Datorn dör så fort jag startar ett spel

Medlem
Datorn dör så fort jag startar ett spel

FIXAT FIXAT FIXAT FIXAT

Köpte ett Nätaggregat: 620 watt

länk

Funkar Primma! bra nätaggregat för pengarna, inte för mkt kablar, men ändå så det räckte!

Lås tråd

Medlem

Du har mycket hårdvara i datorn. Räcker nätaggregatet till när du samtidigt anstränger den till det yttersta vid datorspelande?

Har du mätt med en effektmätare?

Hur är det med temperaturerna? Överhettning?

Börja med att testa att dra ned ordentligt på upplösning samt grafiska effekter och dra sakta upp spakarna.

Medlem

Temperaturer
Moderkort 21 °C (70 °F)
GPU 61 °C
WDC WD5000AAKS-00YGA0 30 °C (86 °F)
WDC WD10EADS-00M2B0 28 °C (82 °F)
WDC WD5000AAKS-00YGA0 31 °C (88 °F)
SAMSUNG SP2014N 25 °C (77 °F)

Voltvärden
CPU kärna 2.42 V
Aux 3.47 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.54 V
+12 V 12.95 V
-5 V -2.46 V
Debug Info F FF 31 FF
Debug Info T 21 00 00
Debug Info V 97 D9 D0 CE D5 FF 66 (03)

hade en till hårdisk, men den var lite cp, tror att den är paj eftersom den är så gammal så jag kopplade ur den, och det funkade utmärkt innan också, så det har inte med strömmen o göra har jag märkt!

Har testat allt det du har sagt johanp, förutom effektmätare
och allt har Funkat bra förut,

Medlem

Hur vet du vilka temperaturer du har just innan datorn "dör" ? Extern mätare? Mätare på fronten som visar temp?

Medlem

nej, men skulle gissa på att grafik kortet går upp till 70-75 C om man joinar en server på cod4

fick ner GPU till 55 C med en hemma fläkt framför den

Medlem

Spelar det någon roll om du sätter ned grafiken (upplösning + effekter) rejält?

Medlem

har kört med det sämsta på cod6 och det funkade, bra, fast det var inte kul o köra på 640x400 eller vad det är, men sen testade jag 1024x768, och det funkade tills en granat kom framför mej, och tog död på datorn

Inaktiv

Tippar på att det är grafikkortet, hade ett 8800 och det hettade rejält. Tror det låg på 65-75 idle, gick up i 90-95 när jag körde BF2142 på medel.

Medlem

okej, men just nu ligger den på 55 C, har 2 st hemma fläktar framför graffet, plus jag tog bort plasten över kyl metallen!
ändå dör skit datorn som jag ändo älskar!, men skulle älskat en bättre dator änno mer

Medlem
Skrivet av arec:

...det funkade tills en granat kom framför mej, och tog död på datorn

Haha, sjukt skoj.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag vet men tror jag har hittat problemet :), kommer tillbaka med lösningen

Edit, nej hittade inte problemet :/ fortfarande en idiot data...

Medlem

Kolla med tex Gpu-Z och se hur varmt grafikkortet blir när du spelar. Om det blir för varmt så kan du testa RivaTuner eller Speedfan för att dra upp hastigheten på fläktarna. Hade samma problem som dig, 2 extra fläktar tog död på det problemet

Medlem

hade Gpu på 70 grader förut nu är den 60, kan få ner den till 54, och jag tog bort plasten från graffet!, men det är inte det som är problemet, den har alltid vart varm :/

vet någon vad Kernel32.dll gör ?

Medlem

köp en ny vet jag . och sälje den . det kan vara så många fel . ZZZzzz

Medlem

orimligt svar, tanke på att jag går bara i skolan o lever på studiebidrag och försörjnings bidrag så
vill veta anledningen

Medlem

har du någon annan dator du kan felsöka med?
Enda iden jag har men du borde få reda på vart felet ligger relativt snabbt på det sättet.

Medlem
Skrivet av Genemos:

har du någon annan dator du kan felsöka med?
Enda iden jag har men du borde få reda på vart felet ligger relativt snabbt på det sättet.

orkade inte det, slängde datan på bordet hos data äffaren, och bad han serva den!, men han faila jävligt hårt så... fick veta att nät agget var problemet, som vill ej ge mer ström till grafik kortet!,
och fick inte datorn tillbaka i samma skick.. nätagget fick jag i handen..

Medlem

Låter som grafikkortet. Låna en polares kort och testa om problemet är kvar

Medlem

Köpte ett Nätaggregat: 620 watt

länk

Funkar Primma! bra nätaggregat för pengarna, inte för mkt kablar, men ändå så det räckte!

1
Skriv svar