Det mångkulturella fiaskot (Angela Merkel)

Medlem
Det mångkulturella fiaskot (Angela Merkel)

Konstigt att det inte finns rapporterat i någon av våra stora tidningar eller media.Vad tror ni om hennes uttalande om mångkulturens fiasko?min egna åsikt vet ni flesta kanske redan om,men vill ändå höra vilka motargument som finns till Angelas uttalande.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559451

http://politisktinkorrekt.info/2010/10/17/det-mangkulturella-...


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Är väl knappast nåt nytt... Motargument? Man har länge talat om de positiva aspekter om mångkulturella egenskaper och nästan låtsats att det inte finns några som helst negative aspekter som nån slags paradisdröm. Man har helt enkelt glorifierat det. De flesta som uttalar sig om det har ju heller aldrig bort i områden som rosengård m.m. Utan lever tryggt och fint i nåt högklassigt stockholmsområde. (talar såklart om diverse politiker. Både Vänster och Höger politiker)

Creds till Merkel som vågar inse fakta.

Edit: Hela världen verkar ha producerat nyheten utan alla svenska tidningar. Väldigt udda... Kanske stämmer som vissa säger. Svensk media blundar för problemen med mångkulturen.

Både danska och norska medier har skrivit om det: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1432816.ece

"Tysklands forbundskansler siger, at indvandrere skal udfordres mere og lære at tale flydende tysk"

Är inte mer än rimliga krav som man borde ha ställt för åratal sedan.

"- Dette er ikke sket i tilstrækkelig grad indtil nu. Hvis man ikke taler tysk, så kan integration i Tyskland ikke lykkes, siger Merkel, som lørdag talte til unge partifæller i Potsdam nær Berlin."

Jag stödjer fortfarande inte SD av olika skäl, men detta bör iaf lyfta ögonlocken för våra politiker och möjligvis svensk massmedia. S kommer väl fortsätta blunda som dom gjort ända sedan Palme blev mördad.

Och slutligen. Om inte Alliansen börjar prata om det här på allvar kommer SD utan tvekan dubbla sina röster i nästa val. När ska våran regering sluta blunda?

Medlem

Det hemska i detta är att kända svenska medier inte skriver något om det (Expressen, aftonbladet, DN osv).

Det känns inte precis bra för Sverige..

Edit - läste förstainlägget och du påpekade visst det, såg inte det. Men det är värt att ta upp igen.

Medlem

Ja, om det fortsätter så här kommer SD lätt vara det tredje största partiet i riksdagen om fyra år.

Sverige är ingen demokrati... demokratur var ordet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Ja, om det fortsätter så här kommer SD lätt vara det tredje största partiet i riksdagen om fyra år.

Sverige är ingen demokrati... demokratur var ordet.

Wow, Sverige är ju exakt som wikipedia-artikeln nämner. En demokratur.

Det är hemskt..

Medlem

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Bådar gott. Tror de flesta tidningar kommer följa efter. Sedan aftonbladet med en säkert helt "opartisk" artikel...

MFC
Medlem
Skrivet av YWTBASBYCBYANACMIAASAVCS:

Det hemska i detta är att kända svenska medier inte skriver något om det (Expressen, aftonbladet, DN osv).

Svenska medier är ett skämt. Vad jag upptäckt är att svenska medier har någon form av "karens" och sedan tycks de tillsammans släppa nyheten när resten av världen redan vältrat sig i nyheten. Denna karens varierar mellan några dagar och några veckor.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

demokratur ja


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.470480-tysk-mangkultur-dod...

Gp hoppar på med. Jag tror nästan att aftonbladet inte kommer skriva ett ord om det alls. Att inte dn skrivit om det än är dock beklagligt. Trodde bättre än så om dn.

Vänta lite... AFtonbladet har lagt upp en artikel. Man får leta flitigt men den finns där.. Väldigt diskret.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7970660.ab

Medlem

aftonbladet hade den som story runt 15:00 idag, att den inte ligger kvar som toppstory på kvällen är väl knappast någon konspiration.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Attans att media skulle råka domineras av att en svensk soldat stupar i Afghanistan "samtidigt".
Nedrans talibaner och Försvarsmakten som är i maskopi med media för att undertrycka invandringskritiska "nyheter"


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Attans att media skulle råka domineras av att en svensk soldat stupar i Afghanistan "samtidigt".
Nedrans talibaner och Försvarsmakten som är i maskopi med media för att undertrycka invandringskritiska "nyheter"

Det konstiga var att dom inte nämnde det överhuvudtaget,inte ens en liten notis.Först långt efter alla andra EU länder rapporterat om det så fick dom tummen ur.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Nestor:

Attans att media skulle råka domineras av att en svensk soldat stupar i Afghanistan "samtidigt".
Nedrans talibaner och Försvarsmakten som är i maskopi med media för att undertrycka invandringskritiska "nyheter"

Det konstiga var att dom inte nämnde det överhuvudtaget,inte ens en liten notis.Först långt efter alla andra EU länder rapporterat om det så fick dom tummen ur.

Stod i nätupplagorna.
Stod i Metro idag.
Står i GP idag.
Har cirkulerat i mediasfären rätt länge.
Dags att öppna ögonen?
Personligen är jag lite förvånad över att det tog så lång tid innan någon på FZ uppmärksammade detta öht.
(Eller var man "tvungen" att vänta på att "husbloggaren" PIK tog upp detta?)

Varför publiceras det inte tidigare?
KAN det KANSKE möjligen EVENTUELLT bero på att en svensk stupad soldat har liiiite högre nyhetsvärde?
Finns inget som helst konstigt i det.

Svensken i allmänhet är mer intresserad av att läsa om stupade svenska soldater i afghanistan än vad Merkel säger till medlemmar i sitt ungdomsförbund.

Så rikta din ilska mot svenska folket istället för kvartalsrapportsfokucerade mediebolag.

Fast nu lär ju konspirationen få ytterliggare vatten på kvarnen.
Det är nämligen som så att de nedrans talibanerna och den nesliga Försvarsmakten i sin strävan att tysta ner detta har sett till att två svenska soldater i afghanistan nu på måndagseftermiddagen skadades svårt i ett eldöverfall på en svensk patrull.

Ser ni inte sambandet! Det kan INTE vara en tillfällighet att dessa händelser kommer så tätt inpå varandra!

(Då våra soldater dör och blöder för att hjälpa vilt främmande människor i Afghanistan är jag föga intresserad av tysk inrikespolitik.)


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nestor: Jag vet inte vilket problem du har,men du är otroligt dryg och har en dålig inställning till min huvudsakliga fråga.Varför denna vrede om detta ämne? Att jag skulle "öppna ögonen" är väl precis raka motsatsen till vad ämnet handlade om,jag sa ju trots allt att det var konstigt att våra egna media inte uppmärksammade ämnet i fråga förrän långt efter övriga Europa.Och visst är det förjävligt med våra stupade soldater,men Angela Merkels uttalande var ju långt innan A-stan händelserna. Puss och kram /Saltkråkan


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Kan ju poängtera att jag inte ser någonstans att Angela Merkel är emot mångkultur. Hon kritiserar strategierna som har först, närmare bestämt strategin "Multikulti" som användes främst under 80-talet.
Man kan jämföra hennes uttalande med: Svensk integrationspolitik fungerar inte som vi vill. Vilket många av de svenska riksdagspartierna säger.

Så jag förstår inte uppståndelsen. PIK-människorna gör hönor av fjädrar och jobbar stenhårt med martyr-stämpeln med argument som "Varför skriver svenska medier om det!?". Ja, varför trycker INTE svenska medier förstasidor om Merkel när hon säger att integratoinen inte fungerar som den ska till sitt ungdomsparti när svenska soldater dör i främmande land?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja, varför trycker INTE svenska medier förstasidor om Merkel när hon säger att integratoinen inte fungerar som den ska till sitt ungdomsparti när svenska soldater dör i främmande land?

"Chockerande nyheter! Soldater dör i krig!" är väl ganska dumt att rapportera om. Det hade väl snarare varit en nyhet om soldater inte hade dött i krig. Om det är så jävla hemskt att soldater dör i krig fattar jag inte varför man är i Afghanistan från första början.

Medlem

Tack Bjosarn , bra sagt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Maltek:
Skrivet av bjosarn:

Ja, varför trycker INTE svenska medier förstasidor om Merkel när hon säger att integratoinen inte fungerar som den ska till sitt ungdomsparti när svenska soldater dör i främmande land?

"Chockerande nyheter! Soldater dör i krig!" är väl ganska dumt att rapportera om. Det hade väl snarare varit en nyhet om soldater inte hade dött i krig. Om det är så jävla hemskt att soldater dör i krig fattar jag inte varför man är i Afghanistan från första början.

Faktum kvarstår ändå att soldater som dör i afghanistan (svenska sådana) är så mycket mer angeläget än att merkel berättar att integrationspolitiken under 80/90talet inte fungerade som planerat.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Nestor: Jag vet inte vilket problem du har,men du är otroligt dryg och har en dålig inställning till min huvudsakliga fråga.Varför denna vrede om detta ämne? Att jag skulle "öppna ögonen" är väl precis raka motsatsen till vad ämnet handlade om,jag sa ju trots allt att det var konstigt att våra egna media inte uppmärksammade ämnet i fråga förrän långt efter övriga Europa.Och visst är det förjävligt med våra stupade soldater,men Angela Merkels uttalande var ju långt innan A-stan händelserna. Puss och kram /Saltkråkan

Ja. Att svensk media inte live-rapporterar den sortens uttalanden är ju definitivt ett bevis på denna konspiration du försöker skapa här.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Ja. Att svensk media inte live-rapporterar den sortens uttalanden är ju definitivt ett bevis på denna konspiration du försöker skapa här.

Personangrepp verkar vara en grej du gillar:( Att Angela Merkel erkänner det totala fiaskot med mångkultur kan inte vara annat än sensationellt,ändå försöker svensk media mörka.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Kan ju poängtera att jag inte ser någonstans att Angela Merkel är emot mångkultur. Hon kritiserar strategierna som har först, närmare bestämt strategin "Multikulti" som användes främst under 80-talet.
Man kan jämföra hennes uttalande med: Svensk integrationspolitik fungerar inte som vi vill. Vilket många av de svenska riksdagspartierna säger.

Så jag förstår inte uppståndelsen. PIK-människorna gör hönor av fjädrar och jobbar stenhårt med martyr-stämpeln med argument som "Varför skriver svenska medier om det!?". Ja, varför trycker INTE svenska medier förstasidor om Merkel när hon säger att integratoinen inte fungerar som den ska till sitt ungdomsparti när svenska soldater dör i främmande land?

Det handlar inte om första sidor i pressen,det handlar om att inte i huvudtaget rapportera det.Först när trycket blev för stort så tvingades dom antagligen motvilligt att publicera denna enormt stora uppenbarelsen.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

"Trycket blev för stort." Seriöst. I dina ögon har ju till och med PK-maffians kraftigaste redskap, SVT publicerat det. Endast några timmar senare bbc-länken. Och de prioriterade nog som sagt (tack och lov?) stupad svensk soldat.

Så, vart är det du vill komma? Eller är du bara ute efter att leka konspirationsmartyr under PIK-flaggan?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Nestor:

Ja. Att svensk media inte live-rapporterar den sortens uttalanden är ju definitivt ett bevis på denna konspiration du försöker skapa här.

Personangrepp verkar vara en grej du gillar:( Att Angela Merkel erkänner det totala fiaskot med mångkultur kan inte vara annat än sensationellt,ändå försöker svensk media mörka.

Hurihelvete kan du få det där jag skrev till personangrepp!?
Jag tar och anmäler mitt eget inlägg nu.
Och nej. Det är ingen sensation. Oavsett hur mycket din husbloggare vill få det till det så är det ingen sensation.

Det finns ingen som helst konspiration från medias sida att tysta ner det hela.
Det är inte tillräckligt intressant för mediabolagens målgrupper när det samtidigt rapporteras om att svenska soldater dör och såras i Afghanistan.

Tycker du det är en del av konspirationen att det inte live-rapporteras från rättegången mot den där holländske rasistpartiledaren?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Att Angela Merkel erkänner det totala fiaskot med mångkultur kan inte vara annat än sensationellt...

Som sagt, höna av en fjäder. Hon säger att strategin "Multikulti" har varit ett fiasko. Inte mångkulturen i sig. Eller läser du bara det som PIK säger? Och skiter i vad Angela Merkel egentligen säger?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Wikipedia:

Multikulti is a slogan of the multiculturalism public policy approach. Its etymological origin is with the German progressive movements of the 1970s and 1980s.[1] It was popularised by the German Green Party and gained popularity throughout Europe.[2]

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/8071...

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559451

Hittar inget som säger annat än att just den strategin inte funkar.
Säger inget om att Merkel villförbjuda/minska invandring vad jag kan se.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Trycket blev för stort." Seriöst. I dina ögon har ju till och med PK-maffians kraftigaste redskap, SVT publicerat det. Endast några timmar senare bbc-länken. Och de prioriterade nog som sagt (tack och lov?) stupad svensk soldat.

Så, vart är det du vill komma? Eller är du bara ute efter att leka konspirationsmartyr under PIK-flaggan?

Detta lanserades flera dagar innan det i huvudtaget nämndes i svensk media.Så min röda vän,du har fel som vanligt med dina påhittade påståenden.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Detta lanserades flera dagar innan det i huvudtaget nämndes i svensk media.Så min röda vän,du har fel som vanligt med dina påhittade påståenden.

Du är så rolig ibland. Du publicerar två källor i din första post, två källor som båda publicerat "nyheten" den 17:e okt. Du postar SJÄLV "nyheten" den 17:e okt. DU beskyller svensk media för att "skita i den".
Svensk media rapporterar om det den 17:e.
Du springer tillbaka till PIK, som inte har kvar sin orginalskrift(?) utan en uppdaterad version den 18:e okt. Där presenteras fyra tyska (alltså landet som det berör) källor, den första från den 15:e okt, den andra från den 16:e okt, den tredje från den 17:e, och den fjärde från den 10:e okt (vilken är helt orelevant till diskussionen eftersom Merkel inte ens hade uttalat sig då).

Så låt oss reda ut det här.
Du anklagar svensk media för att inte vara först i världen att rapportera om någonting som sägs på ett ungdomsförbunds mötesdagar - i ett annat land? Som bra exempel lyfter du fram BBC och PKI, vilka båda publicerar "nyheten" bara några timmar innan SVT - som du anklagar för att dölja "sanningen"?

Lilla gubben, jag förstår inte hur du har trasslat in dig i det här.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Du är så rolig ibland. Du publicerar två källor i din första post, två källor som båda publicerat "nyheten" den 17:e okt. Du postar SJÄLV "nyheten" den 17:e okt. DU beskyller svensk media för att "skita i den".
Svensk media rapporterar om det den 17:e.
Du springer tillbaka till PIK, som inte har kvar sin orginalskrift(?) utan en uppdaterad version den 18:e okt. Där presenteras fyra tyska (alltså landet som det berör) källor, den första från den 15:e okt, den andra från den 16:e okt, den tredje från den 17:e, och den fjärde från den 10:e okt (vilken är helt orelevant till diskussionen eftersom Merkel inte ens hade uttalat sig då).

Så låt oss reda ut det här.
Du anklagar svensk media för att inte vara först i världen att rapportera om någonting som sägs på ett ungdomsförbunds mötesdagar - i ett annat land? Som bra exempel lyfter du fram BBC och PKI, vilka båda publicerar "nyheten" bara några timmar innan SVT - som du anklagar för att dölja "sanningen"?

Lilla gubben, jag förstår inte hur du har trasslat in dig i det här.

Att vara 2dagar efter med att rapportera ett sådant stort erkännande av en av europas största och erkänt dugliga ledare kan inte annat än ses som mörkläggning av svensk media.Och som du försöker att förminska uttalandet av henne med att hon gjorde det under ett ungdomsförbunds möte,är ju faktiskt helt ointressant.Eller menar du att det som sägs på ungdomskongressen inte "gillas"? Men visst fortsätt att gilla mångkultur du,ni är snart inte många kvar är jag rädd för lilla pojk.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

123
Skriv svar