Medlem
Trasig scroll

Tjo

Det är så simpelt (irriterande nog) att när jag gladeligen "scrollade" runt på diverse sidor så "klickade" det bara till i scrollen och den reagerar inte längre. Det där motståndet som ska uppstå, som små trappsteg/kuggar eller hur man ska förklara är inte där och det går inte längre att scrolla.

Trycka ner scrollen går utmärkt, men en mus utan scroll för mig är mer eller mindre värdelös

Jag undrar nu om det går att fixa scrollen utan att behöva byta ut musen alternativt köpa en ny, för det vill jag verkligen INTE. Modellen är Roccat Kone och den är inte heller särskilt gammal (Köpt i maj i år).
Verkar inte gå att skruva/bända upp och jag som oerfaren "hårdvarunisse" vill verkligen inte försöka mig på någonting som kanske bryter samman den helt och hållet, därför vänder jag mig till er.

Mycket tacksam för svar

P.S Hoppas verkligen ni förstår att en "scroll" är detsamma som ett "mushjul". Jag har alltid haft svårt för sådana ord, så ursäkta för det.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Enligt googles allsmäktiga kunskap så händer det här ganska ofta möss av modellen "Roccat Kone", och de har skickat in det och fått en ny mus.

Är det någon annan som har/haft den här musen och stött på samma problem? Hur gjorde/agerade ni?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

En polare hade samma problem som dig (och så många andra), han skickade in den och fick en ny


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ah, nice. Du vet inte var han skickade in den? Dvs, om han gick till butiken där han köpte den eller skickade iväg den till deras HQ?

Vet givetvis inte om han hade kvitto och/eller originalförpackningen också? ^^


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

1
Skriv svar