medal of honor hjälp

Medlem
medal of honor hjälp

när jag försökte komma till mp på MoH stod det att jag inte uppfyllde kriteriet för att kunna komma åt EA:s online material, är det för att dom tycker jag är för ung (13) eller är det något annat? isåfall är det nån som vet hur jag ändrar det så det funkar eller har jag köpt ett jättebra spel helt i onödan. jag har redan försökt att byta email-addres till min familjs email där det står att man är född -67 men det funkade inte för den stod som föräldra address även fast family settings är avstängda. är det nån som vet hur man gör snälla!

Medlem

Du måste ha ett Vuxenkonto (16 eller 18 år, minns inte vad det e som gäller) för att få spela EA:s spel online, dit xboxlive konto är ett "barnkonto", inte så mycket att göra annat än spela med ett annat konto eller vänta tills du är 18 så du kan uppgradera till ett vuxenkonto. (Det går inte att ändra detta i efterhand genom att ändra email eller liknande).

http://support.microsoft.com/kb/945418/

Läs speciellt paragraf ett, där står det. (hittade inte på svenska, du får hålla tillgodo med engelska).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

så det går om jag gör ett nytt konto med en annan mejladdress där man är vuxen från början eller?

Medlem

Nej det löser inte problemet direkt, min kompis hade samma problem med Bad Company 2 han var för ung. Han provade att först ända sin ålder och skapa ett nytt konto men det hjälpte inte direkt. Utan jag tror du måste tyvärr vänta i ca 30 dagar efter du har ändrat åldern för att kunna spela som han fick göra.
Verkligen skit av EA!

PS
Byt in ditt MoH och köp black ops när det kommer, mycket bättre


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av SiMaCool:

så det går om jag gör ett nytt konto med en annan mejladdress där man är vuxen från början eller?

Reggar du en helt ny mail som är 18+ och binder den till ett helt nytt xboxlivekonto (och EAkonto förstås) så funkar det givetvis.

Det betyder ju dock att du får lov o pröjsa ännu en guldprenumeration (i dom månaderna dom nu kan tänkas överlappa, beror på din nuvarande betalningsplan) samt att du kommer sumpa din nuvarande Gamertag.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okej, tack så mycket!

Medlem

om man gör en ny gamertag kommer sparfiler från andra gamertag på samma xbox fortfarande att finnas??

Medlem
Skrivet av SiMaCool:

om man gör en ny gamertag kommer sparfiler från andra gamertag på samma xbox fortfarande att finnas??

Sparfiler är låsta till profilen du skapade dom med, du kommer inte kunna använda dina gamla sparfiler med en ny gamertag. (Det är per design så du inte ska kunna tanka ner en save med t.ex alla achievements i ett spel upplåsta och bara ladda in den i din profil och *blopp* 1000 Gamerscore)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar