Bättre balans i Starcraft II
alltså seriöst, terran blir sämre o sämre, zergs byggnader fick lite mer hp, även om dem egentligen borde gett ultralisk + 200 hp, med tanke på hud dåliga dem e jämfört med Thor/collossus, dock så vare bra med mer hp på byggnaderna men ändå, och void rays Vafan, skadar ännu mer i början
så att snabbt rusha ut med 3-4 voids är nu ännu bättre?? alltså vafan blizzard lär er att balansera
Rwa?
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Jag vill spela! Komplett, fixa min dator fort!! Laga den och skicka den hem till mig nästa vecka! Tack!
Måste spela nuuuuuuuuu!
Supply Depots fick 50 mer i liv, från 350 till 400. Det har jag tänkt på. Blizzard har läst mina tankar! Coolt med nexus med 2000 i liv totalt! Det är inte lite det!
Saknar fortfarande en Ultralisk buff med minst 100 mer i hp!
Feedback känns ganska värdelöst just nu, inte många enheter som använder mana nu...
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
alltså seriöst, terran blir sämre o sämre, zergs byggnader fick lite mer hp, även om dem egentligen borde gett ultralisk + 200 hp, med tanke på hud dåliga dem e jämfört med Thor/collossus, dock så vare bra med mer hp på byggnaderna men ändå, och void rays Vafan, skadar ännu mer i början
så att snabbt rusha ut med 3-4 voids är nu ännu bättre?? alltså vafan blizzard lär er att balansera
Sämre betyder inte sämst. De är fortfarande jävligt starka. Man får anpassa sig enligt fiendes taktiker.
Anledningen att terrans blir nerfade är för att dom anses vara den starkaste rasen just nu.
Anledningen till att zerg blir buffade är för att dom anses vara den svagaste rasen just nu.
Jag spelar inte längre men följer tournaments, progames och uppdateringar för att det är underhållande.
So... no, dont leave terrans alone.
vafan.. supply för o bygga barrack? factory för en infanteri upgrade? va i helv...?
Tycker det är bra att supply depots behövs för barrack nu, en mycket bra sak utan att vara allt för stor.
Factory behövs inte för att bygga Reapers, bara för deras upgrade.
Alltså.. det e skitkonstigt.. tänk om man vill bygga barracken och supplyen samtidigt.. typ om man råkat flyta iväg i tankarna o halkat efter??
Om du va zerg, skulle du vilja bygga overlord före spawning pool då? :S
JAG VET att man inte behöver bygga en factory för att bygga reapers. Lägg märke till att det står "infanteri UPGRADE". RAAAGE :evil:
Om du va zerg, skulle du vilja bygga overlord före spawning pool då? :S
Ja det är vi illa tvugna till annars förlorar vi. Och ja Protoss måste bygga pylon före.
Supply före barrack är ändå den ända sunda builden T har. Att göra barracker före är ju bara all in cheese eller helt oekonomiskt.
Förstår inte ändringen direkt eftersom det var ju bara fail att öppna med barrack före ändå. Scoutades det (vilket det görs av alla bra spelare) så har man bara förlorat på det.
T har haft de absolut mest varierade early/mid game strategierna vilket gjort det svårt att förhålla sig till terran (ffa som zerg). Att få två saker mindre att oroa sig för - proxy rax och mass reapers är jäkligt skönt.
Bara thor drop, tank drop, marine helion, bunker rush, banshees, blue flame helion drop, MM attack, thor rush, marine tank kvar att förhålla sig till Allt är I-win för terran om man inte har svarat rätt på det. (säger inte att det har med balans att göra) men att mass reapers inte längre är ett så stort hot + roach range 4 kommer göra mycket för denna MUn.
Undrar om Z har lite övertag nu till och med.
Återstår att se
Grym patch! Lite strange med supply före barrack. Men kan bli intressant.
Liten fördel är väl att man inte ens behöver ett CC för att bygga en barrack, ngt udda situation att vara i kanske
Gillar ändringarna på Void Rays, precis vad som behövde ändras. Inte för mkt eller för lite, precis lagom.
Zerg fick ju riktigt bra ändringar!
Men inget att hetsa upp sig för. Lär ta ett par år innan spelet är helt balanserat.
Kanske man kan börja spela då.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/