60 procent av Assassin's Creed II-spelarna gav upp i förtid

Robot
Medlem
60 procent av Assassin's Creed II-spelarna gav upp i förtid

Ja, eller kan det ju bero på att spelen är fruktansvärt enformiga...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ja, inte tror jag det är svårighetsgraden som är ett problem nu för tiden. Snarare att dom är så enformiga som nudelsdesign sa.

Inaktiv
Medlem
Medlem

Knappast något som är enformigt med Assassin. Det enda som är enformigt är att man är en assassin. Men det är som att säga att FPS spel är enformiga för att man alltid ska skjuta någon eller ett skateboard spel är dåligt för man åker skateboard hela tiden.

Medlem

Konstigt. Tyckte inte alls 2an var i närheten så enformigt som ettan. Eller Oblivion -.-


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jodå, visst är Assassins Creed 2 enformigt.
Doom3 var enformigt som fan, men det orkade nog de flesta med eftersom det ändå var rätt så kort, dock orkar nog inte de flesta ägna igenom Ass2.
Personligen har jag tagit en paus från spelet, men kommer avsluta spelet nästa gång jag är sjuk eller har långledigt

Medlem

60% var över vad jag skull gissat på med tanke på hur extremt enformigt Assasins Creed-spelen är.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

Tröttnade på båda spelen efter 30min

Medlem
Citat:

Enligt honom kan ett "genomsnittsspel" räkna med att endast fem till tio procent av dess köpare tar sig igenom hela äventyret.

Är det verkligen så? Låter väldigt lågt.

Medlem

Spelade första spelet i någon timme kanske... sen blev det för tjatigt. Var allt för enformigt jämfört med många andra spel tyckte jag.

2:a spelet laddade jag ned till xboxen, men har inte ens brytt mig om att prova det... så det var en slösad skiva.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Konstigt. Tyckte inte alls 2an var i närheten så enformigt som ettan. Eller Oblivion -.-

Visst, Oblivion va enformigt men va då ta mig fan ett av dom bästa spelen!
---------------------------------------------

Därför jag inte går o köper ett spel för 500kr-700kr! Varför ska jag gå o köpa ett spel för hur mycket som helst om det är totalt värdelöst (ca 80% av alla spel idag är TOTALT värdelösa)..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Citat:

Enligt honom kan ett "genomsnittsspel" räkna med att endast fem till tio procent av dess köpare tar sig igenom hela äventyret.

Är det verkligen så? Låter väldigt lågt.

Det är ju en låg siffra, men den är väll rimlig ändå.
Jag har väll kanske tagit mig igenom 20% av spelen jag köpt, och jag har egentligen inga planer på att göra något åt det, visserligen köper jag kanske kanske 10 spel om året så man har ju inte ork att lägga tid på att spela igenom enformiga lir

Medlem

Faktiskt är det lite missvisande. 40% som tar sig till eftertexterna är faktiskt inte den dålig siffra, med tanke på hur många som bara köper för att testa. Tar vi bort denna del har vi kanske 60-70% som tar sig till eftertexterna, vilket är en bra siffra!

Jämför vi med andra spel ser vi knappast bättre siffror... förutom typ Portal och sånna där "riktiga" legender man bara inte kan sluta spela, oavsett vem man är

Medlem

Jag är allmänt sämst på att orka köra igenom ett helt spel. Körde igenom alla God of War spelen på rad på PS3 när jag fick dom men dom spelen är ju också grymt bra. Uncharted 2 spelade jag också igenom för en vecka sen(ny som PS3 ägare) men annars har jag väldigt svårt för att spela igenom spel. Assassins Creed 2 spelade jag bara en stund och sen dess ligger spelet bara där.

Medlem
Skrivet av Milliwayz:

Jämför vi med andra spel ser vi knappast bättre siffror... förutom typ Portal och sånna där "riktiga" legender man bara inte kan sluta spela, oavsett vem man är

Jag orkade inte ens klara av portal, även fast det var gratis...

Medlem

Klart man spelade färdigt AC2, bästa spelet genom tiderna imo

Medlem

AC2 var mycket bättre än AC1, inte alls i den formen enformigt.

Medlem
Skrivet av condor299:

Knappast något som är enformigt med Assassin. Det enda som är enformigt är att man är en assassin. Men det är som att säga att FPS spel är enformiga för att man alltid ska skjuta någon eller ett skateboard spel är dåligt för man åker skateboard hela tiden.

Word! Man kan ju säga isf att alla spel är enformiga till viss grad.

Inaktiv

Lirade ett tag men sen kom jag på: varför fortsätta nu när wow servrarna är igång.

Medlem

Jag känner mig speciell!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Huh... Jag tyckte att AC2 var riktigt skoj och inte alls så enformigt som folk försöker få en att tro.

Medlem

40% som klarar spelet är ju helt ofantligt bra statistik. Ser jag på både mig själv och mina bekanta är det väldigt få spel som faktiskt spelas helt genom, och med snabb överslagsräkning skulle jag uppskatta det till mindre än 10% av vad vi köper. Jag tror knappast att vi är unika.

Medlem

Jag älskar serien och gameplayet, de är också de ända två spelen jag 100% achievements i. :s

Medlem

Tycker spelet är lite enformigt nu men det beror endast på att jag redan klarat allt som går att klara, så kanske inte så konstigt

Att tycka AC2 är enformigt efter 1h spel duger inte, du har ju knappt fått några vapen eller kommit till din villa efter 1h.
Som att säga att ett spel är enformigt när du inte ens kommit förbi startmenyn

Medlem

Spelade igenom tvåan med 100% klart på mindre än två veckor. Bästa spelet 2009 imo, och absolut inte enformigt (det var bra kritik mot ettan, men det håller tamejfan inte mot tvåan).

Medlem

Hm, jag tyckte att 1an var enormt rolig... de första två städerna man kom till. Sen blev det enformigt så jag slutade spela. Något år eller så efter det så försökte spela om det igen men det sket sig det också. Har aldrig spelat 2an så jag kan inte uttala mig om det men hur roligt är det att spela 2an om du inte ens har spelat igenom 1an.

Medlem

AC2 var inte lika enformigt som 1an men många av segmenten kändes bara töntiga. T.ex när man skulle hitta Altairs armor: tryck på den här jätteknappen så öppnas en hemlig dörr in i kyrkan, klättra sedan högst upp i tornet i kyrkan så finns det ett öppet rum där en assassin har gömt en nyckel som öppnar ett sigil i ditt hus, sen när du öppnat alla så får du din förfäders armor.
Även att utveckla staden var ju meningslöst, man fick bara mer pengar som man inte kunde spendera på något - GTA sjukan...

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Milliwayz:

Jämför vi med andra spel ser vi knappast bättre siffror... förutom typ Portal och sånna där "riktiga" legender man bara inte kan sluta spela, oavsett vem man är

Jag orkade inte ens klara av portal, även fast det var gratis...

Just därför jag inte orkade med, för att det var gratis.


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar