig zombies igen ffs, elementals som attackerar ett par huvudstäder och sedan värdelösa bossar som droppar loot som blir ersatt vid level 82 skiter jag blankt i. Eller ännu bättre: ge mig 4.0.3 NUUUU så att jag kan lvla mina alts i nya azeroth. Som det ser ut nu så kommer 4.0.3 tidigast i mitten av november... nåja, tror JAG i varje fall, och det gör mig ledsen i ögat.

Medlem

I LIKE!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

kommer bli intressant o ändra om lite i rotationerna osv
Och för dom som tycker det är enkelt att ändra om tja bs enligt mig.

Det är inte alla som har haft möjlighet att köra beta eller ptr och då är det ganska mycket som är nytt.

Men jag spelar inte i större än i 10manna lagom med folk för mig.
samt jag är gilles lös och kör 100 pug vilket är en utmaning i sig

ne blir att chilla , kanske ska ta upp min andra main till 80 kanske men får se om jag orkar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar