Bättre balans i Starcraft II

Robot
Medlem
Bättre balans i Starcraft II

Mkt nerfat för protoss :/

Medlem

Fin buff på zergs

Medlem

Ehm, supply depot före barracks och factory före nitro packs? Plus 5 sekunder extra träningstid för Reaper från förra patchen?

Ja, då är väl Reapern fullständigt värdelös nu. Slår vad om att jag aldrig kommer att få se den igen

Annars ser det ganska bra ut.

Medlem

nice ! no more reapers, o buff för zerg vad är detta nice

Medlem

Awesome. Att Stalkers inte kan blinka på creep är mycket trevligt.

Medlem
Skrivet av Mooe:

Awesome. Att Stalkers inte kan blinka på creep är mycket trevligt.

Var ser du det? Jag ser någonting om Fungal Growth och Blink, men inget med Creep och Blink...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Tur att man använder sig av Void Rays så sällan då

Medlem

Jag har inte köpt spelet. Genren intresserar mig och jag kör inga andra RTS.. Lägg gärna dit "Ja" och "Nej"

Medlem

Bra och vettiga balanseringar tycker jag. Har void rays extra skada mot armored varit länge eller?

Medlem

vafan.. supply för o bygga barrack? factory för en infanteri upgrade? va i helv...?

Medlem
Skrivet av Lerner:

vafan.. supply för o bygga barrack? factory för en infanteri upgrade? va i helv...?

Tycker det är bra att supply depots behövs för barrack nu, en mycket bra sak utan att vara allt för stor.

Factory behövs inte för att bygga Reapers, bara för deras upgrade.

Medlem

vafan, jag spelar zerg, men kan tänka mej att toss kan tycka att de är störande att corruptors inte har energy bar längre, inge mer feedback. Funkade ju rätt bra på corruptors.

Medlem
Medlem

alltså seriöst, terran blir sämre o sämre, zergs byggnader fick lite mer hp, även om dem egentligen borde gett ultralisk + 200 hp, med tanke på hud dåliga dem e jämfört med Thor/collossus, dock så vare bra med mer hp på byggnaderna men ändå, och void rays Vafan, skadar ännu mer i början
så att snabbt rusha ut med 3-4 voids är nu ännu bättre?? alltså vafan blizzard lär er att balansera


signatur

Rwa?

Medlem

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Jag vill spela! Komplett, fixa min dator fort!! Laga den och skicka den hem till mig nästa vecka! Tack!

Måste spela nuuuuuuuuu!

Supply Depots fick 50 mer i liv, från 350 till 400. Det har jag tänkt på. Blizzard har läst mina tankar! Coolt med nexus med 2000 i liv totalt! Det är inte lite det!

Saknar fortfarande en Ultralisk buff med minst 100 mer i hp!

Feedback känns ganska värdelöst just nu, inte många enheter som använder mana nu...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

alltså seriöst, terran blir sämre o sämre, zergs byggnader fick lite mer hp, även om dem egentligen borde gett ultralisk + 200 hp, med tanke på hud dåliga dem e jämfört med Thor/collossus, dock så vare bra med mer hp på byggnaderna men ändå, och void rays Vafan, skadar ännu mer i början
så att snabbt rusha ut med 3-4 voids är nu ännu bättre?? alltså vafan blizzard lär er att balansera

Sämre betyder inte sämst. De är fortfarande jävligt starka. Man får anpassa sig enligt fiendes taktiker.

Medlem
Skrivet av Remus:

Saknar fortfarande en Ultralisk buff med minst 100 mer i hp!

Tror inte att det kommer hända. Zerg är utan tvekan den ras som behöver minst tid för att få ihop tillräckligt med enheter för ett anfall.

Medlem

Anledningen att terrans blir nerfade är för att dom anses vara den starkaste rasen just nu.

Anledningen till att zerg blir buffade är för att dom anses vara den svagaste rasen just nu.

Jag spelar inte längre men följer tournaments, progames och uppdateringar för att det är underhållande.

So... no, dont leave terrans alone.

Medlem

Vad härligt det är att ha spelat Zerg från dag ett! Man blir bättre och bättre utan träning.

Inaktiv

bra ändringar tycker jag. Fint att de trixar lite med terran och prottons "win button" enheter. Bra patch överlag

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lerner:

vafan.. supply för o bygga barrack? factory för en infanteri upgrade? va i helv...?

Tycker det är bra att supply depots behövs för barrack nu, en mycket bra sak utan att vara allt för stor.

Factory behövs inte för att bygga Reapers, bara för deras upgrade.

Alltså.. det e skitkonstigt.. tänk om man vill bygga barracken och supplyen samtidigt.. typ om man råkat flyta iväg i tankarna o halkat efter??

Om du va zerg, skulle du vilja bygga overlord före spawning pool då? :S

JAG VET att man inte behöver bygga en factory för att bygga reapers. Lägg märke till att det står "infanteri UPGRADE". RAAAGE :evil:

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

Om du va zerg, skulle du vilja bygga overlord före spawning pool då? :S

Ja det är vi illa tvugna till annars förlorar vi. Och ja Protoss måste bygga pylon före.

Supply före barrack är ändå den ända sunda builden T har. Att göra barracker före är ju bara all in cheese eller helt oekonomiskt.

Förstår inte ändringen direkt eftersom det var ju bara fail att öppna med barrack före ändå. Scoutades det (vilket det görs av alla bra spelare) så har man bara förlorat på det.

T har haft de absolut mest varierade early/mid game strategierna vilket gjort det svårt att förhålla sig till terran (ffa som zerg). Att få två saker mindre att oroa sig för - proxy rax och mass reapers är jäkligt skönt.

Bara thor drop, tank drop, marine helion, bunker rush, banshees, blue flame helion drop, MM attack, thor rush, marine tank kvar att förhålla sig till Allt är I-win för terran om man inte har svarat rätt på det. (säger inte att det har med balans att göra) men att mass reapers inte längre är ett så stort hot + roach range 4 kommer göra mycket för denna MUn.

Undrar om Z har lite övertag nu till och med.

Återstår att se

rav
Medlem

Grym patch! Lite strange med supply före barrack. Men kan bli intressant.
Liten fördel är väl att man inte ens behöver ett CC för att bygga en barrack, ngt udda situation att vara i kanske

Gillar ändringarna på Void Rays, precis vad som behövde ändras. Inte för mkt eller för lite, precis lagom.

Zerg fick ju riktigt bra ändringar!

Men inget att hetsa upp sig för. Lär ta ett par år innan spelet är helt balanserat.

Ti.
Medlem

Terran blev ju fullkomligt uffat.

Medlem

Kul att blizzard ska nerfa allt som är lite bra. Snart kommer alla enheter vara lika starka som scv's....

Medlem

Kanske man kan börja spela då.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar