Vad presenterar Dota-skaparna idag?

Robot
Vad presenterar Dota-skaparna idag?

Defense of the Ancient-folket och Valve lyfter på locket inom några timmar.

#valve, #dota


Medlem
Vad presenterar Dota-skaparna idag?

Weeeei dota 2 !

Inaktiv

Skulle kännas så onödigt med ytterliggare en Dota-klon eftersom LoL och HoN redan är bra och täcker alla delar.

Medlem

Icefrog skapade inte dota.
Första banan gjordes av Eul.
Dota Allstars gjordes av Guinsoo, b.la.
Guinsoo tillsammans med Pendragon gick sedan till Riot Games och gjorde League of Legends.
Icefrog har dock i flera år hållt i uppdateringarna till DotA.

Medlem

gogo Isgrodan!

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Icefrog skapade inte dota.
Första banan gjordes av Eul.
Dota Allstars gjordes av Guinsoo, b.la.
Guinsoo tillsammans med Pendragon gick sedan till Riot Games och gjorde League of Legends.
Icefrog har dock i flera år hållt i uppdateringarna till DotA.

Nej. Icefrog skapade dota.
Den dota du talar om som guinsoo och eul gjorde var som vilken map på wc3 som helst. Kanske ett 30 tal spelare.
Icefrog var dedikerad till sitt projekt och lyckades vinna en spelarbas. Han är skaparen av dota alla känner till idag. Konceptet kanske är en annan skapare men fan heller ta bort credits från honom, orkar inte med sånt.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

FATTIGT att skriva att man kommer med nyheter senare. Inte något nytt! BUUUUU

Medlem

hoppas det är nåt nytt eller en combenerad bd med dota ;P för annars så finss det litte för många dota spel just nu tycker jag lol,hon & loco sen om man vill ha blc (blood line champins) dom en dota clon.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Gör nåt oväntat. Rollercoaster Tycoon 4!

Medlem

Trädgårdssimulator?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_78917:

Gör nåt oväntat. Rollercoaster Tycoon 4!

+1


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

S2 skulle anställt dom. Folk kommer inte flytta från HoN till ett eventuelt DoTA 2 sorry

Medlem

hmm... undrar när artikeln ploppar upp. Var det nödvändigt att hinta en dag innan

Medlem

Trädgårdssimulator


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Fortfarande vill se en ytterliggare Dota klon. Tycker inte LoL är så värst likt Dota och HoN är mer p12 spel.

mis
Medlem

Hoppas det kan bli något av detta, HoN funkar väl men tycker fortfarande mer om gamla goda dota.. LoL ska vi inte ens börja med, aldeles för noobfriendly.


signatur

etqw?

Medlem

DoTa2 för ps3 med move

Inaktiv

Announcement är uppe nu. Men sidan är nere för till fället.

Men av namnet att dömma är det dota 2

http://gameinformer.com/b/features/archive/2010/10/13/dota-2-...

Inaktiv

Mest tradigt snack.

Men några intressanta saker

"Valve's approach to Dota 2 is unusual in that the gameplay itself is remaining almost entirely untouched. "

"DotA-Allstars' roster of 100+ heroes is being brought over in its entirety."

"The visual style is remarkable for retaining the somewhat cartoony feel that the Warcraft III version of DotA-Allstars is built around, while going in a few different directions."

En annan sak som verkar awesome är att valve kommer försöka hantera den tradiga attityd dota communityn har som vi också ser i HoN. Detta genom att ge spelare som är hjälpsamma (gör bra forum posts, coachar nya spelare m.m.) belöningar i from av titlar, poäng, nya skins till hjältar m.m.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

En annan sak som verkar awesome är att valve kommer försöka hantera den tradiga attityd dota communityn har som vi också ser i HoN. Detta genom att ge spelare som är hjälpsamma (gör bra forum posts, coachar nya spelare m.m.) belöningar i from av titlar, poäng, nya skins till hjältar m.m.

Du har ingen arning om vad du talar om.
De spelare du talar om som ska hjälpa och coacha spelarna är top spelare. Jag spelar på hög nivå i Hon och där finns inte alls samma atiityd du talar om.

Det är på den lägre nivån, och att ha en spelare sitta och berätta hur mycket fel du gör är det som triggar dessa spelare. Det kommer inte hjälpa mycket för de flesta.

Sen är det så jävla drygt av Valve att ta pengar för att porta in Dota i deras (förbannade) source motor. Så jävla tråkigt och drygt.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av QueloR:
Skrivet av jonne_man:

En annan sak som verkar awesome är att valve kommer försöka hantera den tradiga attityd dota communityn har som vi också ser i HoN. Detta genom att ge spelare som är hjälpsamma (gör bra forum posts, coachar nya spelare m.m.) belöningar i from av titlar, poäng, nya skins till hjältar m.m.

Du har ingen arning om vad du talar om.
De spelare du talar om som ska hjälpa och coacha spelarna är top spelare. Jag spelar på hög nivå i Hon och där finns inte alls samma atiityd du talar om.

Det är på den lägre nivån, och att ha en spelare sitta och berätta hur mycket fel du gör är det som triggar dessa spelare. Det kommer inte hjälpa mycket för de flesta.

Sen är det så jävla drygt av Valve att ta pengar för att porta in Dota i deras (förbannade) source motor. Så jävla tråkigt och drygt.

Vadå ingen aning vad jag pratar om?

Faktum är att många inte börjar spela hon pga av inlärningskurvan och attityden från medspelare (kan ju läsa hon tråden här på forumet tex). Att valve ska försöka ta tag i detta är väl bara positivt. Jag skiter ärligt talat i hur det är på topp nivån för det har inget som helst med problemet att göra. Problemet är hur nya spelare upplever spelet.

Självklart finns inte attityden på högre nivå (hur hade det fungerat om man klagat på folk man ofta spelar med dessutom). Men i helhet är det åtgärder för att stärka communityn. Även om en top spelare som hjälper en usel spelare i sig inte påverkar så kanske attityden av att vara hjälpsam smittar av sig på communityn i helhet. Självklart kommer det finnas 14 åriga hormon monster som kommer att gå loss. Men att man ser det som ett problem och satsar på att ta tag i det kan väl inte vara negativt?

Och om du tycker det är tradigt så köp det inte då?

Jag var inget dota fan själv. Gillar HoN mer faktiskt.

Jag tycker det är intressant. Men är absolut ingen fanboy som blir våt i brallan av nyheten och försvarar dota2 till det yttersta.

Medlem

GenKan: för mig var detta dock nytt.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Sen är det så jävla drygt av Valve att ta pengar för att porta in Dota i deras (förbannade) source motor. Så jävla tråkigt och drygt.

Är du en såndär snål jävel som tycker att allting ska vara gratis? Hur är det på något sätt dåligt att Skaparen utav en så framgångsfull mod får betalt för att utveckla en uppföljare i en spelmotor som inte innebär massor utav gameplayförstörande problem (som delayen i WC3 motorn)?

1
Skriv svar