Så ser morgondagens pc-spel ut

Robot
Medlem
Så ser morgondagens pc-spel ut

Fan va rädd jag blev när statyn röt

Men ser riktigt snyggt ut, min dator kommer avlida!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Får Uncharted vibbar <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Får Uncharted vibbar <3

Min känsla också

Det är riktigt snyggt

Medlem

Kan inte göra annat än att skratta. Dags att skrota gamla bettan och spara till en ny kanske?

Medlem

sjukt snyggt :D!

Medlem

Så länge Xbox360 och PS3 inte får några uppföljare (Xbox720, PS4), kommer förmodligen inte allt för många spel få grafik som utnyttjar DX11 till max.

De flesta spel som kommer är först och främst till konsol och anspassas därefter. PC-spelandet är för dött för att utvecklare skulle vilja lägga extra pengar på PC-spelens grafik och göra det exclusivt.

Därför vet jag inte om det är värt att uppgradera sin dator såpass mycket att den kan klara av DX11 till max. Anledningen är som sagt för att det kommer nog allt för få spel som stödjer det fullt ut, för att det skulle vara värt att lägga pengar på en uppgradering.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Så länge Xbox360 och PS3 inte får några uppföljare (Xbox720, PS4), kommer förmodligen inte allt för många spel få grafik som utnyttjar DX11 till max.

De flesta spel som kommer är först och främst till konsol och anspassas därefter. PC-spelandet är för dött för att utvecklare skulle vilja lägga extra pengar på PC-spelens grafik och göra det exclusivt.

Därför vet jag inte om det är värt att uppgradera sin dator såpass mycket att den kan klara av DX11 till max. Anledningen är som sagt för att det kommer nog allt för få spel som stödjer det fullt ut, för att det skulle vara värt att lägga pengar på en uppgradering.

Du behöver inte oroa dig för det. Xboxen är fortfarande såpass stabil, så jag tror inte detta blir några problem om man ger utvecklarna lite tid att optimera spelen för konsolen.

Hehehe...nä! Så hjärndöd är jag inte, men visst var det nån så blev jävligt trött på mig för en sekund.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så länge Xbox360 och PS3 inte får några uppföljare (Xbox720, PS4), kommer förmodligen inte allt för många spel få grafik som utnyttjar DX11 till max.

De flesta spel som kommer är först och främst till konsol och anspassas därefter. PC-spelandet är för dött för att utvecklare skulle vilja lägga extra pengar på PC-spelens grafik och göra det exclusivt.

Därför vet jag inte om det är värt att uppgradera sin dator såpass mycket att den kan klara av DX11 till max. Anledningen är som sagt för att det kommer nog allt för få spel som stödjer det fullt ut, för att det skulle vara värt att lägga pengar på en uppgradering.

word


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Så ser morgondagens PC-spel ut - inte BF1943 ialla fall. OUCH! I'll get my coat.:O


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av T.Mani:

Så länge Xbox360 och PS3 inte får några uppföljare (Xbox720, PS4), kommer förmodligen inte allt för många spel få grafik som utnyttjar DX11 till max.

De flesta spel som kommer är först och främst till konsol och anspassas därefter. PC-spelandet är för dött för att utvecklare skulle vilja lägga extra pengar på PC-spelens grafik och göra det exclusivt.

Därför vet jag inte om det är värt att uppgradera sin dator såpass mycket att den kan klara av DX11 till max. Anledningen är som sagt för att det kommer nog allt för få spel som stödjer det fullt ut, för att det skulle vara värt att lägga pengar på en uppgradering.

Du behöver inte oroa dig för det. Xboxen är fortfarande såpass stabil, så jag tror inte detta blir några problem om man ger utvecklarna lite tid att optimera spelen för konsolen.

Hehehe...nä! Så hjärndöd är jag inte, men visst var det nån så blev jävligt trött på mig för en sekund.

Damn you! :evil:

Medlem

Fan dem borde göra filmer istället ;P Vi närmar oss verklighet nu fan! ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Är det lättare att göra tropiska skogar, eller varför ser man knappt aldrig våra sorters barrskogar i spel?

Medlem
Skrivet av jackpac:

Fan dem borde göra filmer istället ;P Vi närmar oss verklighet nu fan! ;D

De borde absolut göra WOW-filmen animerad!

Medlem

Riktigt grymt! Tänk ett nytt elder scroll med den grafiken!? Eller tänk er en patch till morrowind som är i den grafiken Fan va grymt!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det lättare att göra tropiska skogar, eller varför ser man knappt aldrig våra sorters barrskogar i spel?

http://www.joystickdivision.com/AlanWake_X360_Editeur_016.jpg

Medlem

3dmark är bara skit, spel kommer aldrig se ut som dom gör sina benchmarks, och hur många spel hitills är dx10 only.. inte många, sen 11 lär ju inte heller slå igenom då konsoller verkar ha en stor inverkan på dom flesta spel som släpps till flera format.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

3dmark är bara skit, spel kommer aldrig se ut som dom gör sina benchmarks, och hur många spel hitills är dx10 only.. inte många, sen 11 lär ju inte heller slå igenom då konsoller verkar ha en stor inverkan på dom flesta spel som släpps till flera format.

Förr eller senare kommer de ju att se ut så. Bara att titta på äldre benchmarks. Syftet med en benchmark är ju att vara just ett test för prestanda och därav ligger ju benchmarken alltid långt före spelen idag.

Medlem

Var väl inte så jäkla snyggt? Crysis och Uncharted 2 ser båda betydligt bättre ut än så.

Medlem

Grafiken har utvecklats oerhört lite under de senaste 2-3 åren. :/

Vetefan om jag blev så imponerad faktiskt...

AW8
Medlem

Produktplacering så det skriker om det!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Crysis finns inte till konsoll, så förstår inte din poäng med det spelet i det du säger.

Medlem
Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Mistarfajlip:

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Crysis finns inte till konsoll, så förstår inte din poäng med det spelet i det du säger.

Crysis 2 kommer till konsol.
Då har Crytek gått bakåt i tiden istället för framåt.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Mistarfajlip:

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Crysis finns inte till konsoll, så förstår inte din poäng med det spelet i det du säger.

Han menar nog också att Crysis var lika eller snyggare än den här benchmarken och varför är att konsolerna har dragit tillbaks grafiken.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Precis. Konsolerna har agerat bromskloss när det gäller det grafiska de senare åren och precis som andra säger så behöver man inte bry sig förrän det kommer en ny xbox och/eller playstation...tyvärr.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så länge Xbox360 och PS3 inte får några uppföljare (Xbox720, PS4), kommer förmodligen inte allt för många spel få grafik som utnyttjar DX11 till max.

De flesta spel som kommer är först och främst till konsol och anspassas därefter. PC-spelandet är för dött för att utvecklare skulle vilja lägga extra pengar på PC-spelens grafik och göra det exclusivt.

Därför vet jag inte om det är värt att uppgradera sin dator såpass mycket att den kan klara av DX11 till max. Anledningen är som sagt för att det kommer nog allt för få spel som stödjer det fullt ut, för att det skulle vara värt att lägga pengar på en uppgradering.

Dom spelen som kräver mest ur grafikorten är pc spelen.
däremot finns det fler spel som släpps i xbox och ps men, dom kommer aldrig kunna pressa max ifrån maskinvaran som en pc kan pga uppdatering av maskinvaran i pc om man gemför med alla konsoler, sen är ju inte grafik allt i mitt tycke, men som sagt smaken som baken.

men du borde forf inte slänga ur dig massa saker du ej har koll på för detta är andra nyheten förra vart wow cinamaticen när du hade noll koll på wow lore och sa att sistabossen är en drake vilket han inte riktigt är om du nu läst på wikin som jag länkade åt dig.

samma sak här nu slänger du ur dig ingen pc eller bolag kommer kunna pressa max av grafiken, fel så jävla fel.
Consolerna är limiterade efter vad consolen klarar av.

har inget emot consol men dom kommer aldrig klämmer ut mer än pc förän du kan byta ur maskinvaran i consolen, vilket du kan uppdatera i pc:, även kan du editera grafiken via filer i pc för göra grafiken via modding osv i spel som är limiterat i konsol som du ej kan. dvs du kan mer eller mindre få ut 3 gånger bättre grafik ut i pc än av en konsol.

Medlem
Skrivet av best_jeppe:
Skrivet av Mistarfajlip:

Så här snygga hade spel varit för flera år sedan om inte konsolerna hade hållit utvecklingen tillbaka. Se bara på Crysis som kom ut 2007.

Precis. Konsolerna har agerat bromskloss när det gäller det grafiska de senare åren och precis som andra säger så behöver man inte bry sig förrän det kommer en ny xbox och/eller playstation...tyvärr.

Kan inte alls hålla med, inget hindrar en utvecklare från att göra ett spel som går bra på konsol men är mycket snyggare/bättre på PC, förutom den klara bristen på köpare. PC-gamers sitter inte alla på de dyra/grymma riggar som de vill påstå, snarast tvärt om...
Eller ska vi se de populära PC-exklusiva spelen då?
WoW? Sims? Farmville (onlinspel men poppulärt)? Minecraft? Star Craft 2?
Ingen av dem har särskilt bra grafik, och ändå är de på toppen bland populära PC-spel. Ska vi se grafiska monster som Chrysis så är försäljningen direkt blygsam. PC-spelare tycks generellt sakna hårdvaran som krävs.

OnT:
Tycker personligen inte alls att det var särskilt imponerande, tyvärr, står nog över ett Direct X 11 kort om de inte presenterar något bättre. Sterila miljöer helt utan liv/väder/något, med samma träd/buske klonad i oändlighet och utan något direkt imponerande, visst är detaljnivån högre men grafiken känns bara ännu mer fake/steril tyvärr.
Tycker man borde jobba på att kunna hålla sådan grafik och ha fungerande AI/fysik, satsa på att få in väder/vind djurliv, träd som rasar och möjligheten att skada miljöerna. Oförstörbara miljöer om än högdetaljerade, känns så väldigt 90-tal.

12
Skriv svar