DCS: A-10C Warthog

Robot
DCS: A-10C Warthog

Hardcore-simulatorer släpps allt mer sällan, men är å andra sidan bättre än någonsin. Och DCS A-10 Warthog verkar inte bli något undantag.

#eagle-dynamics, #dcs-black-shark, #dcs-a-10c-warthog


Medlem
DCS: A-10C Warthog

Bra skrivet. Jag sitter också med betan och visst är det en otrolig simulator.. Har du naglat Mavericks än? Det är lite jobbigt...

Medlem
Inaktiv

Undrar bara hur man kan få tag på betan, ska man skriva upp sig på någon hemsida och vänta eller är det en öppen beta?

Medlem
Skrivet av flyer232:

Undrar bara hur man kan få tag på betan, ska man skriva upp sig på någon hemsida och vänta eller är det en öppen beta?

Du trallar in på denna sida ( http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&... ) och förköper spelet så får du tillgång till betan


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Inaktiv
Skrivet av sultan:
Skrivet av flyer232:

Undrar bara hur man kan få tag på betan, ska man skriva upp sig på någon hemsida och vänta eller är det en öppen beta?

Du trallar in på denna sida ( http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&... ) och förköper spelet så får du tillgång till betan

Ska genast göras, tack

Medlem

Låter intressant, kul att de valde ett riktigt brutalt flygplan.

Medlem

Häftigt! Man kanske ska köpa en joystick då?

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Bra skrivet. Jag sitter också med betan och visst är det en otrolig simulator.. Har du naglat Mavericks än? Det är lite jobbigt...

Inte för att jag har simulatorn så kan inte kommentera i detalj på implementeringen i det här fallet, men brukar inte Mavericks bara vara Uncage -> Ground Lock -> Target Lock -> Fire?

Medlem

Enda sen min joystick gick sönder så har jag kommit längre och längre ifrån flygsimulatorer, måste fan ta och skaffa mig en joystick, de här går bara inte längre

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Häftigt! Man kanske ska köpa en joystick då?

Ja en Joystick är nödvändigt i denna sim, lika så är pedaler och gasreglage.

Sen om du har en TrackIR så är det riktigt coolt

Medlem

DCS A-10C Teaser trailer

Project 10 - DCS: A-10C Movie

^- 2 fanmade trailers från betaversionen av spelet. De är inte officiella, men sjukt bra redigerade och får en att bli väldigt sugen på att spela det.

Medlem

Jag hoppas ju verkligen att du flög planet utrustad med dessa: http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=221

Medlem

Tyvärr inte, jag hade precis köpt en Logitech G940 (som visade sig funka mindre bra med spelet, tyvärr, svårt att mappa knappar och hattar och sånt). Vore ju perfekt annars.

Till de av er som köper det och har TrackIR (och har ni inte det, KÖP!), installera 32-bitarsversionen också när ni får frågan om det under installationen - TrackIR har bara drivisar för 32-bitars!

Inser nu att jag inte ens fick plats att nämna flygkänslan i texten, den är helt oöverträffad nämligen. Bara att flyga runt, landa, stalla planet och leka i största allmänhet är helt underbart. Och än så länge njuter jag faktiskt av att sitta och memorera alla knappar som ska till för att få igång motorerna.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av b0bl00i:

Bra skrivet. Jag sitter också med betan och visst är det en otrolig simulator.. Har du naglat Mavericks än? Det är lite jobbigt...

Inte för att jag har simulatorn så kan inte kommentera i detalj på implementeringen i det här fallet, men brukar inte Mavericks bara vara Uncage -> Ground Lock -> Target Lock -> Fire?

Mavericks är inte "god mode" längre! Det går till ungefär som du skriver, men man måste ge dem ett mål som de känner igen innan de låser. Det är rätt knepigt att få dem att göra det, och som jag skrev ovan har jag problem att mappa mina joystickhattar, så det är ett litet helsike att använda vapensystemen ordentligt...

Medlem
Skrivet av Salta:

Låter intressant, kul att de valde ett riktigt brutalt flygplan.

Minst sagt! Sedan verkar det kunna bli F-15 också, med samma detaljnivå! Personligen hoppas jag att Apachen blir av, men de verkar tveksamma till tvåsitskärror, jobbigare att koda AI antar jag.

Kan f ö rekommendera DCS: Black Shark om ni vill ha en helikoptersimulator. Nördigare än den blir det inte!

Medlem

Lock On.. igen..!
Gött med en ny RIKTIG sim !
Vintern är räddad


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Medlem

Riktigt skön simulator nu när man lärt sig systemen någorlunda och kan göra lite avancerade grejer, haft en del hjälp av kunskaperna ifrån freefalcon just när det kommer till hur MFD menyerna är uppbyggda samt logiken bakom knapp-placeringar

åså vill jag tacka DCS för att dom gjorde det så avancerat som det är eftersom lock on titlarna verkligen suger när man är van vid att kunna finjustera inställningar för alla system i falcon.

Dessutom fick det mig 2000kr fattigare då jag nydligen beställt ett trackIR


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Salta:

Låter intressant, kul att de valde ett riktigt brutalt flygplan.

Minst sagt! Sedan verkar det kunna bli F-15 också, med samma detaljnivå! Personligen hoppas jag att Apachen blir av, men de verkar tveksamma till tvåsitskärror, jobbigare att koda AI antar jag.

Kan f ö rekommendera DCS: Black Shark om ni vill ha en helikoptersimulator. Nördigare än den blir det inte!

Även jag är tveksam till tvåsitskärror. Men, om du inte redan visste så kan jag passa på att tipsa om http://combathelo.blogspot.com/ - Apache simulator som är på G och som verkar riktigt lovande.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av b0bl00i:

Bra skrivet. Jag sitter också med betan och visst är det en otrolig simulator.. Har du naglat Mavericks än? Det är lite jobbigt...

Inte för att jag har simulatorn så kan inte kommentera i detalj på implementeringen i det här fallet, men brukar inte Mavericks bara vara Uncage -> Ground Lock -> Target Lock -> Fire?

Mavericks är inte "god mode" längre! Det går till ungefär som du skriver, men man måste ge dem ett mål som de känner igen innan de låser. Det är rätt knepigt att få dem att göra det, och som jag skrev ovan har jag problem att mappa mina joystickhattar, så det är ett litet helsike att använda vapensystemen ordentligt...

Nej det är inte alls så simpelt längre.

Först sätt Master ARM till ARMED.

Sen måste du ha TGP uppvärmd och även sökaren på MAVs klar, gör detta i god tid innan du påbörjar inflygning mot målområdet.

Sätt på TGP med brytarswitchen under vänstra MFCDn
MAVs i Högra MFDCn EO = ON (står något liknande)

Sätt sen högra MFCD i TGP-mode som SOI och leta rätt på målet i Point Track läge med "TMS up short"

Designera Point Track koordinaten som Target med "TMS FWD long"

Välj sen MAV på din vänstra MFCD och sätter den som SOI istället för TGP. Annars kan du inte slewa.

"China hat FWD long" för att slewa målet som target.

"China hat FWD short" för att zooma in"

""TMS FWD LONG to redesignate SPI with MAV""
Osäkert på denna om det är bugg eller inte enligt forumet.

TMS FWD Short för att tracka målet...

Pickle

Fortfarande jäkligt lurigt Blir allt för ofta att man redan överflugit sitt mål innan man är klar..
Men övning ger färdighet...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:r--V6c6B...

8)

Medlem
Skrivet av roob:

Även jag är tveksam till tvåsitskärror. Men, om du inte redan visste så kan jag passa på att tipsa om http://combathelo.blogspot.com/ - Apache simulator som är på G och som verkar riktigt lovande.

Fast jag vill ha en Apache, minns fortfarande hur kul Jane's Longbow-spelen var...

Combathelo-bloggen finns sedan länge på min blogroll :). Om de släpper något slags beta så ska jag tjata till mig en förtitt på den också.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Om de släpper något slags beta så ska jag tjata till mig en förtitt på den också.

Ser vi fram emot i så fall!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Jag är inte mycket för flygsimulatorer, men det ger ju helt klart pluspoäng att de väljer att simulera världens coolaste plan. Det blir inte mycket häftigare än Warthog.

Medlem

Det blir ett köp, men kan de inte göra en F-15E Strike Eagle eller F/A-18 Super Hornet. Mums

1
Skriv svar