Bad Company 2: Vietnam prissatt i Phu Bai Valley

Robot
Bad Company 2: Vietnam prissatt i Phu Bai Valley

Koreaner? Det är väl vietnameser?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag tror inte att jag kommer att köpa det här... Alldeles för dyrt för lite nya vapenskins.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Koreaner? Det är väl vietnameser?

8)


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

inK
Medlem

Självklart köp! Underbar miljö!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Skälvklart köp! underbar miljö! Riktigt tuff trailer faktiskt

Medlem

Väldigt dyrt för 4 kartor och lite nya vapen. Då får man till och med mer för pengarna i kartpaketen för MW2, ironiskt nog.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väldigt dyrt för 4 kartor och lite nya vapen. Då får man till och med mer för pengarna i kartpaketen för MW2, ironiskt nog.

Hur får du ihop det? I MW2 får du 3 nya, små, banor för 130 spänn ungefär. Här får du 4 helt nya stoora maps med nya vapen och fordon för hundringen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tror inte att jag kommer att köpa det här... Alldeles för dyrt för lite nya vapenskins.

skämtar du eller? för det första är det inte bara "vapenskins", det är helt nya vapen, banor och fordon, och för det andra, är du för fattig för att betala runt 110 kr för ett expansionpack?

Inaktiv

Givet köp!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av kebbe:

Väldigt dyrt för 4 kartor och lite nya vapen. Då får man till och med mer för pengarna i kartpaketen för MW2, ironiskt nog.

Hur får du ihop det? I MW2 får du 3 nya, små, banor för 130 spänn ungefär. Här får du 4 helt nya stoora maps med nya vapen och fordon för hundringen.

Du får 5 kartor för priset. 5 kartor som dessutom inte är mycket mindre än de små kartor som finns i BC2. I BC2: Vietnam (som dessutom kallas för expansion) får du fyra (av traileras att döma) små kartor samt nya skins på vapnen. Då tycker jag att man får mer för pengarna i kartpaketen till MW2.

Medlem

Känns som ett givet köp.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

best trailer evah!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av kebbe:

Väldigt dyrt för 4 kartor och lite nya vapen. Då får man till och med mer för pengarna i kartpaketen för MW2, ironiskt nog.

Hur får du ihop det? I MW2 får du 3 nya, små, banor för 130 spänn ungefär. Här får du 4 helt nya stoora maps med nya vapen och fordon för hundringen.

Du får 5 kartor för priset. 5 kartor som dessutom inte är mycket mindre än de små kartor som finns i BC2. I BC2: Vietnam (som dessutom kallas för expansion) får du fyra (av traileras att döma) små kartor samt nya skins på vapnen. Då tycker jag att man får mer för pengarna i kartpaketen till MW2.

Nej du får bara 3 st då 2 är från COD4 och det kallar jag verkligen inte nya maps. Sen antar jag att du inte spelat BC2 om du påstår att kartorna där inte är speciellt mycket större. Jämför Port Valdez eller Arica Harbor med största i MW2 som är typ Wasteland. Det är dag och natt.

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av kebbe:

Väldigt dyrt för 4 kartor och lite nya vapen. Då får man till och med mer för pengarna i kartpaketen för MW2, ironiskt nog.

Hur får du ihop det? I MW2 får du 3 nya, små, banor för 130 spänn ungefär. Här får du 4 helt nya stoora maps med nya vapen och fordon för hundringen.

Du får 5 kartor för priset. 5 kartor som dessutom inte är mycket mindre än de små kartor som finns i BC2. I BC2: Vietnam (som dessutom kallas för expansion) får du fyra (av traileras att döma) små kartor samt nya skins på vapnen. Då tycker jag att man får mer för pengarna i kartpaketen till MW2.

Nej du får bara 3 st då 2 är från COD4 och det kallar jag verkligen inte nya maps. Sen antar jag att du inte spelat BC2 om du påstår att kartorna där inte är speciellt mycket större. Jämför Port Valdez eller Arica Harbor med största i MW2 som är typ Wasteland. Det är dag och natt.

Får du 3 nya och 2 från föregångaren är det fortfarande 5 kartor.

Varken i Conquest eller Rush är kartorna speciellt stora i BC2. Har du överhuvudtaget spelat tidigare Battlefield-spel?

Lås upp hela kartan från början i en Rush-match så har du en respektabel storlek för ett modernt BF-spel. Som det är nu spelar du över små områden (som sagt: Inte mycket större än en MW2-karta) som sedan blir låsta när andra små områden öppnas.

Tyck vad du vill, men jag tycker att 4 kartor är extremt snålt i en "expansion".

Medlem
Skrivet av pewpew:
Skrivet av Jozo:

Jag tror inte att jag kommer att köpa det här... Alldeles för dyrt för lite nya vapenskins.

skämtar du eller? för det första är det inte bara "vapenskins", det är helt nya vapen, banor och fordon, och för det andra, är du för fattig för att betala runt 110 kr för ett expansionpack?

So what om han är det?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Blir köp om de klassiska radiorna finns med i fordonen.

Medlem
Skrivet av Ike:

En hunka är väl fan inte så mkt era fattiglappar

Personligen bryr jag mig inte så mycket om priset... men det känns snopet att behöva betala för att få nya kartor då Dice inte håller vad dom lovar.

Dice utlovade ju att BC2 skulle få nya kartor gratis... men det visade sig ju vara ren lögn. Enda vi fått är kartor vi redan hade från början med "nya" spellägen.

I princip har vi fått spelet vi betalt för upphackat i småbitar som vi sedan fått utportionerade över en längre tid.

Tack Dice, verkligen... tack.

Medlem

Blir köp om det finns napalm.

Medlem

Givet köp! Billigare än vad jag trodde att det skulle bli. Om de bara kan komma med ett datum också.

Medlem

Finns en anledning till att jag älskar 60- och 70-tals rock...

Medlem

Trailern såg riktigt fluckert ut.

bra att det kommer nått nytt till bf:bc2!

inK
Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Ike:

En hunka är väl fan inte så mkt era fattiglappar

Personligen bryr jag mig inte så mycket om priset... men det känns snopet att behöva betala för att få nya kartor då Dice inte håller vad dom lovar.

Dice utlovade ju att BC2 skulle få nya kartor gratis... men det visade sig ju vara ren lögn. Enda vi fått är kartor vi redan hade från början med "nya" spellägen.

I princip har vi fått spelet vi betalt för upphackat i småbitar som vi sedan fått utportionerade över en längre tid.

Tack Dice, verkligen... tack.

Gå tillbaka till 'Store' och läs du så ser du att vi redan fått gratiskartor som inte alls var med i spelet från början, oavsett spelläge.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Sure, why not. Inte så dyrt som jag trodde det skulle vara.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

helt rimligt fören exp pack. släpps det i år ?

Private Joker: How can you shoot women or children?
Door Gunner: Easy! Ya just don't lead 'em so much! Ain't war hell?

Avstängd

Tycker att det så trevligt ut.. Förhoppningsvis så är det stridsvagnar och helikoptrar som står för att spränga saker i mindre bitar nu också.
Så att man slipper äta så mycket granatkastare...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Ike:

En hunka är väl fan inte så mkt era fattiglappar

Personligen bryr jag mig inte så mycket om priset... men det känns snopet att behöva betala för att få nya kartor då Dice inte håller vad dom lovar.

Dice utlovade ju att BC2 skulle få nya kartor gratis... men det visade sig ju vara ren lögn. Enda vi fått är kartor vi redan hade från början med "nya" spellägen.

I princip har vi fått spelet vi betalt för upphackat i småbitar som vi sedan fått utportionerade över en längre tid.

Tack Dice, verkligen... tack.

Gå tillbaka till 'Store' och läs du så ser du att vi redan fått gratiskartor som inte alls var med i spelet från början, oavsett spelläge.

Jag har ingen store då jag har PC versionen. Behöver inte ladda ner kartorna då dom redan finns med från början, det enda som händer när ett map pack släpps är att servrarna får lov att börja köra den.

Bara för de har valt att kalla det Map Pack betyder inte det är nya kartor... Ingen av de 5 Map packs som släppts har innehållit en enda ny karta, enbart nya spellägen på de befintliga.

Hela grejen med "VIP" nyckeln är bara för att stoppa andrahandsförsäljning, inte att du ska få något exklusivt som namnet antyder. Du kan inte sälja spelet vidare med de nya spellägena då det skulle kräva att du ger den du säljer till hela ditt EA konto, inte bara skivan.

Medlem

Njaeeee... Inte så imponerade. Fortfarande 32 spelare. Det känns ganska lite. 64 spelare skulle det varit. Som i BF2. Förhoppningsvis har BF3 64 spelare till PC. Annars blir det nog inget köp.

Blir nog Black Ops, Starcraft 2, Mafia 2 och Dead Rising 2 i höst istället än detta.

Lär få min dator nästa vecka...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Det verkar inte finnas någon ordentlig marknadskontroll på den här typen av försäljning, spelföretagen kan styra priserna precis hur de vill. Ångerrätten som skapades för att skydda konsumenter, tycks ha kastats ut med inga somhelst konsekvenser från myndigheter.

Tydligen är det också fullständigt lagligt att medvetet sänka värdet på produkter efter köp genom att digitalt strypa dess funktioner med diverse olika spärrar. (Kanske ska vi införa en funktion som stryper 50 hk på begagnade bilar också).

Det är särskilt sånt här som gör att jag uppmuntrar piratkopiering. "Knullar du mig i röven, bajsar jag på din kuk".

Medlem

Ser jäkligt smutt ut...klart köp!

BC2 har för små banor för 64 players. Känns ok att det är 32. Men BF3 ska ska fasen ha plats för halv stad!

12
Skriv svar