"Star Wars: The Old Republic kommer att floppa"

Robot
Medlem
"Star Wars: The Old Republic kommer att floppa"

Inga positiva visor här inte!

Medlem
Citat:

...en EA-anställd medarbetare i USA...

Enligt honom, ja. Han är ju som sagt anonym


signatur

Aj, dina ögon!

Moderator | Testpilot

Läste om detta på aftonbladet. Bra reklam för spelet ändå


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror att det kan vara en planerat läckage..
Imo så blev jag lite mer intresserad av spelet då jag gärna vill veta varför det kommer floppa osv...

Medlem

Hehe lustigt att man fick läsa de här på aftonbladet innan sveriges bästa spelsite

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läste om detta på aftonbladet. Bra reklam för spelet ändå

Sluta skryt om att du läser AB!!

Medlem

Som en disgruntled artist på en helt annan studio, så tvivlar jag på hans insikt i Star wars-MMO'ts utveckling.

Medlem

Tyvärr så tror Jag inte på det, Bioware vet inte hur man gör floppande spel.

Medlem

Jäkligt illa om Star wars spelet floppar likt warhammer!!! Ser ju fram emot det spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läste om detta på aftonbladet. Bra reklam för spelet ändå

Aftonbladet skulle fan inte se ett bra spel om det kom och slog dem i huvudet...men nu till artikeln det låter som snubben är helt ute och cyklar inte en chans att det floppar det är trots allt Bioware vi snackar om inte fail Sony Online Entertainment (Star Wars Galaxies).

Medlem

Han är bara avundsjuk för att han inte fick en chans att vara med och utveckla spelet.

Medlem

Det är ju detta jag har sagt hela tiden jag har följt detta spel från början och detta kan mycket väl stämma. med den utveckling som SWTOR just nu går så kan det mycket väl floppa med så mycket pengar som dom har till detta spel måste ändå vara ett rekord i sig och att bara ha kunnat gjort swtor som det är nu är ju ett jädrans kämt.

Medlem

Ehm, att fortfarande kategorisera Warhammer som en flopp är lite missvisande. Spelet går/är bättre än någonsin.

Visst är det ingen WoW-dödare, men det har definitivt hittat en stabil (om än ganska liten) spelarbas på senare tid.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja, han har ju helt rätt om warhammer online. Även om det har blivit grymt mycket bättre på senare tid så kan ingen säga emot att det var en jädrans katastrof i början och låååångt in i dess fortsatta liv, med problem som fortfarande lyckats hänga sig kvar...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Ehm, att fortfarande kategorisera Warhammer som en flopp är lite missvisande. Spelet går/är bättre än någonsin.

Visst är det ingen WoW-dödare, men det har definitivt hittat en stabil (om än ganska liten) spelarbas på senare tid.

Färre spelare än spel som existerat i tio år kan väl inte vara något annat än en flopp? (Om hans siffror stämmer.)

Medlem

Tror också att det kommer floppa. Konceptet är riktigt jävla awesome, men ser man gameplay på skiten så sjunker ens förhoppningar ner till jorden kärna.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Ehm, att fortfarande kategorisera Warhammer som en flopp är lite missvisande. Spelet går/är bättre än någonsin.

Visst är det ingen WoW-dödare, men det har definitivt hittat en stabil (om än ganska liten) spelarbas på senare tid.

Idag så har de tillräckligt med spelare för att hålla sig vid liv iaf och det är ju det som räknas i längden.

Men spelets framtid ser inte ljus ut precis med tanke på alla stora MMOs som är på gång. Sen så kan det ses som en flopp om man kollar i ett affärsmässigt perspektiv, om de inte får tillbaka pengarna de spenderat på spelet så är det ju en flopp ur det perspektivet.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Tycker det hela låter ganska intressant och inte helt orealistiskt. Mycket svåger politik och folk som bara vill tjäna snabba pengar.

Att Paul Barnett bara snackade en massa strunt märkte man snabbt om man spelade WAR.

Sen med tanke på hur nära Mythic och Bioware jobbar så är det inte heller helt orealistiskt att personen i fråga har god insikt i hur det ligger till.

http://www.joystiq.com/2009/06/24/mythic-and-bioware-rolled-i... för lite mer än ett år sedan

Medlem

Det återstår ju att se.

Inaktiv

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Inaktiv

Till och med EA anställda börjar se att spelet inte kommer att slå. Släng bort detta och fokusera på KotOR III istället!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Combalex:

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Du är inte lite naiv som inte ser mellan raderna du ser bara allt svart och vitt det är du som inte fattar vad som pågår bakom kulisserna när det gäller EA så vet alla om att dom är rena jävla svin. så ta och vakna och se hur saker och ting funkar innan du öpnnar käften.

Medlem

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Medlem

ni ska nog inte lägga så ofantligt mycket vikt vid namnet Bioware längre.. EA bestämmer.. och den gameplay som visats ser verkligen helt rutten ut..
Warhammer gick från katastrofalt under beta.. Uselt vid release till sisådär efter massor med fixar.. det faller iaf platt pga samma tvångspvp och brist på innehåll.. jag personligen har svårt att se fram emot någe nytt MMO förutom möjligen GW2 som liksom kommer undan med att inte ha månadsavgifter och ha lite nytänk.. i övrigt känns det som att allt annat bara blivit konstant sämre på senare år.. stor fokus på casual och simplifierade spelsystem normaliserar spelen och gör att du liksom inte kan bli bra på nånting.. och kvar är då en överhypad blanding av revisorsimulator/dockhus


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Helt sant, det är ordat nästan exakt likadant på flera ställen. Tror med att det är någon ensam stackare som sitter och njuter av all uppmärksamhet han får från median nu.

Medlem
Skrivet av shaitan:

ni ska nog inte lägga så ofantligt mycket vikt vid namnet Bioware längre.. EA bestämmer.. och den gameplay som visats ser verkligen helt rutten ut..
Warhammer gick från katastrofalt under beta.. Uselt vid release till sisådär efter massor med fixar.. det faller iaf platt pga samma tvångspvp och brist på innehåll.. jag personligen har svårt att se fram emot någe nytt MMO förutom möjligen GW2 som liksom kommer undan med att inte ha månadsavgifter och ha lite nytänk.. i övrigt känns det som att allt annat bara blivit konstant sämre på senare år.. stor fokus på casual och simplifierade spelsystem normaliserar spelen och gör att du liksom inte kan bli bra på nånting.. och kvar är då en överhypad blanding av revisorsimulator/dockhus

Bra sagt

Guildwars 2 skulle jag gärna betala för, endast för att det -verkar- bli så annorlunda. Men det går ju aldrig att veta med säkerhet på förhand.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Helt sant, det är ordat nästan exakt likadant på flera ställen. Tror med att det är någon ensam stackare som sitter och njuter av all uppmärksamhet han får från median nu.

Det kan ju vara så att det om rock paper shotgun är troll men inte det andra. (Har ingen ståndpunkt själv. Orka att faktist blanda in sig i debatten. Speciellt när man inte har några säkra fakta att svänga sig med.)

Det har jag vetat en lång tid; Star Trek Online kommer verka som Wow i jämförelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Smutsigt skriven titel på inlägget måste jag säga, då ealouse endast dumpade sin egna åsikt i blogginlägget. Det handlar om hur genuint ond EA är och inte swotor ;P

123
Skriv svar