Assassin's Creed: Brotherhood

Robot
Assassin's Creed: Brotherhood

Med knappt en månad kvar till release har FZ spelat de första timmarna av Assassin’s Creed: Brotherhood.

#assassins-creed-brotherhood


Assassin's Creed: Brotherhood

I de tidigare "Ass:en", så har uppdragen alltid varit för enkla, men det är ju så får att det ska passa alla...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

I de tidigare "Ass:en", så har uppdragen alltid varit för enkla, men det är ju så får att det ska passa alla...

Uppdrag med enkla objektiv, som man ändå har en viss frihet i hur man ska uppfylla, tillsammans med parkour-upplägget har också gjort att spelen har ett svårslaget flyt, vilket är den främsta anledningen till att jag personligen diggar AC (speciellt 2:an, där variationen givetvis bidrog till allmänt bättre gameplay).


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av walter_iego:

I de tidigare "Ass:en", så har uppdragen alltid varit för enkla, men det är ju så får att det ska passa alla...

Uppdrag med enkla objektiv, som man ändå har en viss frihet i hur man ska uppfylla, tillsammans med parkour-upplägget har också gjort att spelen har ett svårslaget flyt, vilket är den främsta anledningen till att jag personligen diggar AC (speciellt 2:an, där variationen givetvis bidrog till allmänt bättre gameplay).

Hur är handlingen i AC2? Förutom att upplägget var för repetitivt så var det mesta väldigt bra I Assassins Creed. Fin grafik, bra gameplay och storyn tyckte jag var solid och intressant as fuck. Är den lika bra i AC2 eller faller den lite à la Bioshock 2?

Medlem

jag tyckte AC2 var bättre på alla sätt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av Höglund:

Hur är handlingen i AC2? Förutom att upplägget var för repetitivt så var det mesta väldigt bra I Assassins Creed. Fin grafik, bra gameplay och storyn tyckte jag var solid och intressant as fuck. Är den lika bra i AC2 eller faller den lite à la Bioshock 2?

Det är väldigt DaVinci-kodigt alltihop, med alla intrikata historiska konspirationer som vävts in och så. Och, utan att avslöja för mycket, är det lite Fahrenheit-varning i slutet också. Svårt att ta allt på allvar, men har man inget emot det, och kanske tom gillar halvlöjliga men storslagna berättelser (som jag, Metal Gear FTW!), så är storyn inte alls illa.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

AC2 var bättre på allt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser fram emot detta spel!

Testpilot

Frågan jag ställer mig är om kopieringskyddet på PC är lika analt som på föregångaren , har stort inflytande på om man ska införskaffa eller bojkotta spelet.

Medlem

Utan att SPOILA för mycket angående AC2...

var det bara jag som tyckte att slutstriden i AC2 var den sämsta, absolut SÄMSTA i tvspelens historia? Jag vart så jävla besviken.... typ hej jag är mäktigast i världen med min magiska stav, men ok, låt oss göra upp med knytnävarna som riktiga män.......... USCH! antiklimax..

Jag diggade serien som fan, men kan inte säga att jag ser fram emot nästa... verkar bara vara mer av samma, och jag har svårt att se det som speciellt attraktivt online heller.. fast.. vem vet.

Inaktiv

Verkar bli grymt ju

Medlem
Skrivet av Zloth:

Utan att SPOILA för mycket angående AC2...

var det bara jag som tyckte att slutstriden i AC2 var den sämsta, absolut SÄMSTA i tvspelens historia? Jag vart så jävla besviken.... typ hej jag är mäktigast i världen med min magiska stav, men ok, låt oss göra upp med knytnävarna som riktiga män.......... USCH! antiklimax..

Jag diggade serien som fan, men kan inte säga att jag ser fram emot nästa... verkar bara vara mer av samma, och jag har svårt att se det som speciellt attraktivt online heller.. fast.. vem vet.

word kunde inte säga de så mkt bättre själv!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Någon som vet om man typ får bygga en egen stad igen? Tyckte det va j*vligt roligt! Men det skulle varit lite mer man kunde bygga tyckte jag


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Någon som vet om man typ får bygga en egen stad igen? Tyckte det va j*vligt roligt! Men det skulle varit lite mer man kunde bygga tyckte jag

Oh yes, mer av den varan


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Blir bara mer och mer intresserad av AC: Brotherhood.
Och vem vet, kanske blir det någon gång ett spel där man, som Desmond, hoppar omkring på nutidens tak efter att ha lönnmördat onda, och högt uppsatta, personer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Zloth:

Utan att SPOILA för mycket angående AC2...

var det bara jag som tyckte att slutstriden i AC2 var den sämsta, absolut SÄMSTA i tvspelens historia? Jag vart så jävla besviken.... typ hej jag är mäktigast i världen med min magiska stav, men ok, låt oss göra upp med knytnävarna som riktiga män.......... USCH! antiklimax..

Jag diggade serien som fan, men kan inte säga att jag ser fram emot nästa... verkar bara vara mer av samma, och jag har svårt att se det som speciellt attraktivt online heller.. fast.. vem vet.

Det är väl bättre än att Enzio helt plötsligt får någon fördel som aldrig visat sig före och bara spöar skiten ur sista bossen? Tycker faktiskt att hela historien runt bossen försökte få honom att drabbas av hybris och gå i hand to hand med Enzio och det är något jag gillade!

Inaktiv

Hoppas bra bra multiplayer i detta, hatar när man betlar 700 kr för ett singe´lplayer spel som man sen aldrig spelar ut igen.

Ipad tävling: You just have to find a youtube link to share, just like i did. Please vote on my video! https://mostinvincible.com/154

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar