Civilization V moddar

Inaktiv
Civilization V moddar

Som titeln lyder undrar jag om moddar till Civ V, har ni hittat någon/några bra moddar som ni kan rekommendera?

Inaktiv

Eftersom jag inte har spelat så mycket, (3 rundor) har jag inte exprimenterat med moddar, men de här tycker jag verkar trevliga:

True start map pack en liten men trevlig mod som placerar spelarna i det landet de representerar

queen of the Iceni som lägger till celterna som spelbar nation

Larger Scale Mod som gör att man kan ha större mellanrum mellan städerna utan att få några områden som ligger utanför ens gränser. Reducerar population unhappiness också, vilket gör att det går bättre att ha många städer.

Simple Spacebar Mod som gör att man kan sluta sitt drag genom att trycka på spacebar istället för enter.

det ska finnas en viking mod som lägger till vikingarna som spelbar civilization.

Tycker det skulle vara kul med att lägga till Sverige som nation, happiness ligger alltid på 0

Medlem

Sverige som nation, jo. Har pratat lite on det på ett annat forum också.

På sida 3 börjar pratet om Sverige som nation.
http://www.skrivbordsgeneralen.se/forum/phpBB3/viewtopic.php?...


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Inaktiv

skulle vara väldigt kul om den modden skulle bli gjord

Medlem

Det finns en chans att den blir gjord, vi har en del erfarna moddare på sidan.
Men dem är mest Men Of War moddare... vet inte om dem har Civ ens.
Haha, men jag vill ha sagt att man vet inte, kanske, kanske inte.

Du hade ju kunnat bli medlem själv och delta i konversationen, om du vill(helt gratis).:P


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

1
Skriv svar