Temple of Elemental Evil för 40 kronor

Medlem
Temple of Elemental Evil för 40 kronor

Ryska? Polska menar du. Rätt stor skillnad vet du, sedan är Good Old Games en internationell service inte bunden till något land, du tänker på företagets ägare CD Projekt, vilket inte riktigt har med nyheten att göra.

back to topic... riktigt trevligt jag studsade och köpte spelet direkt när nyheten damp ner i min mail idag. Roligare stridsystem har jag inte varit med om i något annat spel. RIP Troika,

Medlem
Skrivet av Kovski:

Ryska? Polska menar du.,

Kirrat.

Inaktiv

Påminner grafiskt mycket om Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor.

Aldrig spelat detta men 6€ kan det nog vara värt, är mitt inne i BG2: ToB för stunden så får ta det efteråt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

GOGs samling verkar ju bara fortsätta att växa med D&D-titlar efter dealen med Hasbro. Vågar man hoppas att de fixat BG2 också?

Sen om GOG är ryska, polska eller vad de nu är spelar ju mindre roll så länge de gör rätt för sig och fortsätter att göra gamla PC-godbitar tillgängliga på nytt.

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men är inte 5.99 ca 60kr?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1 US-dollar = 6,57151118 svenska kronor

Ytterst medelmåttiga Elemental Evil-spelet är väl ändå ingen klassiker, eller? Det är ju bara gammalt.

För mig innebär ändå ordet "klassiker" att det ska vara något alldeles extra, tycker det är dumt att förminska ordet genom att omnämna det i samband med spel som inte ansågs som mer än halvdana ens då de först släpptes.

Medlem

För mig är detta en klassiker! Är ju definitivt inte i klass med mastodontspel som Baldur's Gate, men det är nästan så nära man kan komma. Grafiken är riktigt skön också, med 3D-figurer med flytande animationer mot en 2D-bakgrund samt fräcka magieffekter, så där har det ett försprång mot baldur's gate. Dessutom har det ju typ 9 olika origins beroende på vilken alignment du väljer, så det här var före Dragon Age med det konceptet. ^^

Riktigt svårt, bra spel enligt mig. Det enda som är synd är att det är lite väl kort, även om man kan köra om och ta andra beslut om man så vill.

Skrivet av Sebastian Lind:

Ytterst medelmåttiga Elemental Evil-spelet är väl ändå ingen klassiker, eller? Det är ju bara gammalt.

För mig innebär ändå ordet "klassiker" att det ska vara något alldeles extra, tycker det är dumt att förminska ordet genom att omnämna det i samband med spel som inte ansågs som mer än halvdana ens då de först släpptes.

Det allmänna mottagandet från kritiker och CRPG-fans när det begav sig var faktiskt bättre än halvdant för just det Elementärt Onda Templet. Men jag håller med, det är nog väldigt fel att kalla det en klassiker.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Som Kovski skrev, roligare stridsystem får man leta efter. Minns jag satt och mös och klurade vid varje strid Och musiken är också ett eget kapitel, då inte valt att använda klassisk fantasy-pompi-ti-pom musik utan hade en lugnare mer ambient-stil som på någon mystiskt sätt passade in klockrent. Jag förstod aldrig varför det inte blev mer hit än det var, för grafiken var för sin tid riktigt bra då man tog välrenderade miljöer upp i isometriskt perspektiv, och det var det första isometriska spel som jag vet som använde sig av fysikmotor såsom tyg och dyl.
Givet köp!

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

1 US-dollar = 6,57151118 svenska kronor

Tack. Jag måste varit trött som inte kollade ordentligt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

jävla tjat om good old games hela tiden

Medlem

Spelets system var ju riktigt awesome, problemet var att kapanjen suger/sög. Det må ha passat som ett kort pnp-äventyr men då man spelar det känns det som förlorad potential hela vägen.

edit: Efter den första biten vill säga. Det är oerhört synd att de inte använde sig av detta system i ett mer storskaligt rpg istället.

Medlem

Tyvärr är detta ett rätt uselt pnp-äventyr. Däremot var uppföljaren "Return To Temple of Elemental Evil" sjukt epic och grymt, synd de inte gjorde det istället om man syftar på storyn

1
Skriv svar