Filmrecension: Paranormal Activity 2

Medlem
Filmrecension: Paranormal Activity 2

Paranormal Activity 2

Uppföljaren till filmen som jag anser vara en av de bästa skräckfilmerna som finns därute hade premiär igår, och jag var såklart på plats.

Handlingen i PA2 utspelar sig före, parallellt och efter den första filmen. Man fick alltså reda på en hel del saker som inte visades i den första filmen. De nya "amatörskådespelarna" gör en väldigt bra insats, precis som i den första filmen. Skräcken stiger för varje natt som går och jag satt på helspänn så fort det blev kolsvart och knäpptyst i huset. För då visste man att vad som helst kunde hända, och man ville vara beredd på det. Men det lyckades jag inte med alla gånger. Under flera skräckmoment kunde jag inte hålla mig från att hoppa till, trots att jag är van vid skräckfilmer.

Men samtidigt så hade jag förväntat mig mer. Ibland tänkte jag "Jaha, var det allt?" och fortsatte att kolla och hoppades på att någonting värre skulle hända i nästa skräckscen. Men som jag skrev tidigare så blir det läskigare ju längre in i filmen man kommer.

Slutet var det största minuset. Här förväntade jag mig någonting stort. En cliffhanger. Eller någonting som skulle skrämma skiten ur en. Men så blev det tyvärr inte.

PA2 var bra och läskig. Men jag vet inte om det var värt biobesöket. Jag minns då jag såg den första filmen i mitt rum, mitt på natten, kolsvart och ensam. Det var så mycket läskigare än på bio.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Filmrecension: Paranormal Activity 2

Ettan va grym, men de blir nog att se 2an hemma. Hatar när folk med nerver på utsidan skriker i biosalongen. Man blir ju mer rädd för dom och deras psyke än för filmen

Medlem

Måste tyvärr säga att första filmen var riktigt tråkig enligt mig, förstördes mycket av dåliga skådespelarinsatser och övertydliga omtagningar/movie misstakes.
Dock så är jag glad för dem som kan uppskatta den som skrämmande

1
Skriv svar