FZ imponerar

FZ imponerar

Spel blir ett allt större media idag, människor spelar varje dag. Intresset ökar hela tiden för spel, det är socialt att spela spel. Vissa tänkta ute kvällar blir en "spelkväll" förfesten fastnar i Guitar Hero och Fifa/Nhl, det här skapar två typer av spelar: Hardcore spelare och Casuel spelare. Den första kategorin faller nog dem flesta medlemmarna på denna sida in på, jag upplever FZ som en mer "Hardcore-spelare".

Ofta har medlemmar här väldigt bra koll, detta ser man tydligt i kommentar fältet på nyheterna och recensionerna. Väldigt oftast brukar de vara kritisk kommentarer till recensenten eller redaktionen. inte alls samma nivå som jag brukar se på Gamereactor exempelvis.

Det känns samtidigt som FZ inte har lika aktiva medlemmar, speciellt när de kommer till bloggar och forumet. Jag tror medelanvändarna på FZ besöker sidan mest för nyheterna och recensionerna. Det är i alla fall mitt största mål med sidan och det tycker jag FZ gör bäst av dem svenska spelsidor vid har idag.

Det här just här FZ´s starka sida är, sen att man lyckas ha en mycket modernare sida än exempelvis Gamereactor som har säkerligen en 10 gånger så stor budget som FZ. Så är det ju bara att ge en enorm applåd till FZ som verkligen utvecklar sidan så pass mycket. Sidan känns verkligen ny, och den levererar verkligen det jag vill med sidan. Nyheterna syns direkt, dem senaste recensionerna är lätta att nå.

Det känns även som att sidan är skapad runt användaren och inte runt redaktionen som fallet med Gamereactor, om vi tänker på blogg delen.
Visst jag har inte varit en direkt aktiv medlem på FZ men jag ska då försöka bättra mig på den punkten, jag skulle även vilja ser lite fler aktiva medlemmar på FZ. (Kanske kommer min syn på denna punkt ändras ju aktivare man blir)

Jag vill ändå avsluta med och tacka redaktionen på FZ för ett väldigt bra jobb gällande sidan. Hoppas ni fortsätter mer ett suveräna jobb!

#blogg


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

FZ imponerar

Jag har över 1000 besökare om dagen på min blogg och får kommenterar på de flesta inlägg, så jag kan inte hålla med riktigt. Gamereactor har en rörig sajt som ser ut som deras tidning, oöverskådlig och tämligen ointressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar