Varningsklockan ljöd för sent för Final Fantasy XIII

Robot
Varningsklockan ljöd för sent för Final Fantasy XIII
Medlem
Varningsklockan ljöd för sent för Final Fantasy XIII

Man kanske skulle klara spelet snart, men gillar inte stridssystemet och kameran när man fajtas. Är alldeles för rörigt.

Medlem

Linjärt och allmänt hjärndött? Ja då kommer alla WoW-spelare att gilla det i varje fall.

Medlem

Securion, detta är ett singelplayerspel. Det finns inga sociala nätverk som kan lyfta spelet likt WoW.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spelet sålde för att det är Final Fantasy, och folk förväntar sig en viss standard. Dock så gick det ganska långt utanför den mall som i alla fall jag vant mig med.

Medlem
Skrivet av Securion:

Linjärt och allmänt hjärndött? Ja då kommer alla WoW-spelare att gilla det i varje fall.

WoW är dock inte särskilt linjärt, sin din kommentar väger lätt.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Securion:

Linjärt och allmänt hjärndött? Ja då kommer alla WoW-spelare att gilla det i varje fall.

WoW är dock inte särskilt linjärt, sin din kommentar väger lätt.

WoW är väl lika linjärt som resten av spelen där ute?

Fast ett spel behöver ju inte vara tråkigt eller dåligt bara för det... är inte alltid som det är en nackdel.

Medlem

Gjort något rätt? Inte alls. Det är så linjärt att man spyr. Och de engelska rösterna... ugh..

Jag tyckte spelet var helt ok. Sämre än 7 & 8 kanske men inte dåligt (det som var dåligt var sidouppdragen och den svåraste extrabossen).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Till och med många japaner tycker att spelet är dåligt.
Jag spelade igenom det, men inte för att jag tyckte det var bra utan för att det kändes dumt att lägga av med att spela när man ändå börjat. Repetitivt, ointressant handling och inte minst djävligt irriterande karaktärer.

Skrivet av Vincent_graymore:

Jag tyckte spelet var helt ok. Sämre än 7 & 8 kanske men inte dåligt (det som var dåligt var sidouppdragen och den svåraste extrabossen).

Jag blev slaktad av den jäkeln typ fem gånger på raken! Sen lade jag FFXIII-spelandet på is. En vacker dag ska jag dock ta mig an att kicka hans ass rejält!
Sanna mina ord!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Hajar verkligen inte alls poängen med spelet... 25-30 timmar å det är fortfarande bara å klistra ner styrspaken framåt å slå på autofire på X-knappen... som en enda lång menlös grind utan risk eller reward förutom story progress... lite som ett FMV-spel helt enkelt ^^

(jaja man måste ha en toggle mellan en all-out-offensiv paradigm och en med en healer i oxå i de fall man springer in i tyngre motstånd men det gör det inte mer interaktivt eller svårt direkt, någon påstod att det var utmanande strider oxå - den biten har jag då inte sett något av alls än - börjar det efter 30 timmar?)

Och engelsk dubb... fyyy faaan.... men det var iaf väntat.

Medlem

Vad är det som är fel på den engelska dubben? Hur ska den vara då om inte såsom de gjorde?

Medlem

Tacka vet jag SNES-tiden, när J-RPG hade grym story, stor öppen spelvärld och innehåll.
Du löpte inte i en enda lång korridor, du slapp spendera 95% av speltiden med grindande som ett dåligt MMO etc.
Tillbaka till rötterna om ni vill rädda skutan, ha spel som Secret of Mana som exempel, men uppdatera det hela för den nya generationen hårdvara (det spelet håller ju än, har spenderat hundratals timmar med olika saves, ser tom. bra ut i HD ^^)

Medlem

Jag gillade spelet skit mycket så pew pew på alla FFXIII hatare

Medlem

meh... Vet inte om jag tycker att den ursäkten är så jäkla bra faktiskt..

Man borde komma underfunn om detta när man skriver storyn/gör det till planerade spelmoment...

Medlem

Som ett mega fan FF säger jag att XIII var "bra" besviken ja.

Skrivet av Chanquad:

Vad är det som är fel på den engelska dubben? Hur ska den vara då om inte såsom de gjorde?

Jag hade personligen velat se orginal röster med engelsk sub, och blueray har utrymmet att ha båda med, MEN så klart skulle xboxen få vara med och leka....................


signatur

woop woop

Medlem

Det har sålt bra av en anledning: Det är Final Fantasy. Till och med FFXIV som har fått dåliga betyg säjler bra. Jäkla FF får. Och västerländska spel har legat i topp på spelmarknaden ett bra tag nu.

Medlem

Det är spelets namn som säljer. hade det inte hetat final fantasy så hade dom knappt sålt ett skit för folk hade troligen inte ens vetat om det..

Medlem

Jag intalade mig själv om att det skulle bli bättre... men den önskan gick aldrig i uppfyllelse.
12an tragglade jag igenom ganska långt men tyckte det var ganska dåligt sen kom 13 och tog lågvattenmärket med råge.
FF6, 7 och 10 är mina favoriter.

Medlem
Skrivet av Aléa:

Som ett mega fan FF säger jag att XIII var "bra" besviken ja.

Skrivet av Chanquad:

Vad är det som är fel på den engelska dubben? Hur ska den vara då om inte såsom de gjorde?

Jag hade personligen velat se orginal röster med engelsk sub, och blueray har utrymmet att ha båda med, MEN så klart skulle xboxen få vara med och leka....................

Det är lite av en myt att blueray klarar båda. Det hade nog fått skeppats på 2 blueray skivor eller dual layer (det kostar). Men visst hade de kunnat släppa den japanska utgåvan med subs, för de tar ju ingeting. Ps3an är ju regionsfri.

Personligen tyckte jag dubben va bra. Det var resten av spelet som va dåligt =(

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Aléa:

Som ett mega fan FF säger jag att XIII var "bra" besviken ja.

Skrivet av Chanquad:

Vad är det som är fel på den engelska dubben? Hur ska den vara då om inte såsom de gjorde?

Jag hade personligen velat se orginal röster med engelsk sub, och blueray har utrymmet att ha båda med, MEN så klart skulle xboxen få vara med och leka....................

Det är lite av en myt att blueray klarar båda. Det hade nog fått skeppats på 2 blueray skivor eller dual layer (det kostar). Men visst hade de kunnat släppa den japanska utgåvan med subs, för de tar ju ingeting. Ps3an är ju regionsfri.

Personligen tyckte jag dubben va bra. Det var resten av spelet som va dåligt =(

FF13 ligger redan på en DL (som för övrigt inte lär kosta många kronor extra att trycka). Tror storleken ligger på ca 40Gb, så det är väl lite tveksamt om det hade rymts I nuvarande bitrate.

Däremot hade de med fördel kunnat komprimera ljudet liiite och utan problem fått plats med japanskt tal också.

Och angående 360-versionen kunde man väl bara skippat japanskt tal på den...

Medlem

Asien är baklänges när det gäller spel i största allmänhet. Boring across the board.

Gäller väl iofs alla former av medier och underhållning som kommer från asien.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Securion:

Linjärt och allmänt hjärndött? Ja då kommer alla WoW-spelare att gilla det i varje fall.

WoW är dock inte särskilt linjärt, sin din kommentar väger lätt.

WoW är väl lika linjärt som resten av spelen där ute?

Fast ett spel behöver ju inte vara tråkigt eller dåligt bara för det... är inte alltid som det är en nackdel.

WoW är ett väldigt öppet spel när det gäller storylines. Även med dagens standard. Du i stort sätt måste levla upp en 3-4 karaktärer för att kunna uppleva att quests. Sen att kvalitén på quests är vikande och repetitivt är en helt annan sak.

Inte för att jag har testat det nya Final Fantasy MMOet (har väldigt dålig erfarenhet av det första) men de verkar lägga fokus på en väldigt bra storyline. Fördelen är att den blir bra. Nackdelen är att du förlorar väldigt mycket öppenhet. Att döma av alla "sandbox" spel som blivit populära i västvärlden så har vi en stor kärlek till att just kunna välja storylines och zoner. Själva anledningen till att spela ett MMO är också just öppenheten och storleken på spelet. Annars hade man lika väl kunnat sitta med ett singelplayerspel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Nomz:

Asien är baklänges när det gäller spel i största allmänhet. Boring across the board.

Gäller väl iofs alla former av medier och underhållning som kommer från asien.

Allvarligt, finns hur mycket bra film som helst som kommer från asien hela tiden , finns ingen koppling till spelindustrin alls.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Nomz:

Asien är baklänges när det gäller spel i största allmänhet. Boring across the board.

Gäller väl iofs alla former av medier och underhållning som kommer från asien.

Dagens grövsta generalisering.

1
Skriv svar