Från misär till renässans

Redaktör
Ponny
Från misär till renässans

Dagen började med att att jag och min kollega trodde att hela ex-jobbet var raderat/försvunnet/utplånat. Under några ögonblick greps vi av panik och såg framför oss hur vi var tvungna att ställa in hela projektet och köra kursen igen till våren. Misär. Tårarna var nära. Men... nu var det dock mindre smärtsamt än så och det visade sig att bara ljudet plus lite annat hade gått hädan under helgen. Förvisso djupt smärtsamt, men mer hanterligt. "Bryta ner, bygga upp", var dagens mantra.

I morgon pausar jag skolhysterin och åker till London för att möta upp med ett brödraskap från renässansen. Assassin's Creed: Brotherhood känns som ett helrätt sällskap en grå och kall tisdag i oktober. Me like!

[ia=22594; large]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Från misär till renässans

Vad är det du gör exjobb inom? När jag skrev mitt motsvarande hade jag framåt slutet på projektet backup på tre eller fyra ställen, och ändå litade jag inte på att det inte skulle försvinna. Blev lite Gollum över det hela! Skönt att ni inte behövde göra om det i alla fall. För dokument och liknande kan jag rekommendera Dropbox, om du inte redan har hört talas om det. Det kanske dock inte lämpar sig för större filer. Ha d!

Skägg.
10 Chambers

Dropbox rockar!


signatur
Medlem

Ja, examensarbete är stora besvärliga projekt som man aldrig tycks bli klar med. Speciellt i början, när allt arbete ligger framför en. Skrev hela arbetet på en annan dator, för att minimera risken att någon elak människa raderade det över nätet.

Medlem

göttigt för dig! hoppas det går bra! och hoppas du har lite tid till zombieslakt i helgen!

Redaktör
Ponny

Jo, vi gör en slags sopskola för barn. Märkligt projekt men sjukt roligt trots allt. Dropbox... hum, hum. Ska kolla upp!

Tomas: klart som fanken att det blir livat i helgen. Vi ska klara hela spelet... kom jag fram till precis nu. Ärupå?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

innan jag börjar med brotherhood tänkt ejag först saffa ac2.

Inaktiv

innan jag funderar på brotherhood tänkte jag först saffa ac2.

Inaktiv
Redaktör
Ponny

Skaffa, skaffa! Det är ju hyfsat billigt nu också.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar