Alan Wake: The Writer

Robot
Alan Wake: The Writer

Vi har sett... vi menar spelat de avslutande nedladdningsbara avsnitten av Alan Wake. Får vi svaret på alla frågor vi inte hade från början eller skapas det bara nya som inte blir besvarade? Spoiler-varning utfärdas.

#alan-wake, #death-rally, #max-payne, #remedy


Medlem
Alan Wake: The Writer

Det känns som att spelet förstörs bara för att de har gjort det för Mainstream. De har en så bra produkt som de sen gör små missar på vilket förstör den annars unika känslan.

Medlem

Anledningen till att det saknar slut är att det skall föreställa en cliffhanger. Jag tyckte det var bra, definitivt bättre än The Signal.

Skägg.
10 Chambers

Ja, bättre än signal men det här skulle ju vara slutet.


signatur
Medlem

På säsongen ja Se det som en tvserie med cliffhangers precis som sig bör. Alan Wake 2 kommer förmodligen fortsätta var detta tog slut. Får hoppas att det inte tar 6 år för dem att släppa.

Medlem

För det första så är det en cliffhanger. Det är som alla säger. Spelet är som en Serie. En säsong slutar alltid med att man inte fattar något eller att något dramatisk händer.

Jag tyckte det var riktigt bra och slutet var perfekt, för nu vill man ju veta vad som händer i nästa säsong.
Sen att spelet inte utspelar sig under dagtid... Då förstörs ju hela konceptet. Alan Wake + Flashlight = Alan Wake.

Sen är han ju fast i sin egen mardröm. Han vet ju nu hur han ska kunna ta kontroll och hur han ska avsluta det.

Kanon bra slut på ett spel och nu är det bara och vänta på Alan Wake 2

Medlem

Jag tror det är tack vara MS som det blev som det blev, är ganska säker att original spelet hade varit längre/större/bättre om remedy fått göra som dom ville. Det här är MS strategi för att mjölka så mycket pengar som möjligt av ivriga gamers.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag tror det är tack vara MS som det blev som det blev, är ganska säker att original spelet hade varit längre/större/bättre om remedy fått göra som dom ville. Det här är MS strategi för att mjölka så mycket pengar som möjligt av ivriga gamers.

Ja det är definitivt MS fel som pumpat in pengar i projektet och låtit Remedy utvecklat spelet i lugn och ro under flera års tid. Vilka svin.

Skägg.
10 Chambers

Jag köper att det ska vara en cliffhanger men det är ju fasiken värre än Lost. Det största minuset är ju också att fokus ligger på strider. Alan Wake = stämning i min bok och att bara springa i mörkret gör att jag tappar den, det behövs lugnare (ljusare) partier för att skapa kontrast.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Jag köper att det ska vara en cliffhanger men det är ju fasiken värre än Lost. Det största minuset är ju också att fokus ligger på strider. Alan Wake = stämning i min bok och att bara springa i mörkret gör att jag tappar den, det behövs lugnare (ljusare) partier för att skapa kontrast.

Originalspelet hade en bra mix av hetsiga nattpartier blandat med lugna partier som att få titta på ett tv-program, lyssna på radio eller läsa en sida från boken. Tillsammans med det kom de sköna dagspartierna. Den här kontrasten mellan hets och lugn var det jag gillade mest med Alan Wake. Min favoritdel var behandlingshemmet dagtid.

Inte spelat The Writer än men i The Signal var det bara hets, mardröm och strid mot en miljard fiender nästan hela tiden. Visst var det annorlunda men jag gillade de normala miljöerna blandat med de skuggbesatta mycket bättre.

1
Skriv svar