Aftonbladet's "SPELA"

Medlem
Aftonbladet's "SPELA"

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article7982450.ab

"Det tog två veckor.

Sedan var SPELA! Sveriges största spelsajt. "

Eller inte, defenitionen av största verkar ju vara lite off. Jag tänker på att bara för att aftonbladet skriver om massa skit inom spelvärlden och när man klickar på deras länkar så räknas det som en "SPELA" besök.

Vet att Aftonbladet är dumma i huvudet men ändå.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Första gången jag hör talas om s(k)iten, trots att jag läste Minecraft artikeln som jag trodde var vanliga Aftonbladet?

Granskar min browsing history och bekräftar det några sekunder efter att ha skrivit ovanstående. Spela är ett kånkelbär i rumpan vi kallar aftonbladet, inte en separat spelsite som det är en liten utmaning att få besök till.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Wow, svårt att få besökare till en delsite på en sida som har miljoner besökare om dagen.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ja, det är så idiotiskt. Kalla att en evdelning aven tidning är en spelsajt är ju patetiskt. Typ de har ju inte direkt en community..

Det roliga med aftonbladet är att de lyckas alltid förvåna en med dumma saker, det blev bara värre hela tiden.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Nothing to see here, please move along.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför öht läsa om spel på aftonbladet när man vet att det är den speljournalistiska motsvarigheten till en hög med ångande färskt bajs?


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Aftonbladet söker nya "journalister", skynda fynda. Ordet "journalist" är synonymt med skvaller i platsannonsen:

Skrivet av Aftonbladet:

Aftonbladets nyhetsredaktion söker allmänbildade, noggranna, pigga och nyfikna reportrar.

Du är duktig på att ta fram nyheter och har en väl fungerande nyhetsnäsa.

Att du tycker om den journalistik som Aftonbladet gör är A och O för oss. Du ska vara en lagspelare och kunna samarbeta väl med dina kolleger här på redaktionen, samtidigt som du är en tävlingsmänniska och tycker att det är spännande att jobba mot våra konkurrenter där ute.

Vad är det för grejer man gör som nyhetsreporter på Aftonbladet? Öppna tidningen och ögna igenom sidorna 6 och framåt mitten, så ser du. Allt. Stort och smått. Allvarligt, roligt, dramatiskt, spännande, informativt. Våra läsare är vårt fokus.

Krav?

Journalistutbildning, och att du jobbat några år på en redaktion med allmänt nyhetsarbete.

Arbetstiderna är skift 13.30-00.00.

De tre tjänsterna är en tillsvidareanställning, med start efter årsskiftet, samt två årslånga vikariat med start före jul, efter överenskommelse.

Hjärtinnerligt välkommen med ditt mail! Har du frågor om jobbet - maila marianne .peterson@aftonbladet.se.

Tänk på att använda en privat epostadress. Använder du din nuvarande jobbadress riskerar vi att tappa kontakten när du slutat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

"Krav?

Journalistutbildning"

Faaaaaaake fake fake >:D


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

"Att du tycker om den journalistik som Aftonbladet gör är A och O för oss."

Är det här menat att locka sökande eller skrämma iväg dem?

Angående deras spelsektion så är det ju inte så konstigt om den får många träffar när de länkar till spelrelaterade artiklar på Aftonbladets förstasida.

MFC
Medlem
Skrivet av MrLonghair:

"Krav?

Journalistutbildning"

Faaaaaaake fake fake >:D

Den är inte fake, kolla "Lediga jobb"...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

"Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!" - Aftonbladet.

Riktigt engagerade där på redaktionen idd. Undrar hur många av de 2,5 milj som läser där för att verkligen lära sig något.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Jag har sportbladet som startsida, när jag läst alla intressanta nyheter där så går jag vidare till andra siter. Resten av AB.se är skräp rent ut sagt.

Medlem

Ända gången jag besöker Aftonbladet är vid sportevenemang som hockeyVM med målservice och chat.

Medlem
Skrivet av Azet:

"Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!" - Aftonbladet.

Riktigt engagerade där på redaktionen idd. Undrar hur många av de 2,5 milj som läser där för att verkligen lära sig något.

Hehe ja, själv läser jag sidan pga det är kul att mer eller minde hån-skratta över hur patetiska dom är.
deras så kallade "nyheter" kan ibland vara riktigt roande... varför skiva om dom barnen som har dött i värden idag när när man kan skriva om nått man har hittat på Youtube?


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

Hehe ja, själv läser jag sidan pga det är kul att mer eller minde hån-skratta över hur patetiska dom är.
deras så kallade "nyheter" kan ibland vara riktigt roande... varför skiva om dom barnen som har dött i värden idag när när man kan skriva om nått man har hittat på Youtube?

+1


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av IceMan:

Hehe ja, själv läser jag sidan pga det är kul att mer eller minde hån-skratta över hur patetiska dom är.
deras så kallade "nyheter" kan ibland vara riktigt roande... varför skiva om dom barnen som har dött i värden idag när när man kan skriva om nått man har hittat på Youtube?

+1

Vad tror ni jag hittade artikeln från början? Det är det roligaste man kan göra om man har tråkigt i skolan.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Antikvitet

Aftonbladet gör mycket rätt. Man klickar ju.

Men Aftonbladet brukar och till och med i själen är vad som brukar kallas sensationalistisk journalistik. Det handlar om att med rubriker, text, fokus och anslag provocera och beröra. Det lyckas de med. Men lyckas de med trovärdighet leverera ett test, ett omdöme eller en förhandstitt?

Det avgör du.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Aftonbladet gör mycket rätt. Man klickar ju.

Men Aftonbladet brukar och till och med i själen är vad som brukar kallas sensationalistisk journalistik. Det handlar om att med rubriker, text, fokus och anslag provocera och beröra. Det lyckas de med. Men lyckas de med trovärdighet leverera ett test, ett omdöme eller en förhandstitt?

Det avgör du.

Bra skrivet!

Sensationalistisk journalistik så det skriker om det. Då är det tur att det finns andra kvalitétssidor för spel att vända sig till


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tror jag ger mig av från FZ nu och beger mig mot SPELA!

Not ...

Medlem

SPELA är en del av en av Sveriges största nyhetsplatser, och med hjälp av att smyga in en SPELA-artikel på "startsidan" så är det ju ett faktum att SPELA får många besökare.

:heart: FZ är fortfarande #1 :heart:

AG
Medlem
Skrivet av Mahone:

SPELA är en del av en av Sveriges största nyhetsplatser, och med hjälp av att smyga in en SPELA-artikel på "startsidan" så är det ju ett faktum att SPELA får många besökare.

:heart: FZ är fortfarande #1 :heart:

jawol 8)

Medlem
Skrivet av Mahone:

SPELA är en del av en av Sveriges största nyhetsplatser, och med hjälp av att smyga in en SPELA-artikel på "startsidan" så är det ju ett faktum att SPELA får många besökare.

:heart: FZ är fortfarande #1 :heart:

Precis! Det är skamligt specieltl när de inte ens kallar det "SPELA" det kallas "Nöjesbladet" i sidan usch.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv
Skrivet av Achronos:
Skrivet av John:

Aftonbladet gör mycket rätt. Man klickar ju.

Men Aftonbladet brukar och till och med i själen är vad som brukar kallas sensationalistisk journalistik. Det handlar om att med rubriker, text, fokus och anslag provocera och beröra. Det lyckas de med. Men lyckas de med trovärdighet leverera ett test, ett omdöme eller en förhandstitt?

Det avgör du.

Bra skrivet!

Sensationalistisk journalistik så det skriker om det. Då är det tur att det finns andra kvalitétssidor för spel att vända sig till


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Spela? Det var ju ett oerhört kreativt namn... NOT

Medlem

Suck... inte så konstigt att den blir stor med en gång när de lägger in länkar till den på huvudsidan med mängder av besökare.


signatur
Medlem

Helt jävla värdelösa skribenter har dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

.. Aftonbladet har man bojkottat för länge sedan..

1
Skriv svar