Fallout: New Vegas

Robot
Fallout: New Vegas

Att Obsidian är de storybaserade rollspelens kungar är det väl ingen som tvivlar på längre. Vi tar en titt på deras senaste alster.

#fallout-new-vegas, #bethesda-softworks, #obsidian-entertainment, #fallout-3


Medlem
Fallout: New Vegas

Wow, samma grafik alá 2007. IMPONERANDE!! Må så vara att det är ett fantastiskt spel, men jag ställar iaf högre krav på grafiken än en återanvänd grafikmotor som redan då var lite småsunkig!

Men får väl bli att införskaffa detta liret, verkar grymt! (förutom den förvånasvärt kassa grafiken, som inte nämns)...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Låter trevligt!

Medlem

Är de vidrigt dåliga animationerna kvar?

De verkar ju lovande de här, älskade trean, trots sina down sides (bla animationerna)

Medlem

Okej, jag vet inte hur mycket Bethesda aktivt var med i utvecklingen av FNV, men att i ingressen säga att det är Bethesda som är kungarna på episka berättelser?

Citat:

Att Bethesda är de storybaserade rollspelens kungar är det väl ingen som tvivlar på längre.

wut

Jag säger bara

wut

Storyn har ALLTID varit svagast i Bethesdas spel och ska jag beskylla (eller snarare tacka) någon för den berättelse som Nylund tycker är bra i FNV så borde det vara killarna på Obsidian som står bakom den. Du vet, de som faktiskt var med och arbetade på de första spelen.

Edit: Vissa av medarbetarna på Obsidian var med både på Interplay och Black Isle då det begav sig. Jag menade inte att Obsidian i sig utvecklade de första spelen.

Och för er grafikälskare: Rollspel har aldrig fokuserat på UBERSHINNY GRAFFIKS. Man brukar spela rollspel för andra kvaliteer.

Medlem

Rätt less på att ha skickat in XBOXen pga RROD förra veckan när man älskade fallout 3 o detta verkar vara mer av det goa :)!

Medlem

Det låter bra! Vad säger du om alla de buggar och krascher som andra recensenter stött på? Jag undrar om det är bättre eller sämre än i Fallout 3. Jag önskar dock att dom hade uppat grafiken inför detta.

Medlem

Vad menas med "Döda ögon-syndromet"?

Bioshock på land...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Spanne:

Vad menas med "Döda ögon-syndromet"?

Att NPCerna står och pratar med en utan att visa känslor. Dialogerna har alltid känts väldigt artificiella och oengagerande i Bethesdas spel imho, ända sedan Morrowind.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bioshock på land...

Vet inte om jag har sett en ända positiv kommentar ifrån dig

Spelet är ett måste iaf! :O:O

Medlem

Varför har ni inte skrivit massor av bugs som minus?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bioshock på land...

Jag måste bara få fråga om du menar att detta är copy från Bioshock.. fast på land?

Medlem

Bioshock och Fallout har vissa gemensamma inspirationskällor. Femtiotalsestetik är en av dem.

Det är ungefär så mycket de har gemensamt. Bioshocks små serier påminner också om hur Vaultboy, Fallouts maskot, är avbildad, så folk hakar fast sig på det också.

I övrigt: Fallout kom ut 1997, Bioshock kom ut 2007. Fallout 3 kom ut 2008, och då tyckte såklart en del att Fallout 3 var en ripoff på Bioshock.

Medlem

Jävla FZ, hade tänkt stirra ner i marken och passera Fallout: New Vegas och gå direkt på CoD, men nu är jag inte alls lika övertygad!

Inaktiv

Jag kommer vänta och se hur de spelar ut sig, F3 var en stor besvikelse tyvärr samt full med buggar.

Medlem

YES! Då längtar man ännu mer tills på fredag, förbokat såklart!

Medlem

Grafiken är inte mycket imponerande. De verkligen behövde förfinna den lite till.

Medlem

Vilken plattform är det testat på? Pc, PS3 eller Xbox 360?

Medlem

Längtar!

Jag sätter utan minsta tvekan 3:an som tvåa (efter Morrowind) på min bästa spel någonsin lista, så om detta är lika bra eller bättre...

Upplevde knappt några buggar alls i 3:an? En eller två krascher på 300 timmars spelande och ett par npc:s som föll genom marken i Megaton ibland... thats it.

Tack till Bethesda och Obsidian för att ni ger mig det viktigaste av allt i ett spel: FRIHET!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Wow, samma grafik alá 2007. IMPONERANDE!!

Allt är inte guld som glimmar, det samma gäller det omvända.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skulle inte säga att Bethesda är story-kungar. Snarare inlevelse- och frihets-kungar! :>

Så mycket som jag diggade Fallout 3 är det inget snack om saken att det här är ett spel jag bara måste ha. Den här recensionen gjorde bara begäret en aning större! Blir perfekt, hinner spela ut det innan jag börjar jobba igen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Vilken plattform är det testat på? Pc, PS3 eller Xbox 360?

Antagligen PS3 eller 360 (jag gissar på 360) för annars skriver de väl upp vad för PC de testade det på också.

Blev sugen på att skaffa detta! Spenderade många timmar framför trean.

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

Storyn har ALLTID varit svagast i Bethesdas spel och ska jag beskylla (eller snarare tacka) någon för den berättelse som Nylund tycker är bra i FNV så borde det vara killarna på Obsidian som står bakom den. Du vet, de som faktiskt var med och arbetade på de första spelen.

Det här är värt att citera eftersom det är så sant. Bethesda är jättebra på att bygga upp spelvärldar, men deras största svaghet har alltid varit story och dialog. Bethesda är faktiskt nästan pinsamt dåliga på båda områdena, där Bioware men framförallt Obsidian briljerar. Att Obsidian sedan inte brukar vara helt hundra på spelmekanik och QA är en annan sak...

Medlem

"(förutom den förvånasvärt kassa grafiken, som inte nämns)... "

Jag tycker du får utveckla dig lite här. Exakt vad är det som är förvånansvärt kass? Håller det Fallout3 kaliber så har jag inga som helst invändningar. Även om man, som nämnt här, spelar RPG främst av andra anledningar. Sure, jag skulle kanske kunna sträcka mig till lite optimeringar (gräs som inte bara dyker upp framför en e t c) men det är jag övertygad om att de gjort.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag är övertygad i alla fall, skulle dock gärna höra lite mer om hur strid funkar, framför allt närstrid då jag har hört att det är lite mer till nu än att bara banka på?

Inaktiv

Att det är bra story, levande värld etc låter ju skit bra! Det är precis vad jag längtat efter

Men alltså nu är det ju faktiskt så här...

Detta saknade ju FO3 HELT!

Storyn i FO3 var värdelös, tråkig oengagerande ospännande. Storyn och valmöjligheterna var en skymf mot fallout 1 och 2s story iaf för sin tid. Spelet i sig var ändå ok och räddades med diverse moddar.

Nu undrar jag är detta FO3 version 1.2 eller är det fallout 2 version 2011?

Jag hade hoppats på det senare men då recensenten prisar bla. FO3 blir man ju lite rädd att detta bara är ett lika blaha aktiktigt spel som FO3. Hade gärna velat ha en mer objektiv åsikt om det då det helt kommer avgöra mitt köp.

För ärligt talat FO3 hade många brister och jag är långt från ensam att tycka att FO3 hade en usel story

Citat:

Det här är värt att citera eftersom det är så sant. Bethesda är jättebra på att bygga upp spelvärldar, men deras största svaghet har alltid varit story och dialog. Bethesda är faktiskt nästan pinsamt dåliga på båda områdena, där Bioware men framförallt Obsidian briljerar. Att Obsidian sedan inte brukar vara helt hundra på spelmekanik och QA är en annan sak..

Precis helt sant detta. Världen är skön i deras spel men storyn... ush. Har man spelat baldurs gate 2 nöjjer man sig inte med en story som FO3s.

Medlem

[quote=Stephan]

Skrivet av Dabrinko:

Att Obsidian sedan inte brukar vara helt hundra på spelmekanik och QA är en annan sak...

Till skillnad från Bethesdas grymma QA.

Medlem
Skrivet av Maltek:
Skrivet av Stephan:

Att Obsidian sedan inte brukar vara helt hundra på spelmekanik och QA är en annan sak...

Till skillnad från Bethesdas grymma QA.

Jag ville inte säga något eftersom jag känner en som jobbar på just Bethesdas QA.

Men du har förstås rätt, Bethesdas spel brukar också vara väldigt buggiga. Av det jag hört beror det i stora drag på spelmotorn Gamebryo (Oblivion, Fallout 3) som de envisas med att fortsätta använda och som också används i New Vegas. Jag vet inte om de använder den i Elder Scrolls Online, men förhoppningsvis inte.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Wow, samma grafik alá 2007. IMPONERANDE!

Klart, för grafik är allt, därför Crysis var ett så ofantligt bra spel att ingen har slutat spela det än.. Vilka spel ligger först i spelandet nu? är det WoW och MW2? det bevisar dock att man inte behöver ha den absolut bästa grafiken för att göra ett bra spel som näst intill alla vill spela

Skriv svar