Datorn stängs av av sig själv...

Medlem
Datorn stängs av av sig själv...

Tja alla FZ-medlemmar.
Jag köpte häromdan StarCraft 2 och Civilization V och direkt när jag kom hem så installerade jag spelen på min Dell XPS 435MT (Radeon HD4850 och Intel Core i7 920, 3Gb RAM). Efter nu två dagar så har datorn stängts av av sig självt ett flertal gånger. På "Can I Run It" står det att datorn ska klara båda spelen med maxade inställningar... drivrutinerna till grafikkortet är inte mer än ett par månader gamla. Vad kan detta bero på???

Tacksam för alla möjliga tips
/Fire_93

Medlem

Laddat ner patch till StarCraft 2? Hört att det ska vara överhettnings problem om man inte patchar.

Starcraft 2 patchar sig själv, men då dina drivrutiner är ett par månader gamla rekommenderar jag dig att installera dom senaste.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Uppdaterade drivrutinerna till den 29 sept utan resultat... de skiter sig fortfarande. Installerade Everest Ultimate för att kolla temp på både CPU och GPU vilket visade sig att GPUn var en bra bit över 100'C när Starcraft 2 var igång. Grafikkortet är redan bytt en gång innan (då pga BSoD), kan även detta vara ett måndags ex.? Isf så får jag väl kontakta Dell igen...
/Fire_93

Medlem

Ouch, sådana temperaturer är inte bra någonstans. Kontakta Dell och se till att få det utbytt!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Okej, tack för hjälpen

1
Skriv svar