Arrghh! Amigafavoriter!

Medlem
Arrghh! Amigafavoriter!

Eftersom jag är en nostalgiker gällande just Amiga 500 vill jag utnyttja mina fantastiskt luddiga tankar till något produktivt. Jag tycker att vi ska kåsera i rosa drömlik sockervadd!

Lista dina favoritspel hos den brummande och klickande Amigan! Tipsa om lite oväntade spel!

[ia=22651; large]

#blogg

Medlem
Arrghh! Amigafavoriter!

Givetvis finns ju dom som dom flesta hört om och tyckte om såsom Super Cars, Superfrog, Willy Beamish, Lost Patrol, Syndicate, Dizzy, Cannon Fodder, Dune, Pinball, Chaos Engine, Lemmings osv..

Några som åtminstone i mitt umgänge var lite mindre väl kända som jag gillade var Ranx, Toki, Brutal Sports Fotball och Lost Dutchman Mine och Burntime. Vad tyckte ni om mest?

Medlem

Wings, Settlers, wings of fury, de hamnar ganska högt upp på min lista förutom de du nämde.
Sedan så har vi ju Defender of the crown, Civilization, Gunship 2000, Stunt car racer, Another world, The secrets of monkey island, the dig. Listan tar aldrig slut.

Medlem

På rak arm nu, så kom jag på Robocod! Sjukt mysigt och annorlunda. Sen kom jag på Escape from Coldvitz. Någon som testat det? Väldigt stel grafik och kontroll, och man vet aldrig riktigt innebörden eller varför, men det är beroendeframkallande iaf!

Medlem

Aahh ja Robocod, James Pond som det väl hette. Jag spelade 2an och Aquatic games rätt mycket, det håller än idag! Jag vet att det var mycket snack om att James Pond efterapade Mario, men det håller jag inte med om, och James Pond 2 är överlägset mario. Escape From Colditz var jag alltid väldigt fascinerad av på den tiden men jag förstod aldrig vad jag skulle göra riktigt utan försökte mest utforska och gömma mig.

Medlem

Tror att Escape from Colditz gick ut på att fly från fängelset. Men jag undrar fortfarande än idag om där någonsin fanns en utgång.

1
Skriv svar