SD:s egna kulturrevolution

Medlem
SD:s egna kulturrevolution

"Man ska gå tillbaka till bondesamhället." Det säger Tina "Vallokomotivet" Kahns, som arbetar för Sverigedemokraterna i Göteborg. Vilken bra idé Tina "DUMMARE ÄN TÅGET" Kahns! Tillbaka till tiden då Sverige inte kunde föda landets befolkning på landsbygden. Speciellt i en modern tid, då kommer vi stå stadigt på egna ben. Sverigedemokratens kulturrevolution skulle ödelägga den svenska ekonomin.

I en intervju med GöteborgsPosten (GP) så passar Tina "Dummare än tåget" att bjuda oss på en historielektion, ämnet är relationen mellan kristna och muslimer:
"Det är ju ingen ny företelese för Sverige, eller huvudtaget... Hur korsriddarna, kommer inte ihåg vilket år det va då de, då de intog... eh... muslimerna intog.. eh Jerusalem. Slog ihjäl massa krista korsriddare. Till exempel. Där har du det!"

Wow! MIN KAMP står med handen i nacken (se bild) över tantens dåraktighet.

[ia=22618; small]

PS. Tina fastslår också att det är en gemenskap nationella identitet som är det viktigaste. En sådan skapar man genom svenska traditioner "som att äta bohuslänsk äggost på jul." Så gör ni inte det så har ni inget i den svenska gemenskapen att göra!

Uppdatering: När de gäller andra frågor (alla vet ju att Sverigedemokraterna inte är ett enfrågeparti, no wait...) som skolpolitik säger Tina "Dumtåget":
"Jag har inga barn i skolan så jag är inte intresserad av det."
Ett slag för solidariteten mellan svenskar helt enkelt!

Tina Kahns lever självfallet (som en stor del av Sverigedemokrater) på bidrag, hon är en sjukpensionerad kokerska.

Källa

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
SD:s egna kulturrevolution

"Tina Kahns lever självfallet (som en stor del av Sverigedemokrater) på bidrag,"
(precis som en stor del av S-väljare möjligtvis)
Hon kanske skulle röstat på S istället.....

Inte för att försvara SD men nån måste säga det...

Medlem

Idiotin vet inga gränser tyvärr.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hon kanske skulle röstat på S istället.....

Varför det? För att hon är kvinna menar du? Enligt undersökningar från SOM-institutet vid Göteborgs universitet är nämligen de som är MINST negativt inställda till Sverigedemokraterna bl.a.: män, lågutbildade, och förtidspensionerade.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ja jösses... satt och vred och vände mig i stolen eftersom det var så smärtsamt att se den där intervjun. Jag är verkligen helt mållös...

Medlem

Man kan undra i vilken "verklighet" hon lever i?
Helt otroligt vilken instängd verklighetsförankring hon har.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Fargo:

Hon kanske skulle röstat på S istället.....

Varför det? För att hon är kvinna menar du? Enligt undersökningar från SOM-institutet vid Göteborgs universitet är nämligen de som är MINST negativt inställda till Sverigedemokraterna bl.a.: män, lågutbildade, och förtidspensionerade.

Vad har hennes kön med S att göra? Jag syftade på bidrags-biten.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja jösses... satt och vred och vände mig i stolen eftersom det var så smärtsamt att se den där intervjun. Jag är verkligen helt mållös...

Skrivet av magma:

Man kan undra i vilken "verklighet" hon lever i?
Helt otroligt vilken instängd verklighetsförankring hon har.

Jag tror att människor som Tina och deras syn på världen och Sverige är en betydligt större risk än den världsbild deras syn speglar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag syftade på bidrags-biten.

Att hon skulle få det bättre med mer bidrag? Det går väl helt i stil med bilden som SD målar upp? Stäng ut de "bidragstagande" invandrarna så att Sverige kan "ta hand" om "deras egna" befolkning "bättre". Det är inte svårt att se att lågutbildade bidragstagare ser det som en chans till större plånbok.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Fargo:

Jag syftade på bidrags-biten.

Att hon skulle få det bättre med mer bidrag? Det går väl helt i stil med bilden som SD målar upp? Stäng ut de "bidragstagande" invandrarna så att Sverige kan "ta hand" om "deras egna" befolkning "bättre". Det är inte svårt att se att lågutbildade bidragstagare ser det som en chans till större plånbok.

Nu har jag varken röstat på SD eller läst deras valprogram men jag kan inte minnas att SD vill minska invandringen så "svenskar" får ta del av bidragen istället. Mer bidrag hjälper inte någon för tillfället. Hade SD haft några realistiska ståndpunkter hade jag kanske röstat på dom. Jag själv anser att en minskad mottagning av invandring inte är en dum idé.

Men SD's idioter skrämmer nog bort mig. Det gör även deras Nynazistiska förflutna.

Vad SD föresten menar om sin egna befolkning hänvisar mest till dagens pensionärer som i många fall lever under existensminimum. Var ju det dom försökte visa i deras mycket kontroversiella "propaganda"-film.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nu har jag varken röstat på SD eller läst deras valprogram men jag kan inte minnas att SD vill minska invandringen så "svenskar" får ta del av bidragen istället.

Låter "den massinvandring som bedrivs stjäl pengar som skulle kunna användas på annat sätt" bekant?
I deras skuggbudget 2010 (även kallad "En ding ding värld") står det gång på gång att man ska ÖKA bidragen till olika samhällsgrupper (pensionärer, ensamstående föräldrar, studerande, etc). Och det enda de sparar in pengar på är "kostnaden för invandringen" och bistånden till internationella organ.
Exempelvis: "I vår kalkyl över invandringens kostnader visar vi hur massinvandringen varje år tar betydande offentliga medel i anspråk. Dessa medel hade istället kunnat användas till att värna välfärdens kärna och åtgärda de befintliga bristerna inom vården, skolan och omsorgen. Massinvandringen utgör på så sätt ett direkt hot mot den svenska välfärden."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Fargo:

Nu har jag varken röstat på SD eller läst deras valprogram men jag kan inte minnas att SD vill minska invandringen så "svenskar" får ta del av bidragen istället.

Låter "den massinvandring som bedrivs stjäl pengar som skulle kunna användas på annat sätt" bekant?
I deras skuggbudget 2010 (även kallad "En ding ding värld") står det gång på gång att man ska ÖKA bidragen till olika samhällsgrupper (pensionärer, ensamstående föräldrar, studerande, etc). Och det enda de sparar in pengar på är "kostnaden för invandringen" och bistånden till internationella organ.
Exempelvis: "I vår kalkyl över invandringens kostnader visar vi hur massinvandringen varje år tar betydande offentliga medel i anspråk. Dessa medel hade istället kunnat användas till att värna välfärdens kärna och åtgärda de befintliga bristerna inom vården, skolan och omsorgen. Massinvandringen utgör på så sätt ett direkt hot mot den svenska välfärden."

Ah. Ja som jag sa hade jag ingen stor koll på deras partiprogram m.m. Men då har jag lärt mig nåt nytt. Massinvandring är dock ett problem. Ett svenskt uttryck lyder: Lagom är bäst. Och det gäller även invandring. SD lär inte få min röst dock... Någonsin.

*Edit* Man bör inte glömma varför folk röstade på sd dock. Det har inte nåt med rasism att göra. SD är ett missnöjeparti. Väljarna var/är missnöjda med andras partiers invandringspolitik och tills det ändrar sig kommer nog SD få mer och mer röster.

Medlem
Skrivet av Fargo:

(precis som en stor del av S-väljare möjligtvis)

Enligt Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap, primärforskare för svenska valundersökningar samt föreståndare för SOM-institutet, så är bidragstagare inom den Socialdemokratiska väljarkåren inte en lika stor del som Sverigedemokraterna.
Men undersökningen från 2010 är ju inte klar än.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Kul att hon nämner muslimernas erövring av Jerusalem och att en massa korsriddare dog men ingenting om korsriddarnas erövring av samma stad och slakten på stadens muslimska och judiska befolkningar. Hon nämner inte heller Kung Rickard och hans tappra mannars mord på muslimska krigsfångar som tillhörde en garnison som kapitulerat.

Inte speciellt förvånade. Extremister brukar alltid ta med de saker i historien som passar dem och utelämna resten.

Medlem

Som medborgare har man makt och i mitt tycke därför en moralisk skyldighet att sätta sig in i saker och ting. Folk på internetet verkar ofta glömma bort det - därför härligt att se lite prov på eftertanke bjosarn.

1
Skriv svar