Simpit, köpa eller bygga?

Medlem
Simpit, köpa eller bygga?

Inget ont som inte har något gått med sig, nu när GT5 vart försenat så får jag tid på mig att faktiskt ordna en simpit.
Har inte fått tummen ur tidigare och det hela har runnit ut i sanden men tänkte ta itu med det nu. Frågan är ju då om jag ska köpa mig något eller bygga själv?

Hur ser era riggar ut, någon som byggt eller köpt en seriös rigg eller kör ni från soffan med ratten på bordet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Soffa och ratten på bordet här, med 5.1 ljud och projektor. Funderar dock på köpa en redig racing stol.

Medlem

Bygg själv, mitt tips! Jag har själv byggt min med 45mm's reglar, några spånskivor, skruvdragare, vinkeljärn och plåster. Kan skicka ett par bilder åt dig imorgon kväll.

Medlem

skicka gärna bilder, kul o se

men jag har i princip bestämt mig för att köpa en playseat. en polare har också blivit dödligt sugen på bilspel o vi peppar varandra mer o mer till att köpa så snart är slaget förlorat för oss båda!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Helt jäkla otroligt. Jag körde kameraf*nskapet i tvättmaskinen efter det att jag tog korten åt dig. Satte kameran i fickan och glömde bort att känna efter när jag lastade tvättmaskinen.... SUCK!

inK
Medlem

Jag har alltid haft drömmen om att ta ett bilchassi och byta ut motorn mot konsol/sladdar samt byta ut frontrutan till en TV som täcker. Sen är det bara byta ut befintliga pedaler och ratt till speltillbehör. Tuta och kör!
Måste leva upp till den drömmen när jag överger lägenheten för hus!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Helt jäkla otroligt. Jag körde kameraf*nskapet i tvättmaskinen efter det att jag tog korten åt dig. Satte kameran i fickan och glömde bort att känna efter när jag lastade tvättmaskinen.... SUCK!

uuuusch =(

Iaf så vart det så att jag och en polare beställde varsin Playseat GT Evolution. Ska det göras ska det göras rätt, så är det bara

Får väl gräma mig nån månad eller två sen är pengarna bortglömda och jag har fortfarande kvar en utmärkt spelstol!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar