R.O.B.O.T.A.R. i F.E.A.R. 3

Robot
Medlem
R.O.B.O.T.A.R. i F.E.A.R. 3

Ä.r. d.e.t. f.o.r.t.f.a.r.a.n.d.e. s.a.m.m.a. m.o.t.o.r.?.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Häftigt Gillade verkligen ljudet av roboten man kunde sitta i, i Fear 2. När man kliver in i den o hör "All systems online" med en härlig röst.. amagaad var tvungen o kliva ur och in en gång till. Sen det där när den blir skadad och man måste kliva ur och den reparerar sej själv och säger "Repair complete" lr vad exakt den säger.. ajja det är grymt iallafall

Medlem
Skrivet av Preath:

Häftigt Gillade verkligen ljudet av roboten man kunde sitta i, i Fear 2. När man kliver in i den o hör "All systems online" med en härlig röst.. amagaad var tvungen o kliva ur och in en gång till. Sen det där när den blir skadad och man måste kliva ur och den reparerar sej själv och säger "Repair complete" lr vad exakt den säger.. ajja det är grymt iallafall

Måste man kliva ur?! Jag sitter alltid kvar och vänta på att den ska regenerata.

Medlem

Ursprungliga F.E.A.R kommer nog alltid att vara det bästa i den serien...

Känns som om dom går allt mer och mer ifrån själva vad ska man kalla det... "F.E.A.R"

Går väl inte ens att kalla det för skräckspel längre.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Ursprungliga F.E.A.R kommer nog alltid att vara det bästa i den serien...

Känns som om dom går allt mer och mer ifrån själva vad ska man kalla det... "F.E.A.R"

Går väl inte ens att kalla det för skräckspel längre.

Håller med där. Gillade när vandrade omkring på kontoret i första spelet och mysko saker hände. Och första banan i FEAR2 i den fina lägenheten.

Resten tycker jag inte passat in alls, bara ruiner och mer ruiner. Jag vill ha mer fina ställen, kontor osv, och mysko saker som händer!

Då FEAR2 i stort sett var en besvikelse för mig så ser jag ingen anledning till att köpa FEAR3.

Däremot så gillar jag robotar, men hade då hellre sett dom göra ett Shogo 2, stället för FEAR3.

Känns inte så mycket som F.E.A.R. alls, men vill folk ha robotar, då blir det robotar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med om att ettan var bäst.
fast den var ju utvecklad till pc såate... då blire ju snyggare grafik
än till konsolltvåan:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

MECH vibbar ....

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Känns inte så mycket som F.E.A.R. alls, men vill folk ha robotar, då blir det robotar...

Indeed.
Förhoppningsvis behöver man inte använda dem (behövdes inte i 2:an iaf).

Jag kommer att köpa detta, men har ingen vidare tro på spelet.
Ettan har sin plats i mitt hjärta (tillsammans med expansionerna faktiskt), men 2:an gjorde så många saker fel.

Medlem
Skrivet av speurk:
Skrivet av Preath:

Häftigt Gillade verkligen ljudet av roboten man kunde sitta i, i Fear 2. När man kliver in i den o hör "All systems online" med en härlig röst.. amagaad var tvungen o kliva ur och in en gång till. Sen det där när den blir skadad och man måste kliva ur och den reparerar sej själv och säger "Repair complete" lr vad exakt den säger.. ajja det är grymt iallafall

Måste man kliva ur?! Jag sitter alltid kvar och vänta på att den ska regenerata.

Om den blir riktigt skadad så blir det väl så att man åker ur automatiskt? Om ja inte minns helt fel.

Medlem

Amnesia:TDD-designer 1: Vi tar ifrån spelaren alla vapen och släpper lös en vanskapt varelse med svärd som armar efter honom.

Amensia:TDD-designer 2: Åh, fyfan vad läskigt, det gör vi!

-Meanwhile at Monolith Studios-

FEAR-designer 1: Tänk dig att du som spelare sitter i en stor fet battlemech med oändligt med ammo, sen helt plötsligt står det en svarthårig 12-åring framför dig nere på gatan!

FEAR-designer 2: Ååååh gud vad läskigt! Hjälp, en spindel! Döda den, döda den!

Medlem

Hoppas de skippar skräcken och fokuserar allt på att göra schysst action. Visst en intressant story skulle vara nice.

Medlem

köpte FEAR2 billigt häromdagen och måste säga att det är riktigt skön kampanj.. älskar när det är helt tyst i kontorslandskapet, bara nåt enstaka klinkande från en soldats utrustning hörs emellanåt. Sen tappar någon nerverna och löper skjutandes från ett skydd till ett annat... tyst igen Storyn ligger där i bakgrunden och osar trevligt dessutom.

Har fått upp hoppet för att 3:an nog faktiskt kan vara nåt att hänga bland övrig juldekoration

Medlem

Fear 1 med korridor-vandringarna och plötsliga skuggorna av Alma som smög omkring var totalt bäst.
Icke-officiella expansioner som kom efter var ju helt fruktansvärda.
2an tycker jag var bra, men det kändes fortfarande inte som Fear 1. Soldaternas grova språk och röster var en stooor bonus, vilket man inte märkte av i 2an alls.
Tror 3an blir något Mecha-war aktigt skit som handlar väldigt lite om det som 1an försökte framhäva.

ps. Inget snack om en Fear-film ännu eller? Så länge Uwe Boll stannar borta från det så kan det ju bli ett coolt concept.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Fanns ju robotar redan i tvåan, så varför är det så konstigt?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Mmm 1:an va verkligen F.E.A.R sen har det gått utför tyvärr, bort med robotarna.....hur rädd är man i dom egentligen

Medlem

Måste älska alla som säger "omgomgom, 1:an var bäst, 2:an sög". Så dumt. Det är ju samma spel, bara en fortsättning. Less pretentious, please.

3:an lär nog bli rolig. Hoppas dom behåller samma motor.

Medlem

Umh nej, det är inte samma spel. 2an är även ett konsolspel och det märks.

Medlem

Känns absolut inte som FEAR, tråkigt
Ettan var helt klart bäst


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Umh nej, det är inte samma spel. 2an är även ett konsolspel och det märks.

U,h nej, det är inte bara ett konsolspel. Det är ett actioninriktat spel som ska nå en större målgrupp (kolla bara stprsäljare på PC vs konsol).
Dock är det löjligt med dessa "skräckspel" som aldrig är läskiga, speciellt inte de som gör en handkipappad för att man ska bli rädd pga dålig kontroll eller liknande. :/

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Resten tycker jag inte passat in alls, bara ruiner och mer ruiner. Jag vill ha mer fina ställen, kontor osv, och mysko saker som händer!

...men efter slutet i den första är väl ruiner passande?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Kaleid:

Umh nej, det är inte samma spel. 2an är även ett konsolspel och det märks.

U,h nej, det är inte bara ett konsolspel. Det är ett actioninriktat spel som ska nå en större målgrupp (kolla bara stprsäljare på PC vs konsol).
Dock är det löjligt med dessa "skräckspel" som aldrig är läskiga, speciellt inte de som gör en handkipappad för att man ska bli rädd pga dålig kontroll eller liknande. :/

Det sa jag inte..
Även betyder något plus detta - typ

Medlem

Att köra mech är inget jag ser fram emot i ett FEAR-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar