PC spelen dominerar i År

PC spelen dominerar i År

Då har ännu en spelhöst kommit, även det kalla vädret börjar komma allt mer. I skolan vill jag knappt erkänna att det känns kallt. Som dalmas så ska man inte tycka det är kallt nu, men vindarna gör att jag fryser. Så denna afton sitter jag med en kopp Te och dödar talibaner på löpande band.

Faktum är att både PC-versionen blev Xbox 360 versionen köptes idag, jag gillar verkligen Medal of Honor som EA ger oss denna gång. Det känns påkostat bra design på uppdragen jag hittils spelat, det känns inte lika hoppigt som Modern Warfare 2. Har dock inte kommit långt på spelet men det jag har hunnit med av versionerna så är jag mycket nöjd med båda.

PC versionen har fördelen mus och tangentbord, mycket stabilare grafik och bättre bilduppdatering.

Xbox 360 versionen upplever jag har bättre ljud, men ska kolla in och testa PC versionen på TVn och ljudanläggningen. Annars är PC versionen bättre på alla punkter jag kan komma på, så har det faktiskt varit nästa hela det här året.

PC versionen har haft den starkaste versionen nästan jämt, Dead Rising 2, Metro 2033, Bad Company 2, Mafia 2, Mass Effect 2, Splinter Cell Convition Gothic 4, Darksiders och Aliens versus Predator är bara några av dem titlar som jag har testat i år som gör sig bäst på PC.
Så det gör mig lite små sur att Fable 3 kommer först till PC nästa år, jag hoppas nämligen att denna version inte kommer bli en kass konsolport som körs i fjuttiga 30FPS.

Men överlag är jag väldigt nöjd med hur denna höst och fram för allt det här året har varit, rent spelmässigt och personligt.

Jag har nämligen massvis med spel jag vill spela mer av, men hinner knappt. Dead Rising 2, Gothic 4, Darksiders, Aliens V Predator, CiV 5, Enslaved, Halo Reach, Nhl 11, Lost Planet 2 (Pc laddas just nu på Steam) Medal of Honor,PES 2011. Som ni förstår så är listan lång och kommer bli längre, dock är det bara Fable 3, CoD Black Ops och Assassins creed Brotherhood som står kvar på listan av spel som ska köpas i år.Sen kommer det bli tid över att försöka spela igenom alla spelen man har köpt på sig genom detta år.

Jag måste ändå avsluta med dem spel jag själv tycker har varit bäst än så länge i år:

1. Mass Effect 2 ( Pc versionen är lite bättre än Xbox 360 versionen)
Fantastiskt spel och jag önskar att 3an kan komma redan nästa år jag vill ha mer och det är nu!
2. Alan Wake
Riktigt jäkla bra spel som levererar en unik upplevelse, ska testa sista expansionen The Writer imorgon.
3. Red Dead Redemption
Rockstar leverar återigen ett grymt spel som förhoppningsvis kan få en 2:a, jag vill gärna se mer av vild västern.

Dessa är min topp 3 lista av dem spel jag HAR spelat igenom, dock har jag många kvar att klara av.Men så fort skolan lugnar ner sig så blir det spela för hela slanten.
För att se vad jag spelar på för rigg och liknande kan ni vända er till http://www.sweclockers.com/galleri/6121-datorhorna-boras

God Kväll på er!

#blogg


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Inaktiv
PC spelen dominierar i År

Håller med, bra PC år.

Har alltid spelat på PC men köpte ett Playstation 3 Slim i sommras för uncharted 1,2, red dead redemption, heavy rain och andra diverse konsol spel.

1
Skriv svar