Shogun 2 släpps inte innan AI:n är perfekt

Robot
Medlem
Shogun 2 släpps inte innan AI:n är perfekt

Jag tycker inte om att vara negativ men känner att jag blivit lite blåst av CA speciellt över hela Empire katastrofen. Har ett visst minne av alla deras "AI-videos" innan släppet där de försökte förklara varför AIn till just Empire skulle bli så fenomenal. Spelet kom och AIn var horribel.

Ungefär samma stil i ett PC-Gamer reportage för längesedan om M:TW2 där det sades att de var tvungna att dumma ner AIn för att den inte skulle vara så smart att det blev för svårt att spela mot den.

Medlem

Man kan ju hoppas

Ser fram emot spelet hursomhelst, blir nog ett säkert köp.

Medlem

Helt rätt


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Oj, då helsike har de jobb att göra! Rome, Medieval 2 och Empire lider allihop av brutalt defekt battle AI, och AIn på strategikartan har de inte lyckats med i ett enda spel hittils.

Medlem

"- Spelet släpps inte innan AI:n är perfekt."
O'rly?

Tror't när jag ser't

Medlem

Då kanske man till slut kan få spela ett spel där man inte vinner genom att utnyttja AI-buggar. Jag har extremt svårt för att inte använda mig av dem när jag väl upptäckt dem.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Allt är PR snack i vanlig ordning, CA kommer leverera ännu en besvikelse med 99% säkerhet.

Medlem
Skrivet av spegelapan:

Allt är PR snack i vanlig ordning, CA kommer leverera ännu en besvikelse med 99% säkerhet.

Hehe. Jopp. Jag är väldigt intresserad av deras definition av "perfekt".

Medlem

yeeeah... I'm gona need you to come in on work on saturday.. The AI ain't complete...

Lolol tror det när jag ser det..

Medlem

Ååh. Wow. Creative Assembly lovar något.
Jag har såklart förhoppningar på spelet, men att lita på vad CA säger har jag svårt med.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av spegelapan:

Allt är PR snack i vanlig ordning, CA kommer leverera ännu en besvikelse med 99% säkerhet.

Skumt har själv inte sett till någon besvikelse från dem än?


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Det här låter ju som DNF.

Släpp: "when it's done" och det lär väl ta ungefär lika lång tid...

Medlem

Hehe! Detta har vi hört inför alla spelen. Kan bara tänka mig att CA följer samma stil som innan. AI blir SÄMRE!
Tycker TW serien hade sin höjdpunkt med Medieval 1 sen har det gått brant utför! Visst, det har blivit snyggar men man kan samtidigt döpa om det till Total-Ospelbart!

Medlem

Jag har slutat lita på Creative. Men detta är ju en chans för dom att "rentvå" sitt rykte. Kanske dom kan bli strategikungarna igen. Just nu är det Firaxis.


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag vill bara påpeka för alla att göra AI'n bra... SPECIELLT i spel som total war spelen. Som har många olika möjligheter i många olika situationer i olika svårighetsgrader... ÄR väldigt Svårt!

Att kritisera de för att göra AI'n dålig är som att kritisera någon som gör fel på en 10 000-50 000 bitars pussel, och bitarna ska sitta exact och är av nästan samma färger. (och göra det på en viss tid)

Det låter bara inte rätt i mina öron...

Medlem

MasterKJK.. spelet är kasst med dålig AI. Det spelar ju ingen roll hur svårt det är att göra AI:n, kunderna bryr sig väl inte om det?

Jag menar; skulle jag försöka göra världens svåraste sak och faila fatalt så skulle jag inte få en massa creds för det.


signatur

Have a good time!

Medlem

Med undantag av Medieval Total War 2 så har jag aldrig ångrat ett total war köp. Tvivlar på att Shogun 2 blir sämre

Medlem

Har spelat sedan Rome och älskar serien, trots att AI:n har sina brister. Att den blivit sämre med åren håller jag inte med om. Den var ju helt klart blivit bättre sen Medieval II där datorn kunde bryta en allians efter 200 år bara för att blockera en hamn.

Medlem

Samma här, spelat samtliga TW och inte blivit besviken än, sånär som några patchar strulade i ETW.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Det låter ju lovande, hoppas bara att de håller det också


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Självträna AI'n för f-n. Eller låt den studera bra spelares spel. Det finns sätt, känns som många speltillverkare inte verkar anställa bra ai-programmerare. Kan jag lära en dator spela jazz, fast jag inte kan det själv, så borde ett team med programmerare kunna lära ett spel sparka min röv.

Men en sak jag ofta stör mig på är omänsklig AI, ofta är det som om att AI'n har en omänsklig taktik. Svårt å förklara riktigt. Man kan se det när man tränar datorer att spela spel mot varandra, dom utvecklar snabbt en väldigt udda spelstil.

Medlem

Jag ställer mig till den tvivlande skaran, tror inte att AI:n blir "perfekt". Självklart kan vi inte räkna med en AI jämförbar med en mänsklig spelare (än!), men den ska inte gå att besegra om och om igen med samma metoder eller göra uppenbart stenkorkade val.

Oavsett hur den blir är jag säker på att Shogun 2 kommer leverera

Medlem
Skrivet av Eriand:

yeeeah... I'm gona need you to come in on work on saturday.. The AI ain't complete...

Lolol tror det när jag ser det..

And don't forget the cover on that TPS report!

Medlem

Ah, sluta CA, ni får mig att skratta.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Blir väl bara till att hoppas på det bästa, kan inte säga att Rome: Total War imponerade på mig vilket ju var det senaste Total War spelet jag spelade. Men i vilket fall, hoppas de lyckas med detta. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Total war serien har inte haft en bra AI hittintills... säger bara: Lycka till denna gång.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ge oss en beta så man kan hjälpa dom : <

Medlem

Jesusbarnet, vilket gnäll!

Korkad AI är knappast creative-exklusivt och även om jag retar mig på en del saker så är det ingen deal-breaker för min del. Jag älskar total war-spelen.

Exempel på vad som retar mig är att på strategi-kartan flyttar vissa länder sina armeer en trupp i taget, till synes helt i onödan, fram och tillbaka, fram och tillbaka - slå ihop armen ffs.

Sedan i krigsläget har mina enheter en näst intill magisk förmåga att springa framför kanonerna - det hade varit löst om man kunde sätta ut waypoints som trupperna kunde gå efter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det låter ju bra. Då är det bara upp till bevis då, Creative Assembly. Visa att ni kan göra ett spel som är i närheten av lika spelbart som Shogun eller Medieval 1.

Skrivet av MasterKJK:

Jag vill bara påpeka för alla att göra AI'n bra... SPECIELLT i spel som total war spelen. Som har många olika möjligheter i många olika situationer i olika svårighetsgrader... ÄR väldigt Svårt!

Nej, pathfinding för ett tjugotal enheter på en stor öppen yta med relativt få hinder är inte partikelfysik direkt.

12
Skriv svar