Fallout: New Vegas-patchar på väg

Robot
Medlem
Fallout: New Vegas-patchar på väg

Som vanligt med massa buggar från obsidian

Medlem

Rick'roll i en nyhet? Nej där går fan gränsen, skärp dig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fräsch humor du har, Sebastian. Rick roll, utan märkbar anledning dessutom. What a dud.

Hursomhelst, jag inväntar 1) officiella patchar 2) Unoffical Fallout New Vegas Patch. När till och med Bethesda erkänner att det är läge att patcha grejer så vet man att det är illa. Jag är ett enormt Bethesda-fan, men nog fan har dom inte buggfria spel (men det gör inget eftersom deras mod tools är så grymma).

Jag tänker inte förstöra den säkerligen episka upplevelsen New Vegas har att erbjuda med att spela det innan seriösa moddar dragit igång, och när alla barnsjukdomar fortfarande är där. Nej, jag moddar upp (inkl. unofficial fallout 3 patch) mitt F3 med alla DLC och tar mig igenom det en gång till istället tills vidare. När man väntar på något gott...

Medlem

En patch närmare köp, forsätter de i den här takten är det inet många månader bort innan det är stabilt och trevligt (s+åvida inte DLC ger nya buggar).
Bra att de jobbar med att fixa buggarna iaf, även om jag personligen tycker att de kunde ha släppt spelet hyfsat buggfritt med tanke på att de återanvänt väldigt mycket från Fallout 3

Medlem

@KlosterKatten: Eller så är det du som måste ta och växa upp och skaffa lite självdistans

Medlem
Skrivet av Sanazin:

@KlosterKatten: Eller så är det du som måste ta och växa upp och skaffa lite självdistans

Det finns en WTF funktion på sidan, den kan användas för sånt. Det här är spelnyheter, professionellt även. Man vill ju knappast se länkar till Alcatraz när man läser krigsnyheter på en nättidning, ellerhur?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Rick'roll i en nyhet? Nej där går fan gränsen, skärp dig.

Är det inte en Rick'Roll ifall det är just "Never Gonna Give You Up" låten??

Han kanske gillar "Together Forver" med Rick Astley, det betyder inte att man vill rick'roll:a någon.


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:
Skrivet av KlosterKatten:

Rick'roll i en nyhet? Nej där går fan gränsen, skärp dig.

Är det inte en Rick'Roll ifall det är just "Never Gonna Give You Up" låten??

Han kanske gillar "Together Forver" med Rick Astley, det betyder inte att man vill rick'roll:a någon.

Sluta upp med trollandet...

Sebastian får väl tycka om vad han vill men varken Together Forever eller Rick Astley har någon som helst relevans i sammanhanget.

Att det inte skulle vara rick'roll är hårklyveri på högsta nivå, det är ju samma Rick och precis samma idé. Klart fan Sebastians mål är att rick'rolla läsarna.

Artikelförfattarens fantastiskt barnsliga uppträdande (snällt uttryckt) tyder i mitt tycke på att han inte är mogen för uppdraget.

Edit: flyttar delar av budskapet till kontakt direkt med redaktionen

Medlem

Um..
Lite sido not, som det otåliga fan jag var införskaffade jag spelet på annan väg.
Det tog ca 20 h för mig att spela igenom det på normal och ta alla sido quest jag hittade på vägen.

OnT-
Det har kommit ut en patch,

Citat:

10/20/2010 Update fixing quest and script issues.

Medlem

Är väll bara bra att ni har något att gnälla på.

Medlem

Tror tyvärr inte det blir någon Unofficial patch till new vegas. Arbetet till Fallout 3 gjordes aldrig klart... så troligtvis kommer det aldrig påbörjas för new vegas.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Sanazin:

@KlosterKatten: Eller så är det du som måste ta och växa upp och skaffa lite självdistans

Det finns en WTF funktion på sidan, den kan användas för sånt. Det här är spelnyheter, professionellt även. Man vill ju knappast se länkar till Alcatraz när man läser krigsnyheter på en nättidning, ellerhur?

håller med! håll det professionellt, jag vill inte läsa strunt oavbrutet i artiklar. det är ok i en blogg, men inte här...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nu verkar det ju som dom tagit bort "rickroll-länken" för jag hittar den inte men jag tycker ändå att det är lite humor. Jag har haft FZ som startsida sedan dom handlade om Quake och det som alltid har gjort FZ till bästa sidan är ju deras humor och att den känns mer personlig än alla dom andra mutade sidorna.

Bra jobbat Sebastian, mer oväntade saker tack

Och ni andra torrbollar som blev så "offended" kan ju bege er till aftonbladets spelhörna eller något, där är allt väldigt demokratiskt korrekt och fruktansvärt tråkigt.

Redaktör

Kritiken känns befogad, länk fimpad.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Kritiken känns befogad, länk fimpad.

Tackar. Är ingen personlig attack mot skribenten givetvis.

Skämta är okej, sålänge det håller sig relevant till nyheten.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fick mitt spel idag till PC. Kan dock inte spela det ännu Men jag kan ha roligt med kortleken, pokermarkerna och serietidningen jag fick i väntan på att Steam aktiverar spelet .

Inaktiv

Känns ganska patetiskt tycker jag att spelet är så buggat vid release, någon som vill ha snabba pengar låter det mer som.

Medlem

Det låter som att New Vegas är lika buggigt som F3...

Medlem

New Vegas är långt ifrån lika buggigt som F3.
Jag spelade som sagt igenom spelet utan några som helst problem.
Hade enorma problem med F3, kraschade hela tiden och saves som blev korrupta till och från.

Medlem

Obsidian och Bethesda måste ha branschens sämsta QA.

Medlem

Så blir det när man ska hettsa ut spelen på marknaden! =/

Jag tycker dock det är väldigt intressant att dom påvisar att man får mer nytt utav att ladda hem spelet illegalt än att köpa det, nu sitter man med sin kopia i handen, men Steam säger åt mig att spelet inte har släppts än, medan mindre laglydiga vänner redan lirat genom spelet, varför i hela friden får man inte spela ett offline spel, via sin disc, när man har spelet i handen? Illa.

Medlem

Vilken plattform gäller det? Buggar det lika mycket oavsett om man lirar på xbox,Pc eller Ps3?

Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Vilken plattform gäller det? Buggar det lika mycket oavsett om man lirar på xbox,Pc eller Ps3?

Vad jag har hört så är det extremt mycket buggar i Xbox-versionen jämfört med resten. PC är bäst och Ps3 någonstans mitt emellan...

Medlem

Grattis FZ, ni har bevisat vart ni ligger när det gäller recensera spel. Ni kan kapa ett spel vid fotknölarna för dess buggar och usla grafik, men så fort det är DICE, Obsidian eller Bethesda, så ger ni toppbetyg, trots att deras spel är minst lika buggiga, eller har minst lika ful grafik.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

skiihiiit fick min kopia precis men den är till fel format :/

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Grattis FZ, ni har bevisat vart ni ligger när det gäller recensera spel. Ni kan kapa ett spel vid fotknölarna för dess buggar och usla grafik, men så fort det är DICE, Obsidian eller Bethesda, så ger ni toppbetyg, trots att deras spel är minst lika buggiga, eller har minst lika ful grafik.

Vad jag vet finns det inte ett enda spel som fått dåligt betyg med motiveringen att det buggigt. Det finns alltid betydligt större saker att klaga på.

Personligen tycker jag inte att buggar är någonting att klaga på i en recension. Jag har spelat genom bland annat Gothic 3 och Fallout 3 utan att stöta på fler buggar än vad som går att räkna på en hand, medan andra haft problem med att komma förbi det första uppdraget i båda dessa.

Medlem

bethesda och deras buggiga spel, dom kanske är bra men dom kan mig fan inte göra ett spel till konsol som fungerar bra, och ganska säker att det var inte bara obsidian som jobbade med detta, måste ju vara orginal teamet från fallout 3 också som kan förklara MÅNGA buggar, meh, jag skiter i detta spel blev jävligt irriterande på alla crashningar och buggar i fallout 3 och oblivion.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Fierce_Swe:

Vilken plattform gäller det? Buggar det lika mycket oavsett om man lirar på xbox,Pc eller Ps3?

Vad jag har hört så är det extremt mycket buggar i Xbox-versionen jämfört med resten. PC är bäst och Ps3 någonstans mitt emellan...

Stämmer nog. Har suttit med mitt ex i ett dygn mer eller mindre non-stop på PC och inte upptäckt en enda bugg än så länge
Sjukt bra spel


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar