Robot
Crysis 2

Djungeln och stränderna är historia. Crytek har flyttat in till bebyggda områden med buller och bång och manat FZ att känna på storstadspulsen. Vi är imponerade.

#crytek, #far-cry, #crysis, #crysis-warhead, #crysis-2, #timesplitters, #free-radical-design, #timesplitters-2, #mirrors-edge


Medlem
Crysis 2

Tycker det ser ut som ett typiskt "spray 'n' pray" spel.
Inget som imponerade brallorna av en precis...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

nu kommer det låta som ett hat mot konsolspelare, men varför ska alla trailers vara med konsolkontroll nuförtiden? vi har sett trailer till bfbc2 med konsol, trailer till CoD:MW2 med konsol, tom duke nukem hade iaf konsolkontroll inkopplat, visst att de vill göra reklam att deras spel finns till 360/ps3 men trailerna blir alldeles för sega och jag tycker att det minskar köplusten för mig iaf.
mina två cent

Medlem
Skrivet av Magrit:

nu kommer det låta som ett hat mot konsolspelare, men varför ska alla trailers vara med konsolkontroll nuförtiden? vi har sett trailer till bfbc2 med konsol, trailer till CoD:MW2 med konsol, tom duke nukem hade iaf konsolkontroll inkopplat, visst att de vill göra reklam att deras spel finns till 360/ps3 men trailerna blir alldeles för sega och jag tycker att det minskar köplusten för mig iaf.
mina två cent

Instämmer!! Visst har konsollkontroller sina fördelar med lätt åtkomst till alla knappar och två analoga spakar, men det blir ändå aldrig lika bra som Mus och tangentbord och framför allt är det jävligt segt och tråkigt att se på i demovideos!

Medlem
Skrivet av Magrit:

nu kommer det låta som ett hat mot konsolspelare, men varför ska alla trailers vara med konsolkontroll nuförtiden? vi har sett trailer till bfbc2 med konsol, trailer till CoD:MW2 med konsol, tom duke nukem hade iaf konsolkontroll inkopplat, visst att de vill göra reklam att deras spel finns till 360/ps3 men trailerna blir alldeles för sega och jag tycker att det minskar köplusten för mig iaf.
mina två cent

Kan ju kanske vara för att det är inspelat på konsol? Oftast när det är multi-plattform så visas gameplay från konsol för att tala om att det här kommer du få vilken plattform du än har. Väljer du att skaffa de på PC så möts du av bättre grafik än vad du sett tidigare och blir överraskad. Men skaffar du spelet på konsol efter att bara ha sett high end DX11 grafik och trott att den grafiken även gäller på konsol så blir du garanterat lite sur över falsk marknadsföring.

Medlem

Nu till min kommentar på själva Crysis 2 - Ett spel som jag sett fram emot något så ända in i he**te efter att ha spelat Crysis och Crysis: Warhead.
Jag är less på att höra att Far Cry-folket gnäller på att Crysis inte var lika bra.
Om Crysis inte var lika bra... Hur kan då ett spel som bekant utspelar sig på "Manhattan, en fantastisk plats att befinna sig på i verkliga livet men något överutnyttjad i spelsammanhang." förväntas leva upp till Far Cry-folkets högt ställda(?) krav!? (Utspelades förresten inte Far Cry också i en djungel? )
Näe... Lika mycket som jag längtat efter en andra del av Crysis - Spelet som enligt mig är det hittills snyggaste som gjorts i spelväg både grafiskt och leveldesign-mässigt... Lika mycket börjar mitt intresse för Crysis 2 svalna nu allt efter som jag ser de typiska FPS-krigs-bilderna i stadsmiljö rulla ut på internet.
Vi har skjutit på aliens i stadsmiljöer massvis med gånger förr. Näe... Crytek kunde ha gjort bättre ifrån sig... Mycket bättre!
Med ett spel som Crysis i ryggen förstår jag att det är svårt att överträffa sig själv, men allvarligt... Manhattan... Igen!? Hur tänkte de där ='(
Faktum är att Crysis 2 hittills bara känns som ännu ett pang-pang-spel...
Måtte mina farhågor visa sig vara felaktiga och måtte jag bli lika fantastiskt imponerad av 2'an som av 1'an, men någonstans så tror jag inte att det kommer bli så... Tyvärr

Medlem

Skön map iaf, annars vette fan.

Medlem

Ser förbannat grymt ut!

Medlem

MAn fick inget svar på om crysis 2 har bättre grafik än warhead! Spelmässigt så verkar det vara gäääsp.

Medlem

Singleplayer kommer säkert att vara lika uselt som i ettan, och multiplayer delen kommer säkerligen få pisk av black ops.

Buu. :/

Medlem

Ge mig nu älskade crysis 1 o warhead
snygg grafik o nice maå ska köpas till pc så klart :;)

Medlem

Hur ser det ut med mod support och dedikerade servrar? Hoppas att dom inte går baklänges efter allt som dom gjorde med Wars

Medlem

Ser väldigt snyggt ut. Om handlingen är lika bra som designen och grafiken.. då blir det nog ett köp!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

De vet vad de gör, men av någon sjuk anledning har Warhead kraschat på alla datorer jag testat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte själv, men Crysis multiplayer var aldrig nått för mig, inte heller warhead. Men detta verkar ju dock vara lite mer "inlärd" variant av multiplayer varav vi sett av de senare "större" fps-shooters (cod4/5/6 - host, host?).

Vet inte om detta är bra eller dåligt, men jag kan nog tänka mig att det kan bli rejält med action på multiplayer.

En andra stor fråga är, kommer SP leva upp till sitt namn? Ni pratar om FarCry osv... FarCry var riktigt sjuuukt kul i SP (FC1, inte FC2 för det sög), MP - hahah :).

Oavsett så får man väl helt enkelt se efter vad framtiden ger oss, det ser dock "gottis" ut!

EDIT:
Kan ju tillägga att FC Multiplayer var nått av inget.........

Medlem

Detta måste vara den sämsta Multiplayer video jag någonsin ha sätt. Allt var så stelt usch !!

Medlem

Är Manhattan överutnyttjat i spel? Har då knappt spelat ett enda som utspelar sig där...

Medlem

Grafiken verkar va grym, men kommer det va spel dugligt? Jo det tror jag verkligen men som sagt, "framtids" grejer är inte min grej


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

psst, står i artikeln att det finns 20 armor upgrades, men i trailern ståre 60 nano-upgrades


signatur

Rwa?

Medlem

För det första så kommer jag köpa det till PC i vilket fall eftersom jag verkligen gillade 1:an och Warhead.
För det andra. Varför står det "Noob" och att jag är registrerad 2010-10-16? Har liksom varit registrerad i flera år!

Medlem

Å nu står det att jag är registrerad 2008-10-06. Ehh?

Medlem

Crysis var ju snyggt. Men där stannade det.
Är rädd att spelmekaniken även i tvåan kommer att vara skit.

Medlem
Skrivet av Magrit:

nu kommer det låta som ett hat mot konsolspelare, men varför ska alla trailers vara med konsolkontroll nuförtiden? vi har sett trailer till bfbc2 med konsol, trailer till CoD:MW2 med konsol, tom duke nukem hade iaf konsolkontroll inkopplat, visst att de vill göra reklam att deras spel finns till 360/ps3 men trailerna blir alldeles för sega och jag tycker att det minskar köplusten för mig iaf.
mina två cent

Kan ha något att göra med att det finns flest gamers som KÖPER sina spel till konsoler och därför finns uppfattningen hos utvecklarna att det är där de behöver göra mest inverkan...men det är bara min tanke

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Magrit:

nu kommer det låta som ett hat mot konsolspelare, men varför ska alla trailers vara med konsolkontroll nuförtiden? vi har sett trailer till bfbc2 med konsol, trailer till CoD:MW2 med konsol, tom duke nukem hade iaf konsolkontroll inkopplat, visst att de vill göra reklam att deras spel finns till 360/ps3 men trailerna blir alldeles för sega och jag tycker att det minskar köplusten för mig iaf.
mina två cent

Kan ha något att göra med att det finns flest gamers som KÖPER sina spel till konsoler och därför finns uppfattningen hos utvecklarna att det är där de behöver göra mest inverkan...men det är bara min tanke

FYI så visades det på PC med 360-kontroller IIRC... Man måste ju sitta ned med M/Kb så de sparade väl in på stolar lol.

Medlem

Ett till meningslöst FPS utan känsla eller engagemang?
När är marknaden mättad?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ett till meningslöst FPS utan känsla eller engagemang?
När är marknaden mättad?

När/om vi börjar ställa lite krav på våra spelutvecklare och slutar köpa skräp:evil:


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

vi vill se på pc . crysis är bäst . jag vet att crysis 2 bli as bra . men varför på konsol

KOmmer säkert bli lika ooptimerat som skiten Crysis, konsolen versioner kommer väl säkert köras i 22-30 fps.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Spelar verkligen folk Crysis? Inget troll här, bara undrar. Det är ingen jag känner som går och pratar om nästa Crysis (vilket då är statistiskt belagt att ingen spelar )

Känns mer som att det är ett benchmark för överklockare än ett spel som folk faktiskt spelar?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Citat:

Faktum är att Crytek varit ganska smarta. De har assimilerat gamla Timesplitters-utvecklaren Free Radical Design och lämnat multiplayer-arbetet helt i deras händer. För oss som kärade ner oss i Timesplitters 2 när det begav sig är det goda nyheter.

Det bästa jag har hört på år och dar, men är det möjligt som i TS att välja karaktärer, leka med game options och annat? Visst, det ska vara en seriös shooter men det som gjorde TS så ballt var t.ex. game modes som Virus och hur löjligt det var med karaktärerna.

1
Skriv svar