"Star Wars: The Old Republic kommer att floppa"

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Combalex:

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Du är inte lite naiv som inte ser mellan raderna du ser bara allt svart och vitt det är du som inte fattar vad som pågår bakom kulisserna när det gäller EA så vet alla om att dom är rena jävla svin. så ta och vakna och se hur saker och ting funkar innan du öpnnar käften.

På tal om att öppna käften, har du ens någon som helst aning om hur det är att jobba på EA? Hur vet DU vad som pågår bakom kulisserna hos EA? EA Louse är inget annat än en casualty för alla lay-offs som sker, och han/hon är förbannad för att det hårda arbete som lagts in till synes går obemärkt förbi, och management bryr sig inte det minsta lilla. Så är det på alla företag. Fotfolket är förbannade på management på grund av diverse orsaker, det är inget nytt fenomen. EA Louse har ju ingen som helst uppbackning på det han säger, och det är en enda persons åsikt, alternativt en återberättelse av allt skitsnack som sker på en arbetsplats.

AW8
Medlem

HAHA! Som att George Lucas skulle ha panik, han vet väl knappt vad som händer med TOR. Dessutom får han inte cash från TCW och TFU2 så det rasslar om det, även om denne lus mot all förmodan inte trollar, så skulle GL knappast få panik.

Nej, succesful troll is successful säger jag bara.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vet ingenting om huruvida TOR är bra eller inte, men eftersom Bioware genomgående har gjort spel som enligt mig håller en hög standard, så tvivlar jag på att det kommer att bli dåligt. Allt jag sett i form av filmsnuttar och liknande talar för att det blir ett utmärkt spel för sådana som mig, som fokuserar mindre på PvP och mer på story. Det är nog bara själva rymdstriderna som jag är skeptisk till i nuläget.

Att folk sedan kommer att jämföra det med WoW och klaga på att det säljer dåligt, ja det är en annan sak. WoW är ju strömlinjeformat i avsikt att tilltala maximalt antal människor medan TOR riktar sig till Star Wars fans och därmed får en snävare målgrupp.

Medlem

Jag vet inte om det blir en flopp, men jag tycker definitivt att det ser ut som det sämsta spel de har jobbat på under ett antal år. De verkar ha gått på kvantitet då det gäller features och det brukar vara riktigt svårt att ro hem.

Men det är ju svårt att säga eftersom de spammar PR om spelet men ger rätt lite direkt information.

Medlem

Ajaj, men jag tror också att de är mkt möjligt. Vad jag har sett av spelet har det inte alls sett imponerande ut och rentav tråkigt. Missförstå mig inte nu, jag vill verkligen att spelet ska lyckas och tycker starwars i övrigt är asballt men just det här spelet ser inte ut att bli bra :/

Medlem
Skrivet av Combalex:

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Wow, hade ingen aning om att du arbetar på EA, känner alla chefer och har full insikt på utvecklingen av The Old Republic.

Hur som helst, folk måste begripa att om fel folk får bestämma spelar det i princip ingen roll hur bra programmerarna och grafikerna är. Bioware må ha schyssta utvecklare men om ledningen inte håller kan det likt förbaskat gå åt helvete (se WAR-exemplet).

Inaktiv

Ja, Mythic-grafiker har nog skitbra koll på om ett helt annat spel än det dom jobbar på av en helt annan studio än den dom jobbar på kommer floppa eller inte..

Medlem

All publicitet är bra publicitet ?

Inaktiv

Klart det blir en massa floppar av nya MMOs när dom aldrig vågar testa något nytt! Våga förnya MMO genren och göra något som inte bara ser ut som en klon av föregående spel.

Medlem
Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Ok, jag litar definitivt inte på denna lus. Tack för länken.:up:

Medlem

Tror tyvärr att de flesta MMO floppar slålänge WoW lever, alla andra slåss om de spelare som blir över, och eftersom det inte blir tillräckligt med folk som håller i ,så blir heller inte MMOét roligt vare sig det är bra gameplay eller inte. Warhammer hade ett riktigt bra upplägg men förlorade på just att det var för få som spelade och då blev det folktomt och inget kul ens för de som ville spela.
Men nån gång måste ju WoW dö!

Medlem

antar om jag säger detta för jag massa starwars nörd rage efter mig.. men

Jag är inte förvånad om det floppar.

NIB
Medlem

Ang WAR så är det bara det mest vanebildande spel jag spelat. Sjukt kul pvp som tyvärr krockade med familjelivet, annars hade jag suttit och snackat med gillet vid den här tiden på kvällen.

Hör att det börjar ta sig riktigt bra nuförtiden, det kliar i fingrarna...

Medlem

Bara titta på vilken gameplay film som helst så ser man ju att det kommer floppa, ser otrooooligt tråkigt ut, då såg Warhammer Online mycket bättre ut på pappret innan release.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Tror tyvärr att de flesta MMO floppar slålänge WoW lever, alla andra slåss om de spelare som blir över, och eftersom det inte blir tillräckligt med folk som håller i ,så blir heller inte MMOét roligt vare sig det är bra gameplay eller inte. Warhammer hade ett riktigt bra upplägg men förlorade på just att det var för få som spelade och då blev det folktomt och inget kul ens för de som ville spela.
Men nån gång måste ju WoW dö!

WoW kommer dö när Blizzard släpper sitt nya MMO.

Medlem

vi for väl se när det är klart. liknar en svensk valdebatt det här ju efteranalyser innan spelet är klart, haha!

Medlem

saker o ting har inte blivit bättre i WAR kan jag säga, lagg har blivit värre sen dom har flyttat servrarna från GOA till Tyskland (alla som jublade åt att slippa GOA var inte glada länge efter flytten kan jag säga)

balanseringen är skit, fast det beror på vilken klass du spelar (ingen gnäller om dom spelar en OP klass)
nästa patch verkar inte vara mycket bättre, speciellt införande av Skaven, att se Order allierade med Skaven är så fel Lore-mässigt så det är inte sant, som att säga Alver allierade med Orcs

men jag spelar det ändå eftersom det är det roligaste pvp-mmo't ute för tillfället

Medlem

Tycker det låter som en arg sparkad kille. Han har fått sparken, nu är han arg och vill hämnas. Han famlar efter halmstrån. Rubriken säger "Därför misslyckades Warhammer Online", men var förklarar han "Varför?" Det enda han tjatar om är hur alla snackat skit och satt knivar bakom och i ryggen på varandra.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tror killen precis fått sparken och är rätt pissed, men, hans neggo funkar inte på mig, spelet ska införskaffas vad som än sägs.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Vem är förvånad här? Ingen.

Medlem

Och i ärlighetens namn, detta spel kommer inte slå stort. Mark my words.
Star Wars fans kommer nog älska det, men inte någon annan.

Medlem

Efter dom senaste årens mmo-floppar har jag lärt mig att alltid ha låga förväntningar på kommande mmos.
Om inte utvecklarna heter blizzard förstås.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det kommer att sälja på namnet, finns gott om Star Wars fanboys i staterna osm med nöje köper det, och till och med kan försvara de animerade serierna.
dock så tvivlar jag starkt på att spelet kommer att bli ett nytt "KOTOR" fast online, tycker det ser torrt och tråkigt ut, väldigt casual/standard och lite eget. Men det var å andra sidan bara vad jag förväntade mig, en casual-WoW inspirerad historia.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Combalex:

Vilket skämt, snubben är ju dum i huvudet. Förvånad han inte nämnde age of conan med bara för att ge oss en riktigt bra bild över hur han TROR det blir, bara för han har ett skit liv. Tyvärr lockar denna nyheten ut alla alla tuffingar som skriver "Jag sa detta från början" Sa vad, att ni är ignoranta och vet inte direkt hur spelet kommer bli, men endå så gör ni? Nice. Då jag tvivlar på det är sant, så nekar jag ju inte chansen heller.

Du är inte lite naiv som inte ser mellan raderna du ser bara allt svart och vitt det är du som inte fattar vad som pågår bakom kulisserna när det gäller EA så vet alla om att dom är rena jävla svin. så ta och vakna och se hur saker och ting funkar innan du öpnnar käften.

På tal om att öppna käften, har du ens någon som helst aning om hur det är att jobba på EA? Hur vet DU vad som pågår bakom kulisserna hos EA? EA Louse är inget annat än en casualty för alla lay-offs som sker, och han/hon är förbannad för att det hårda arbete som lagts in till synes går obemärkt förbi, och management bryr sig inte det minsta lilla. Så är det på alla företag. Fotfolket är förbannade på management på grund av diverse orsaker, det är inget nytt fenomen. EA Louse har ju ingen som helst uppbackning på det han säger, och det är en enda persons åsikt, alternativt en återberättelse av allt skitsnack som sker på en arbetsplats.

Nu är det så att det är inte första gången som EA är i blås väder finns en hel del idiotska drag som dom har gjort inte minst mot andra under företag som EA äger och mot oss spelare.

Inaktiv
Skrivet av sandwich88:

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/12/hello-world/
och denna från rock paper shotgun....
http://rpslouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth-about-rock...

Jag förnekar inte att det må vara så, men ser ni inte ett mönster? Jag skulle tippa på ett fett jäkla epic troll men döm själva..

Det är RPS som gjort en parodi på EA Louse blog. Med andra ord ska man inte förknippa dem. Orginalet kan fortfarande vara en riktig anställd som skriver av sig efter att ha fått sparken eller nåt liknande.

Här är samma på RPS;
http://www.rockpapershotgun.com/2010/10/14/the-truth-about-ro...

Medlem

Rubriken är som tagen direkt ur Aftonbladet...

Medlem

Alla EAs senare titlar är väl allt mellan undermåliga och totala floppar. Visa mig en EA titel som inte stämmer in på det och jag visare er en under studio som jobbar självständigt.

Medlem

Personligen tror jag säkert det ligger någon sanning bakom det som EA Louse skriver. Men samtidigt är EA ett av världens största spelbolag, och har de lagt ner såna kopiösa mängder med pengar i utvecklingen så tror jag inte de släpper det förrän det är hyfsat bra ändå.

Och med tanke på alla KOTOR-fans som finns därute så har jag svårt att se att det kommer sälja dåligt. Däremot inte säkert det spelar in pengarna som det kostat att utveckla.

Inaktiv
Skrivet av TruB:

Alla EAs senare titlar är väl allt mellan undermåliga och totala floppar. Visa mig en EA titel som inte stämmer in på det och jag visare er en under studio som jobbar självständigt.

Battlefield BC 2? Eller menar du mmo,s ?

Medlem
Skrivet av magiul:

Och med tanke på alla KOTOR-fans som finns därute så har jag svårt att se att det kommer sälja dåligt. Däremot inte säkert det spelar in pengarna som det kostat att utveckla.

Jag är själv ett hängivet fan av KotOR-spelen men kommer inte att köpa The Old Republic, något jag delar med flera bekanta. Vet givetvis inte hur spelet kommer att vara men har otroligt svårt att se ett MMO göra upp för ett KotOR 3...

123
Skriv svar