Nya Project Reality är här

Robot
Medlem
Nya Project Reality är här

Jag skulle gärna vilja testa detta. Men det tar sån tid att lära sig, man måste tugga igenom manualer med mera.
Försöte ju förra året, hoppa in i en APC, och alla börja gorma i chaten "ADMIN HE IS SOLOING APC!!"
Så orka, det ska fan vara lätt att lära sig. Får se om jag ger det ett försök.

Medlem

Tbh, gör mig bara arg på DICE/EA som bestämde sig att inte inkludera mod tools till BC2.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av c0rp:

Jag skulle gärna vilja testa detta. Men det tar sån tid att lära sig, man måste tugga igenom manualer med mera.
Försöte ju förra året, hoppa in i en APC, och alla börja gorma i chaten "ADMIN HE IS SOLOING APC!!"
Så orka, det ska fan vara lätt att lära sig. Får se om jag ger det ett försök.

Så svårt är det inte. Börja med lite rundor som bara Rifleman och se vad andra gör för fel, eller vad de gör rätt. Sedan är det bara att prova sig fram. Att ögna genom manualen lite snabbt skadar ju ingen heller. Och om du svarar i chatten med att det är din första gång i PR, och gärna vill ha hjälp av någon så brukar det finnas någon trevlig prick där ute (ett tips är att leta efter [PR]CATA|Nickname eller PR.NATO|Nickname).

Medlem

Funderar på om jag och polaren ska ladda ner detta

Medlem

Till alla er som diggar realism i spel så är det här ett måste. Kan vara lite svårt att komma in i till en början men det e värt besväret.

Medlem
Skrivet av Agemman:
Skrivet av c0rp:

Jag skulle gärna vilja testa detta. Men det tar sån tid att lära sig, man måste tugga igenom manualer med mera.
Försöte ju förra året, hoppa in i en APC, och alla börja gorma i chaten "ADMIN HE IS SOLOING APC!!"
Så orka, det ska fan vara lätt att lära sig. Får se om jag ger det ett försök.

Så svårt är det inte. Börja med lite rundor som bara Rifleman och se vad andra gör för fel, eller vad de gör rätt. Sedan är det bara att prova sig fram. Att ögna genom manualen lite snabbt skadar ju ingen heller. Och om du svarar i chatten med att det är din första gång i PR, och gärna vill ha hjälp av någon så brukar det finnas någon trevlig prick där ute (ett tips är att leta efter [PR]CATA|Nickname eller PR.NATO|Nickname).

Skriver man att det är ens första gång i chatten och behöver hjälp så får man Inte oftast hjälp utan snarare x antal "RTFM" som svar. Och det är inte så konstigt. Att någon ska orka förklara hela PR mitt i en match är inget du ska räkna med, inte ens om det är CATA- eller NATO medlemmar (de två olika lagen i PRs officiella "liga").

Läs igenom manualen lite snabbt innan du börjar lira. Du behöver ju inte läsa de grejer som bara gäller för speciella roller, t.ex medic, sl eller commander, men det underlättar rejält om man har ett litet hum om hur saker och ting fungerar.

Medlem

Seriöst, det är inte alls så svårt att lära sig...läs manualen.

Medlem
Skrivet av Zedzo:

Skriver man att det är ens första gång i chatten och behöver hjälp så får man Inte oftast hjälp utan snarare x antal "RTFM" som svar. Och det är inte så konstigt. Att någon ska orka förklara hela PR mitt i en match är inget du ska räkna med, inte ens om det är CATA- eller NATO medlemmar (de två olika lagen i PRs officiella "liga").

Skräm nu inte upp nybörjarna.

Jag håller inte alls med om att man inte får hjälp om man ber om det, det gäller dock att man ber om det på rätt sätt. Har man inte läst igenom manualen så kommer ingen att hjälpa en.

Saker som att fordon kräver minst två personer står klart och tydligt i manualen... har man bara gått igenom den så vet man att det inte rätt ställa att börja.

Så man måste ha lite tålamod och veta grunderna, läs manualen... det är A och O. Hitta sen en squad som kör infanteri och fråga via micen inte text chatten (att ha en mikrofon är ett måste om man vill spela PR förresten).

PR är inte svårt att komma in i... men har man inte tålamod nog att läsa igenom manualen först, så är det nog inte rätt spel för en.

Läste själv aldrig manualen utan hoppade direkt in som rifleman och spelade bara det i typ 1 vecka. Hittar man bra grupper som använder VOIP lär man sig sjukt mycket.

Efter någon vecka visste jag hur jag skulle utnyttja alla infanterister till max, och jag visste hur tanks och liknande fungerade.
Men jag spelar fortfarande alltid infanterist eftersom det är där all action är. Bara mesar flyger runt i helikoptrar och misilsniprar.

Men snälla alla ni som börjar spela för första gången. Tro inte att detta är vilken shooter som helst, gör som laget säger åt er att göra, spring inte runt o gör vad fan ni vill, det förstör för oss som spelar detta för teamworket, och det är i princip alla.

PR har en riktig bra community som var väldigt hjälpsam när jag började spela, och om ni ögnar igenom manualen och n

Medlem

Utan tvekan ett av de mest omfattande och bäst utvecklade mods som någonsin gjorts. Och en av de mest taktiska och realistiska spelupplevelser som går att få.
Rekommenderas STARKT till alla som gillar långa spelsessioner med extremt mycket spänning, taktik och teamplay.

Det enda som kan toppa detta är nog när de är färdiga med Project Reality till ArmA2.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är Pr veteran började spela 0.6

Pr har en brant inlärnigs kurva men när man står på toppen ser man ett nytt berg att klättra up för man blir alldrig mästare utan man blir bara bättre

Medlem

Det är inte kul att köra nu för att det är så många idioter som kör o testar som inte har en jävla aning om vad de gör och tror att det är nåt CoD-skit.

Vänta en vecka tills de tröttnat så att de bara finns seriösa spelare kvar....

Man kan göra det än mer verkligt, gå med i en FN styrka och rädda världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av skauninG:

Tbh, gör mig bara arg på DICE/EA som bestämde sig att inte inkludera mod tools till BC2.

Dom skulle behövt göra om hela Frostbite 1.5 motorn för att kunna ge dig mod tools.

Det är ingen möjlighet, Frostbite 2.0 är "mer" anpassad för modding men det räcker nog ändå inte för att det ska släppas till BF3, vi får se helt enkelt.

Du förstog nog inte vad han menade. Han sa att han blev arg för att dem inte inkluderade det, inte att han är arg för att dem inte inkluderar det nu.

Medlem

Man kanske skulle ta och installera BF2 och testa denna mod, verkar jävligt nice

Medlem
Skrivet av Zedzo:

Skriver man att det är ens första gång i chatten och behöver hjälp så får man Inte oftast hjälp utan snarare x antal "RTFM" som svar. Och det är inte så konstigt. Att någon ska orka förklara hela PR mitt i en match är inget du ska räkna med, inte ens om det är CATA- eller NATO medlemmar (de två olika lagen i PRs officiella "liga").

Personligen brukar jag hjälpa dem som frågar. Visst, man kan inte lära dem hela PR. Men man kan dra med dem som Rifleman och dr aut och röja. Att lära dem hur Rifleman och infanterist fungerar är inte så knepigt. Samtidigt kan man lägga in kommentarer om hur andra grejer fungerar, så som att det krävs två stycken med speciella kit för APC eller hur man bygger ihop något. Knappast särskilt jobbigt alls.

Sedan kan jag hålla med om att man borde ögna igenom manualen en snabbis, vilket jag också skrev. Men att bara gå in som Rifleman i en grupp med VOIP och köra på brukar sällan vara problem.

Medlem

Grund regler som gör pr lättare

1 ha en mic
2 gå med i en squad
3 lydd order
4 fråga squad lederan vilket kit du ska ha

Medlem

Efter att ha lirat det nu i drygt 3 timmar så vet jag inte vad jag ska tycka. Modden är helt klart bra gjord, men den känns väldigt begränsad. Manualen va dessutom bara till liten hjälp, tycker inte att den förklarar allt man behöver veta, den kan vara väldigt diffus på vissa områden.. Jag väntar nog hellre på PR till Arma 2 då det känns mer som att de hör hemma där än i BF2. Arma är ju dessutom redan väldigt många seriösa spelare, så de lär inte bli någon brist på de.

Men som mod va den väldigt välgjord, och tar man bort alla "lone wolfs" så tror jag modden skulle bli spelbar. Antar att man får invänta någon vecka tills alla testare gett upp och göra ett nytt försök då

Medlem
Skrivet av Mahone:

Efter att ha lirat det nu i drygt 3 timmar så vet jag inte vad jag ska tycka. Modden är helt klart bra gjord, men den känns väldigt begränsad. Manualen va dessutom bara till liten hjälp, tycker inte att den förklarar allt man behöver veta, den kan vara väldigt diffus på vissa områden.. Jag väntar nog hellre på PR till Arma 2 då det känns mer som att de hör hemma där än i BF2. Arma är ju dessutom redan väldigt många seriösa spelare, så de lär inte bli någon brist på de.

Men som mod va den väldigt välgjord, och tar man bort alla "lone wolfs" så tror jag modden skulle bli spelbar. Antar att man får invänta någon vecka tills alla testare gett upp och göra ett nytt försök då

ACE känns dock bättre än PR till Arma 2 imo.

http://www.youtube.com/watch?v=-S7ns6_kCe0


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar