Vad tror ni om Razer Black Widow ?

Medlem
Vad tror ni om Razer Black Widow ?

Nu när det är 10dagar kvar till release så tänkte jag bara kolla vad ni på fz tror om tagentbordet (då jag alltid har fel och köper skitprodukter på releasedatumen).

Lite info:
Det som är speciellt med tagentborden är billiga(?) mekaniska knappar som ofast brukar kosta runt 1500kr sträcket.
Och att det kommer i 2st versioner, en ulitmateversion och en normal, det som skiljer är att elite har bakgrundbelysta tagenter och en usbhubb, fast kostar hisstnande 500kr mera jämnfört med orginalversionen för strax under 900kr.

så kommer ni köpa de?, och isåfall vilken version?

Externa länkar:
Black widow ultimate på razers hemsida

Black widow på razers hemsida

Black widow ultimate på webhallen

Black widow på webhallen


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Ish
Medlem

"Individually backlit keys with 5 levels of lighting" Bara det är ju värt tusenlappan [/sarcasm]


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

jjo, och usbhubben som ingår också skulle jag aldrig betala 500kr för, men tycker "vanilla" versionen verkar riktigt bra, är väll första mekaniska under 1000kr?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Ish
Medlem

Ärligt talat har jag aldrig förstått mig på "mekanisk hysterin".
Det är ett tangentbord, varken mer eller mindre.
Sitter på G15 själv, så kalla mig en hypokrit, men jaa.. Skulle aldrig ge en tusenlapp för något tangentbord i dagsläget.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

fz.se la upp 2stora artiklar om tagentbord och det är väll efter dom samt recensionerna här på fz.se när dom hypar mekaniska som fått en att undra om det är värt 1500kr, då de släpps för 900kr verkar det ju vara rätt intressant, lite att "de håller 10gånger längre så du sparar igentligen pengar"


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Jag skulle kunna köpa den vanliga versionen för att den var så satans snygg. Får se hur den är när recensionerna trillar ner.

dmn
Medlem
Skrivet av Ludolf:

då de släpps för 900kr verkar det ju vara rätt intressant, lite att "de håller 10gånger längre så du sparar igentligen pengar"

Jag har ett billigt logitech-250-kronorstangentbord som jag haft i 5 år nu. Sitter extremt mycket vid datorn (12+ timmar om dan). Funkar alldeles utmärkt fortfarande. Kommer säkert inte paja på ett par år heller.
Så ett mekaniskt tangentbord skulle räcka i 50+ år? Kanske det, men vad spelar det för roll...vem vill sitta med ett sånt om 50 år?

Medlem

Det är annan känsla i mekanisk tangentbord, antingen gillar man det eller så gör man det inte. För mig speciellt i snabba spel typ quake live var det en dröm att gå från rubber dome till mekanisk. Lite svårt att förklara exakt, men det är ingen svampig känsla utan mer exakt. Sen triggar mekaniskt knappen snabbare då den triggar halva vägen ner och inte när den bottnar ur, så teorietisk lite snabbare respons.

Medlem

Sitter också å funderar på om man ska köpa razer blackwidow, men vill helst testa ett först, kanske i butik. De brukar vara sjyssta å låta en testa.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Det är annan känsla i mekanisk tangentbord, antingen gillar man det eller så gör man det inte. För mig speciellt i snabba spel typ quake live var det en dröm att gå från rubber dome till mekanisk. Lite svårt att förklara exakt, men det är ingen svampig känsla utan mer exakt. Sen triggar mekaniskt knappen snabbare då den triggar halva vägen ner och inte när den bottnar ur, så teorietisk lite snabbare respons.

det var den känslan jag fick när jag testade en kompis steelseries 7g. men skulle aldrig vilja lägga ut så mycket på ett tagentbord som han gjorde. det är därför jag ny tänker på black widow :P.

det där me recensioner, säger alltid åt mig själv att vänta på dom sen på releasedagen så orkar ja ändå aldrig vänta ><


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

1
Skriv svar