Abstrakt pixel-konst

Medlem
Abstrakt pixel-konst

Alla har vi nog suttit och ritat med hjälp av excel under dom där tråkiga datakunskaplektionerna under gymnasiet, det är en väldigt simpel väg att underhålla sig såklart fast ack så rolig.

Det är även roligt att se hur enkelt man kan känna igen karaktärer bara via deras kombination av färger, och jag tänkte att det vore ännu roligare om vi gjorde allt detta tillsammans.

Så här har vi en tråd för abstrakt pixel-konst, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det så jag gör det enda jag kan göra : Jag postar en bild och låter den tala sitt egna språk.

Kalle Anka, Joakim Von Anka, Knatte, Fnatte, Tjatte.

Ganska enkelt att gissa vad för karaktärer det är va? Som ni ser så är det oerhört enkelt ritat, bara linjer med olika färger som sedan blir något vi alla känner igen och älskar.

Jag har några till, men jag hoppas att ni även fortsätter denna trend och gör några själv.

Det finns några saker som ni helst bör göra dock, en av dom är att bara rita linjer som ovan. Det är abstrakt pixel-konst och det vore att ta bort poängen om man skulle börja rita ansiktsuttryck och dylikt.

En annan är att spara som .png om möjligt, det är troligen väldigt få färger ni kommer använda och att spara som .jpg förstör kvalitén något enormt och kommer även göra att bilden tar upp mer plats än nödvändigt.

Tredje är att ni helst skriver i spoilers (Kod nedanför) vad det är för något ni har ritat. Gör gärna karaktärer som kanske inte är så välkända, men ge folk en chans att ta reda på vad det är ni har ritat också.

Nåväl, här är några mer jag har gjort!

Duke Nukem, Adolf Hitler, GetOut(emoticon), Slenderman.

Sweet Bro & Hella Jeff, med tillhörande jpgartifakter


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det här var ju skoj! Fick tyvärr lov att trippla(!) upplösningen för karaktärerna jag ville pixellera, men jag hoppas att det är ok ändå

Sam and Max så klart!

Edit:

. . . .

Batman och Fantomen


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Självklart är det OK att ändra på storleken på karaktärerna, ju större bild desto mer invecklad kan bilden bli och det är ibland ett måste för att man ska kunna se vad det är

Jag hade dock uppskattat ifall du gjorde som du gjorde med

Batman och fantomen

, det blir inte riktigt abstrakt pixel-konst ifall man använder sig av kroppsdelar och så.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger: Är den andra joakim von anka? jag kan inte tyda den :/

Medlem
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:

Greger: Är den andra joakim von anka? jag kan inte tyda den :/

Jajamen!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

[ia=22597]

Superman!!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skrivet av Greger:
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:

Greger: Är den andra joakim von anka? jag kan inte tyda den :/

Jajamen!

Fast utan hatt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fyfan vad bra ni är. Kände igen alla som jag känner till. Sam and Max var lite för lätt kanske, men fortfarande väldigt snyggt

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Greger:
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:

Greger: Är den andra joakim von anka? jag kan inte tyda den :/

Jajamen!

Fast utan hatt

Och damasker

Edit: Vid närmare koll så hade han ju det

Medlem

Trött som jag är läste jag arabisk pixel konst...

Aja, rätt kul bilder iaf


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar