Därför försenas Gran Turismo 5

Robot
m0s
Medlem
Därför försenas Gran Turismo 5

Orka att folk ska klaga på förseningar.

Betalar hellre för ett spel där jag vet att utvecklarna har lagt ner hela sin själ i att få det så bra som det någonsin kan bli än att dom haffsar ihop något som är fullt med buggar och allmänt opolerat.

Kazunoris, du blir förlåten!

Attans! Hur mycket kan de egentligen finputsa på det där spelet?

Medlem

Det bästa när nyheten släpptes om försening var ju när någon frågade om Duke Nukem satt bakom ratten.

Medlem

Det blir ju bara en försening om de går ut med ett datum från första början (vilket de redan gjorde 2006). Hade de kört på Blizzard-stilen och bara sagt "when it's done" istället för att ge oss fem-sex olika datum som de missat (ibland med så mycket som tre år!) så skulle folk nog inte grina så mycket.

Medlem

Jag tycker att det är beundransvärt att de tar sitt ansvar och ser till att produkten är så bra som den kan vara innan släpp. Tänk om fler utvecklare hade de ballarna och bara be utgivare och producenter fingret och säga "Jag ser din mun röra på sig men jag hör inte vad du säger.. Det kommer när det kommer. Var det något mer?"


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag tycker att det är beundransvärt att de tar sitt ansvar och ser till att produkten är så bra som den kan vara innan släpp. Tänk om fler utvecklare hade de ballarna och bara be utgivare och producenter fingret och säga "Jag ser din mun röra på sig men jag hör inte vad du säger.. Det kommer när det kommer. Var det något mer?"

Jomenvisst vill du jobba gratis så go ahead. Snarare så att det är utgivarna som säger "Det skall vara klart den X X, Ni får X antal arbetstimmar på er att färdigställa."

Det är ju trots allt i de flesta fallen som utgivaren står bakom spelutvecklarnas möjligheter att betala ut lön till sina anställda. Så bara att gilla läget, inte direkt så du kan bita den hand som föder dig.

Medlem

det är nog bara fan-boys som kan säga att det är okej med ett spel som är över två år försenat...för att det blir bättre då...

jag håller med om att man inte ska stressa ut buggiga spel, men detta är löjligt...

nej de har helt klart misslyckats. visst det kan vara ett bra spel, men det är bara ett spel. I den här takten får vi väl starcraft2HotS innan detta (och forza4 (som är bättre!(ja, jag sa det!)))


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det finns andra spel att spela i väntan på GT5, det är inte så att man står och stampar i golvet precis.

Medlem

Ni som klagar borde ta och skaffar er ett jobb eller lägga lite mer tid på skolan. Ska vi låta dem stressa ut spelet och spamma sönder FZ forum där ni gnäller hur jävla dåligt GT5 blev eller låta de göra klart spelet så som dom vill att de ska bli? De finns väll för fasen bättre saker att göra än att stå och trampa efter ett spel!

Ish
Medlem

*VETTIGA NYHETER* Enligt Kaz själv var teamet bara TRE dagar försenade, men folk högre upp bestämmer vad som blir av releasedatumet. "Sony is targeting a new release window within approximately 8-12 days after November 26th"
http://www.gtplanet.net/production-issues-blamed-for-gran-tur...
..further suggests that GT5’s ultimate new release date will be determined by Blu-Ray production schedules – not software development.
http://www.gtplanet.net/gt5-missed-production-window-by-only-...


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Åtminstone var det inte en lika grov försening nu. (Nu får vi se om det faktiskt håller!)

Själv klagar jag inte på förseningarna av spelet. Visst, jag är inte värst intresserad av spelet, men jag kan förstå det. Om inte spelutvecklaren är nöjd så självklart ska det finputsas. Det är lite precis det som ger spelet en själ enligt mig, det utvecklas för att bli jäkligt bra, inte för att komma ut på marknaden så fort som möjligt utan den kvalité skaparen önskat, så att de kan börja skopa upp stålar.

Medlem

Bara jag får spelet innan jag dör så duger det väl

Medlem

"ska vi låta dem stressa ut spelet " (hoppas du var ironisk).
Ett "vanligt" spel tar 3 år att utveckla i snitt, det finns de som går fort (Black - 6månader) och de som tar längre tid (DNF), men att försena ett spel så här länge tyder aldrig på kvalité eller något bra för spelet, tvärt om. Med uppdateringar och förändringar skapas nya buggar och problem, allt medan hårdvaran och motorn åldras så grafiken och fysiken blir lidande medan andra serier utvecklas med nya idéer och funktioner.
Nä, släpp spelet när det är klart och var beredd på att släppa patchar och DLC senare, samt börja jobba på ett nytt spel som kan erbjuda så mycket mer

Medlem

Hur många gånger ska dom finputsa spelet då? har tappat räkningen nu. Patchar finns det något som heter som dom inte verkar ha hört talas om. Jag tror knappast att de rör sig om något märkbart som måste finputsas utan något som skulle kunna släppas i en patch en månad senare.

Medlem

Ursäkt godtas om priset sänks!


signatur

Meep!

Medlem

Fattar inte varför folk blir så sura...alla spel skjuts upp hela tiden för att hålla uppe hypen och för att inte släppas samtidigt som något annat storspel...dessutom lever dom bara upp till vad som har varit under hela utvecklingen av spelet vilket är försening till försening till försening....

Medlem
Skrivet av guttag:

Hur många gånger ska dom finputsa spelet då? har tappat räkningen nu. Patchar finns det något som heter som dom inte verkar ha hört talas om. Jag tror knappast att de rör sig om något märkbart som måste finputsas utan något som skulle kunna släppas i en patch en månad senare.

I en tidigare artikel stod det att dom vill ha det så färdigt som möjligt så att dom slipper patcha, detta för att de som inte är online med sina konsoler ska kunna få en fullkomlig upplevelse ändå...

Inaktiv

Grattis PD, ni är officiellt den pinsammaste spelstudion jag vet nu.

För er egen skull, se till att GT5 är iallfall nästan lika bra som forza 3 så ni slipper skämmas och söka efter nya jobb.

pS! Jag hade sett fram emot GT5 men nu blir det nog tyvärr till att sälja sin dammsamlande ps3a. Holiday season kan nämligen räknas som en bit på 2011 om man läser lite vad som skrivs på andra spelsajter.
Orkar inte med fler förseningar, ni borde ha slipat detta till tidernas mest välpolerade diamant redan för iallafall 2 år sedan.

Fotnot . Om inte såny överöser PD med pengar så kommer de att få lägga ner.

Inaktiv
Skrivet av elmackonr1:

Fattar inte varför folk blir så sura...alla spel skjuts upp hela tiden för att hålla uppe hypen och för att inte släppas samtidigt som något annat storspel...dessutom lever dom bara upp till vad som har varit under hela utvecklingen av spelet vilket är försening till försening till försening....

Alla spel skjuts inte upp i 2 år.


signatur

Knower of the unknown

Ish
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Grattis PD, ni är officiellt den pinsammaste spelstudion jag vet nu.

För er egen skull, se till att GT5 är iallfall nästan lika bra som forza 3 så ni slipper skämmas och söka efter nya jobb.

pS! Jag hade sett fram emot GT5 men nu blir det nog tyvärr till att sälja sin dammsamlande ps3a. Holiday season kan nämligen räknas som en bit på 2011 om man läser lite vad som skrivs på andra spelsajter.
Orkar inte med fler förseningar, ni borde ha slipat detta till tidernas mest välpolerade diamant redan för iallafall 2 år sedan.

Fotnot . Om inte såny överöser PD med pengar så kommer de att få lägga ner.

Inget av det du skrev har någon som helst förankring till verkligheten. Sluta skriv. Hade gärna motiverat detta, men du verkar ju inte vara född med varken ögon eller öron. Sälja PS3'an för att en release skjuts upp? Du förtjänar inte ens att spela GT5 med den logiken. James Hetfield sa det bäst "Sad but true"..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Sluta sätta releasedatum innan närstående release, kanske kan vara en lektion för alla i spelbranschen att ta med sig?

Medlem
Medlem
Skrivet av Propy:

det är nog bara fan-boys som kan säga att det är okej med ett spel som är över två år försenat...för att det blir bättre då...

jag håller med om att man inte ska stressa ut buggiga spel, men detta är löjligt...

nej de har helt klart misslyckats. visst det kan vara ett bra spel, men det är bara ett spel. I den här takten får vi väl starcraft2HotS innan detta (och forza4 (som är bättre!(ja, jag sa det!)))

Det är nog bara fanboys som hävdar att ett spel som inte släppts ännu är bättre än ett annat som inte heller släppts ännu.

Och det är bara idioter som dömer ut ett spel som ett misslyckande innan det ens har släppts. Speciellt när allt just nu talar för att det kommer slå alla sina motståndare och konkurrenter med hästlängder inom alla aspekter.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av guttag:

Hur många gånger ska dom finputsa spelet då? har tappat räkningen nu. Patchar finns det något som heter som dom inte verkar ha hört talas om. Jag tror knappast att de rör sig om något märkbart som måste finputsas utan något som skulle kunna släppas i en patch en månad senare.

I en tidigare artikel stod det att dom vill ha det så färdigt som möjligt så att dom slipper patcha, detta för att de som inte är online med sina konsoler ska kunna få en fullkomlig upplevelse ändå...

Jo men vad jag menar är, är det värt att försena det ytterligare för någon finputsning som endast perfektionister lär lägga märke till och göra jättemånga besvikna. Då hade dom nog tjänat mer på att låta de få som inte har internet tillgång 2010 få klara sig utan finputsen.

Medlem

Konsoll-debattera, gnälla och grina över _spel_, försenat, bra eller dåligt - Är 2000-talets största skämt och larvigaste fjanteri som finns.

Spela spelen när de kommer och var glad eller helt enkelt bara slippa skiten. Orka bry så mycket så att livet hänger på det.

Edit: Mm dubbeledit


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Det finns ju tusen andra bilspel, spela det istället...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Om inte såny överöser PD med pengar så kommer de att få lägga ner.

Jo, tjena. Sony skulle verkligen lägga ned utvecklarna till ett av de mest populära spelen till konsol. Bara deras namn är värt mer än vad GT5 kostat att utveckla.

Medlem

Vilket skämt xP

Medlem

Det jobbiga nu är att jag kommer sitta här den 6 november (eller när var det GT5 skulle komma till europa exakt?), och bara titta på mina händer och säga "Jag skulle ha haft GT5 nu". Men men

12
Skriv svar