Games for Windows Live görs om nästa månad

Robot
Games for Windows Live görs om nästa månad
Games for Windows Live görs om nästa månad

Äntligen, hoppas det blir bra nu...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

drygaste är väl att programet kräver så mycket ram, inte för jag har problem med det men dom med lite sämre datorer eller laptops och dyl, lite onödigt för ett sido program, ska ju inte kräma mycket och vara skitnsnyggt sålänge den gör tjänsten smidigt och bra så

Inaktiv

Den hemska tjänsten kommer aldrig någonsin kunna fixas.

Medlem

Jag har aldrig använt den här tjänsten ens...

mg
Medlem

Suck, att dom inte bara kan hålla sig till att göra OS, alla tjänster ska ha ett dåligt MS plagiat, mest för sakens skull verkar det som.

Games for windows tar jag inte i med tång, vilken dynga! Angående hur pass mkt "enklare och mer användarvänligt" det blir, gissar jag på några feta reklambanners på sin höjd =P.

är ingen ms hatare, men tycker dom kan hålla sig till det dom gör bra.

I'm sucking down achievementpoints similar to a crackaddict doing heroin, brah. Hatar för övrigt Steam och tycker det är ett jävla skit med dåliga spel, men Xbox live till boxen är fantastiskt och kan man bara få det att funka på PC:n ser jag ingen anledning till varför det inte skulle kunna köra om STEAM på alla plan. Hatar STEAM. SÅ OTROLIGT MYCKET. Men långt ifrån lika mycket som jag hatar moderater. Men jag hatar ändå STEAM jävligt mycket. PEACE.

Inaktiv

Har haft bara problem med GFWL, enda spelet jag har med de är Dawn of War 2 och längtar till Dawn of War 2: Retribution som tar bort GFWL och bara har Steamworks.

Medlem

Håller mig till Steam istället, det där verkar bara krångel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har aldrig haft problem med GWFL, däremot så har det en märkbar nackdel jämfört med Steam.

Om man köper ett spel i affären som kräver Steam (så som det nyligen släppta Fallout: New Vegas), så behöver man bara aktivera nyckelkoden och ladda hem spelet. Skivan behöver man inte använda om man inte vill.

Däremot om man köper ett spel som kräver GWFL, så som Bioshock 2, och aktiverar nyckelkoden, så behöver man ändå använda skivan för att installera och så. Om man vill ha den nerladdningsbara versionen från GWF Marketplace så kostar det extra.

Men i slutändan så gillar jag inte något av dom. Om man köper ett singleplayerspel i butik så ska man inte vara tvungen att aktivera dom online. Att behöva göra det är skit, och jag kan inte påstå att jag tycker Valve är speciellt "snälla" för att ha introducerat den funktionen med Half-Life 2.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har aldrig haft problem med GWFL, däremot så har det en märkbar nackdel jämfört med Steam.

Om man köper ett spel i affären som kräver Steam (så som det nyligen släppta Fallout: New Vegas), så behöver man bara aktivera nyckelkoden och ladda hem spelet. Skivan behöver man inte använda om man inte vill.

Däremot om man köper ett spel som kräver GWFL, så som Bioshock 2, och aktiverar nyckelkoden, så behöver man ändå använda skivan för att installera och så. Om man vill ha den nerladdningsbara versionen från GWF Marketplace så kostar det extra.

Men i slutändan så gillar jag inte något av dom. Om man köper ett singleplayerspel i butik så ska man inte vara tvungen att aktivera dom online. Att behöva göra det är skit, och jag kan inte påstå att jag tycker Valve är speciellt "snälla" för att ha introducerat den funktionen med Half-Life 2.

Det är sant och där kan jag hålla med dej.

Medlem

Detta är tredje gången de försöker...

Medlem

Kasta skiten i soptunnan och håll er till det ni kan istället...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser ut att dela samma nya design som de infört på xbox.com

AW8
Medlem

Kan de inte fixa sparfilerna till GTA IV och Batman: Arkham Asylum istället?

Nej, tacka vet jag Steam. GFWL är bara något låtsas-Steam som gör att man känner sig som att man sitter framför en konsol istället för en dator.

Skrota skiten!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Tror inte att Microsoft har en chans... tittar man på hur dom har skött GFWL så känns det inte riktigt som dom förstår marknaden.

Det sagt så hoppas jag verkligen att dom piffar till tjänsten, lite konkurrens hade varit bra för PC och bra för oss kunder.

Medlem

Bättre? Ska Games for Windows Live äntligen tas bort?

Nej men seriöst, har aldrig fattad varför man ska bli tvingad till att installera en program med ett spel. Jag vill välja själv vad som ska installeras och inte en massa onödigt skit.

Medlem

Mycket bra, Konkurrens på alla plan!
Steam är drygt, segt, fult och äckligt, dock har det lyckats ta över större delen av PC-sidan, man kan inet ens köpa spel i butik utan att låsa sig till skiten.
Därför är det bra om MS äntligen gör GfWL riktigt användrabrt och trevligt, så det kan konkurrera med steam, ge oss bättre priser och fler tjänster samt mindre dynga.Båda "tjänsterna" är ju som hämtade från TV-shop, så de kan båda förbättras rejält. Framförallt användarnas brist på rättigheter (spellicenser) på steam exempelvis.

Medlem

Kan inte Xbox arcade spelen komma till pc.

1
Skriv svar