Hoppsan! Google Chrome kunde inte ansluta till www.fz.se

Medlem
Hoppsan! Google Chrome kunde inte ansluta till www.fz.se

"Hoppsan! Google Chrome kunde inte ansluta till www.fz.se"
Möts av ovanstående text minst en gång för varje nyhet jag försöker öppna. Hade glömt lösenordet till min användare, tog mig 10 minuter att få igenom en reset pga alla omladdningar (mailet skickades dock ut omedelbart när jag lyckades ta mig så långt).
Finns det några kända fel som gäller Chrome? Har testat på olika datorer och olika uppkopplingar men har samma problem överallt.

Tack på förhand.

Redaktör

Märkligt. Inget jag märkt (mer än vid enstaka tillfällen när det varit serverproblem, men då är det förstås inte Chrome-specifikt). Fler som stött på det?


signatur
Medlem

Har läst att den nya Chrome 8.0.552.0 Beta innehåller en del bugs.
Har du den versionen så bör du installera en senare version.

Medlem

Inte haft något problem med Fz med chrome. Bara att sidan är ofta rätt seg. Testa med en annan webbläsare om du får problem. Då kan du se om det är webbläsaren eller om det är fz. Du kan göra ett rätt lätt test om fz är knasig.

1. öppna start menyn
2. sök efter " cmd "
3. skriv där " ping www.fz.se "

Så här ser min ut: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/CMD.jpg

där vid dom röda sträcken står det ju 4 ms 3 ms osv. Det är hur fort fz svarar i millesekund (ms). Är det något konstigt med fz så brukar det stå timeout ist för "xxx ms" Så kan du göra på alla hemsidor. 1-60 ms är bra. 70-180 ms är någorlunda. 180+ börjar hemsidan bli seg. Hoppas det hjälpte något!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Antikvitet

andreashal91: Bra tips. På det sättet kan du se om det är anslutningsfel längs med vägen mot våra servrar.

Du kan också se hur lång tid varje sida tagit att ladda. Om du högerklickar på sidan och tar "View source", "Visa källa" eller något snarlikt och kollar allra längst ner i koden så står där hur lång tid servern behövde för att göra iordning sidan innan den skickades till dig.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar