Inaktiv
Skrivet av Mykee:

Meen, jag döör!

Helbra recension, men fick nyss reda på utav Webhallen att dom fick in Limited Edition sent från sina leverantörer, så dom skickade det idag... Idag! Jag som tänkte sätta tält i soffan och bo framför tvn i helgen..

Såg samma sak... något skumt med LE och Webhallen verkar det vara. Samma sak med Bioshock till 360. Nåja, avokade från Webhallen och bokade att hämta ut från Gameshop idag. Där hade de det inne iaf.

Den här helgen har jag suktat efter så jag tänker inte sitta här och dega för att Webhallen har problem med sina leverantörer. Dock blev det inte LE men det får jag visst leva utan.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Verkar vara ett sjukt fränt spel, som sagt synd att man inte har en krysslåda, det här spelet ger en ju faktist en anledning till att köpa en men,,, nääää. Bra recension!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av Nolite:
Skrivet av Mykee:

Meen, jag döör!

Helbra recension, men fick nyss reda på utav Webhallen att dom fick in Limited Edition sent från sina leverantörer, så dom skickade det idag... Idag! Jag som tänkte sätta tält i soffan och bo framför tvn i helgen..

Såg samma sak... något skumt med LE och Webhallen verkar det vara. Samma sak med Bioshock till 360. Nåja, avokade från Webhallen och bokade att hämta ut från Gameshop idag. Där hade de det inne iaf.

Den här helgen har jag suktat efter så jag tänker inte sitta här och dega för att Webhallen har problem med sina leverantörer. Dock blev det inte LE men det får jag visst leva utan.

Här var det absolut inga problem med leveransen av LE. Mitt paket skickades iväg (ifrån Webhallen) den 21:a och idag föll det ner ett fint litet avi i brevinkastet. Nu sitter man här, redo och sugen, men är nog tvungen att läsa igenom manualen, kolla igenom konstboken och det lilla extra häftet som följde med LE innan jag ger mig ut i den stora rymden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

KoP
Medlem
Skrivet av Nolite:
Skrivet av Mykee:

Meen, jag döör!

Helbra recension, men fick nyss reda på utav Webhallen att dom fick in Limited Edition sent från sina leverantörer, så dom skickade det idag... Idag! Jag som tänkte sätta tält i soffan och bo framför tvn i helgen..

Såg samma sak... något skumt med LE och Webhallen verkar det vara. Samma sak med Bioshock till 360. Nåja, avokade från Webhallen och bokade att hämta ut från Gameshop idag. Där hade de det inne iaf.

Den här helgen har jag suktat efter så jag tänker inte sitta här och dega för att Webhallen har problem med sina leverantörer. Dock blev det inte LE men det får jag visst leva utan.

Eller så går man till en välsorterad spelbutik/elektronik kedja (jag tog den som låg närmast: Game) och bara tjackar liret på releasedagen.. plättlätt.. nu ska liras!

Medlem

Inne på andra varvet... första som Soldier och nu lirar jag som Sentinel

Medlem

Yippe, köpte spelet glad i hågen och satte mig för att lira. Tro fan om inte DVD-läsaren i min xbox rasar sönder samma ögonblick. Sitter o snyftar med spelkartongen i näven.

Inaktiv

Började spela igår, det är verkligen äckligt jävla bra.. Älskar det

Jag tror säkert att Mass effect kommer komma till PC senare föresten men det lär dröja, det beror väll oxå en hel del på hur det säljer.
Men aja sånna här spel skall spelas på boxen, Kotor var betydligt mer njutbart på Xboxen än PC enligt mig iaf.

Inaktiv

Jag köppte spelet igår.. Har lirat 10 timmar i sträck Har inte ens kommit en femtedel xD (gör alla sidequests)

Det här är det bästa spelet jag någonsin har spelet. Kommer tveklöst spendera hundratals timmar i Mass effec universiumet.

Medlem

Varning till alla som precis börjar spela eller som kommer börja snart, Rusa inte igenom huvuduppdragen konstant, ta tid och kolla upp lite sidouppdrag och sånt med, första varvet igenom spelet tog mig 6 timmar och 30 min, vart väldigt besviken på hur kort det va, men nu lirar jag Adept och e på timme 14, har inte ens gjort dom första 3 kampanj planeterna än.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Redaktör
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kära fragzone, [...] Med slem i halsen och tårar i mitt skägg önskar jag att min favvo sajt riggar en Xbox360 tävling till förmån för mig så jag också kan få uppleva en kul jul med Mass effect.

Kunde ha funkat om vi på redaktionen var såna där sentimentala Spielberg-dyrkare. Tyvärr, vi älskar en iskall Kubrick.


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kära fragzone, [...] Med slem i halsen och tårar i mitt skägg önskar jag att min favvo sajt riggar en Xbox360 tävling till förmån för mig så jag också kan få uppleva en kul jul med Mass effect.

Kunde ha funkat om vi på redaktionen var såna där sentimentala Spielberg-dyrkare. Tyvärr, vi älskar en iskall Kubrick.

Jag kramar dig och tröstar mig med sista groggen :snyft:.............tja jag var tvungen att försöka, sa jag förresten att ni är bäst= (kompis pris) 8) hehe


signatur
Medlem

Efter att ha spelat några timmar nu så måste jag säga de att de här är utan tvekan ett bland de bästa jag spelat, man får många olika känslor när man spelar, man känner hat, sorg, medlidande, glädje, spänning, adrinalin och mycket annat. De känns som att pengarna vart välspenderat denna gång när man vet att man fortfarande efter några timmar spelande har en lång resa framåt genom galaxerna

Medlem
Citat:

Och det är fett ute att sitta och spela själv Social gaming (dvs i soffan) ftw!

Eller så är det jag som börjar bli gammal och som sitter framför datorn på jobbet hela dagen och är extremt läss på att sitta framför datorn på fritiden.

Är lite mer det senare för min del iaf. Less att spela framför datorn då man jobbar med datorer hela tiden. Väldigt kul att slå sig ner i soffan då och slappa, antingen själv eller så ha kul med några kompisar

Men men, det blir nog ett givet köp av Mass Effect. Väldigt trevlig recension var det!

Medlem

Helt underbart spel, nu har jag kört igenom det en gång, då mest följt storylinen och kört dom offeciella uppdragen, men jag ska börja om idag och köra alla småuppdrag och verkligen fördjupa mig i alla vapenuppgraderingar och val. Jag är en sån person som har väldigt svårt att spela om ett spel, eller ens kolla om på en film, det brukar ta några år innan jag kan plocka upp en gammal titel och köra om den, oavsätt hur bra det är. Med Mass Effect så känner jag mig redan sugen att köra en till runda.

Månlandar farkosten tycker jag kan vara lite svårstyrd och jobbig att sikta och skjuta med, men det gör inte så mycket. Med all bakgrund och känsla i spelet så kommer Mass Effect undan med ett halvtaskigt minigame som detta xD

Inaktiv

Mums för både öga och underhållnings värde.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

så det är ett ms only spel ?

Jepp enbart xbox360.

Medlem
Medlem

oj.. nu blev man ju ruskigt sugen på en 360 för 2990 på elgiganten
Verkar vara riktigt bra


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Fantastiskt spel så här långt! Har pga jobba inte hunnit lira mer än en 4-5 timmar, men är mäkta imponerad hittils.

En sak har jag tänkt på däremot.

På grund av den oftast ganska taskiga AI:n på sina två följeslagare känns det som den ultimata klassen är Soldier - och sedan ha två random bakom sig, gärna minst en magiker.

Kännde mig lite handikappad som magiker för att mina kompanjoner blockerar, tar konstiga beslut, börjar skjuta för sent, kör suicide-runs osv osv. Då är det skönare att rusa in och panga och sen låta dom lägger magier på håll.

(Har inte läst hela recensionen, så sorry om det redan nämns)

Skrivet av Fenix:

oj.. nu blev man ju ruskigt sugen på en 360 för 2990 på elgiganten
Verkar vara riktigt bra

2200:- på GAME. hehe det är ju egentligen ett överkomligt pris nu.


signatur
Medlem

ja de var billigt! tänk så mkt spelglädje man kan få med mass effect och cod4, köp! jag lovar ni blir inte besvikna

Medlem

Det här spelet är grymmt kul tycker iallafall jag som lirat igenom det lite nu, mycket spel för pengarna och kul är det ju med

Medlem

Rätt hyffsat tycker jag ändå.. Nästan så att man glömmer hur linjärt det är (än så länge, efter ca. 4 h speltid). Flyter på riktigt trevligt i full 1080p och allt max med 8800gt. Jobbigt å ha en hackande konsol.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Bästa spelet någonsin...... Jag ville inte att det skulle sluta, och omspel är något jag har problem med, möjligen om några år.

Medlem

En sak som jag tycker var dåligt med detta spel. Alla side quest var ointressanta. Ja, jag menar riktigt tråkiga. Enda anledningen jag gjorde dom var all XP man tjänade.

Medlem

Tveklöst ett av de bästa rollspelen genom tiderna, fy satan.

AW8
Medlem

Ja, Mass Effect är grymt.

Dryga sidequests bara.


signatur

PC gamer 'til I die.

Skägg.
10 Chambers

Välkommen till denna bumpning av vår gamla recension av Mass Effect, som görs i samband med att vi under hela året kommer att fira FZ:s 25-årsjubileum.

Xbox 360-exklusiviteten, drömmar om ett PC-släpp och diskussioner kring hur länge den konsolgenerationen skulle leva avlöste varandra. Nu med facit i hand vet att spelet kom till pc något år senare och att Playstation 3 och Xbox 360 fick leva i hela sex år till.


signatur
Geeks Gaming
Skriv svar