Steam spräcker drömgränsen 30 miljoner konton

Robot
Steam spräcker drömgränsen 30 miljoner konton
Medlem
Steam spräcker drömgränsen 30 miljoner konton

178% Holy SHIET

Medlem

Är väl inte så jävla konstigt då det finns många PC spelare och vart och vartannat spel måste regas genom Steam.
Börjar lukta monopol ala Systembolaget.
Personligen skulle jag aldrig köpa därifrån för deras satans hutlösa priser.

Medlem

Inte förvånad, Det är en överlägsen tjänst.

Medlem

Om det inte vore för deras specialerbjudanden (mellan jämna mellanrum), skulle jag aldrig handla där. Deras nya spel landar oftast på runt 500 riksdaler, då jag t ex kan få samma spel hos dustinhome upp till 200kr billigare i vissa fall.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Lögner. PC-marknaden är ju död, det vet alla.

Medlem

Må landa på 500 spänn. Men då slipper du ta med dig hela DVD fabriken hemifrån för att kunna spela hos polarna. Flexibelt så det sjunger om det, även fast att det blir dyrare ibland.

Medlem

Någon som vet om Steam är aktienoterat? Eller om det är via någon? Verkar ju bra ekonomiskt det här!

Medlem

30 miljoner konton men ändå lyckas dom inte konstruera en fungerande "password reset" funktion.

Då kan man ju hoppas Valve drar igång någon mysig rea för att fira.

Steam är ju jäkligt dyrt, men dom har många bra reor!

Medlem
Skrivet av unavailable:

Lögner. PC-marknaden är ju död, det vet alla.

Den är inte död, men den säljer inte lika bra som konsolmarknaden pga. alla jävla konsolportar till spel PC får. Kolla bara på genuina PC som Starcraft som säljer multum.

Medlem
Medlem

Otroligt glad för Valves framgånger när de gäller Steam, mäktigt!

1200 spel!? Var då?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag säger bara: MW2.

Medlem

vore bra ifall dom kunde koncentrera sig på episode 3 o HL3 istället för att gnida händerna o spilla tid på nåt som dota
fast rätt var det är så kommer väl en sån käftsmäll med screens på HL3 så man häpnar igen som när man fick se HL2 :9

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av unavailable:

Lögner. PC-marknaden är ju död, det vet alla.

Den är inte död, men den säljer inte lika bra som konsolmarknaden pga. alla jävla konsolportar till spel PC får. Kolla bara på genuina PC som Starcraft som säljer multum.

sarkasm

Medlem

Pc = Steam, svårt att undvika att låsa sig där.
Undrar hur många som är aktiva dock?
Har ett Steam-konto som jag skapade för det där gratis alien-spelen och som sedan fått vila i godan ro. Har i det närmaste övergett PC pga all DMR och låsning av spel till ex. Steam och liknande, med undantag för ex. The Witcher. Köper hellre mina spel via gog, d2d eller någon annan sida där man slipper bloatware och liknande.
Steam = kassako, när valve och activision blizzard går ihop så äger de PC-marknaden för all framtid och styr med järnhand

Medlem

Steam är överlägsen med marginaler när det gäller digital distributering. Må hända att deras priser är enormt överpris vid release, men med tanke på att det har 0 kostnad för fysisk produktion , gör de multum i vinst under sina reor. Under vinter rean när vi handlar spel för under hundralappen skrattar vi och tycker att Valve nästan är dumma då de i princip ger bort spelen så billigt.
i själva verket är det steam och dess partners som skrattar bäst. De drar in enorma summor.
Det är inte heller konstigt att Steam har blivit så pass populärt, de är en väldigt användarvänlig plattform, ett riktigt bra community och bra/säkra affärer via nätet. Andra digitala återförsäljare som GamesForWindowsLive och EA Games online, har börjat gå åt helvete rent ut sagt efter att steam dominerat marknaden enormt de senaste 2 åren. Det rycktas om att microsoft ska lägga ner gfwl och sattsa på konsolen till 100%
om det händer så ska jag fira med champagne!
tills dess firar jag med Valve, länge leve Steam!!

Medlem

Fyfan, men steam är en bra tjänst och har många bra priser etc. vid reor. Sen är det också många mindre spel som aldrig syns på butikshyllorna som man kan införskaffa där

Medlem

lustigt att det ökas å tjänas så extremt mkt trots att piratkopiering gör så påstått stor skada det är dock allmänt känt att det är skitsnack. klart man vill testa skiten innan man pröjsar 50 euro, är spelet värt att ha så köper man. steam är dock skiten, speciellt för multiplayerspel. har haft steam sen dagarna då det var helt nytt.


signatur

//monster

Medlem

windows Live är btw helt jävla värdelöst, alla liknande tjänster är fullständigt värdelösa och osmidiga jämfört med steam. har man inte steam idag, så är man n00b!!


signatur

//monster

Medlem

d($_$)b bra jobbat valve! Något som vore intressant:
1= snitt spel per konto
2= snittet på vad varje konto spenderar/år
3= Varför Super sf4 inte släpps till pc pga pirater och hur dom kan säga att pc spel marknaden blöder

Medlem

Tycker att steam är uber bra, vad jag vet är det den enda tjänsten du kan gå in på webben in game, perfect i warcraft 3/starcraft 2 etc, och att man kan adda none-steam games till det. Perfect är ordet
Och det bästa att man kan pre-loada, ett spel och att de bara släpper exe;en sen så att inte pirater kan få ut spelet före release

Steam FTW, and here to stay.
Allways bet on Steam

Medlem

Jag har tre eller kanske till och med fyra Steamkonton...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag skapade mitt första nästan direkt då Steam startades för många år sedan. ett konto som numera är long gone.

har numera två andra acc, varav 1 jag använder


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

jag använder samma acc som när steam släpptes och jag skaffade det samma dag. Fy fan va arg man var på det ibörjan när det aldrig aldrig funkade. Sen när de stängde ner WON och man blev tvingad på steam då vart man lessen. Nu är det dock sjukt bra och det bästa som hänt pc marknaden.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Väldigt bra tjänst. Men om man köper nya spel via steam är man bra dum, kostar skjortan.

Men deras reor är väldigt bra emellanåt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av GenKan:

3= Varför Super sf4 inte släpps till pc pga pirater och hur dom kan säga att pc spel marknaden blöder

Det finns så otroligt många utvecklare som använder "pirater" som en dålig ursäkt för andra problem. När vi snackar om SF4 är det ju utan tvekan just det, en ursäkt för något annat.

Hela grejen med spelet är ju att spela det online, vilket kräver ett giltigt serienummer. Tror dom att folk laddar ner det och kör singleplayer (vem tusan kör SF4 i singleplayer?!)?

Att spelet inte skulle sålt bra på PC tror jag inte heller på då det låg på Top 10 ett bra tag på Steams försäljningslistor.

Jag håller helt med dig dock GenKan, synd att spelet inte kommer till PC. Jag har haft mycket kul med SF4 på PC och hade gärna haft SSF4 också.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Är väl inte så jävla konstigt då det finns många PC spelare och vart och vartannat spel måste regas genom Steam.
Börjar lukta monopol ala Systembolaget.

Skillnaden är att med monopol finns det inga konkurrenter. Steam har ett flertal konkurrenter, men ingen utav dem erbjuder en lika bra och omfattande tjänst, därför är dem störst.
Och majoriteten av spelen går fortfarande att köpa i butik om man föredrar det.

Att sedan flera spelutvecklare väljer att kräva reggning i Steam är ju ett försök att stävja piratkopiering. Och den är f-n mycket bättre än de flesta drakoniska kopieringsskydd som används.

12
Skriv svar