Laptop (Arbete/Spel)

Medlem
Laptop (Arbete/Spel)

Har bestämt mig för att införskaffa en laptop nu när jag tänkt studera på en skola, och där med bo på skolan. Jag har ingen större lust att släpa med mig min stationära, då det inte kommer vara värst praktiskt för arbetet.

Jag har rotat runt en del på prisjakt och google men är inte värst kunnig när det kommer till laptops. Vad jag söker är dock en dator som inte väger över 3kg(blir för tungt), gärna har max 15.6" skärm(17" är för stort för min del), inte blir varm som en spisplatta eller låter som en jetmotor. Den får gärna ha en snygg design, men inget jag prioriterar(tangentbord som MacBooks, Nyare Vaio modeller eller HP Envy-modeller är snyggt och bekvämt enligt mig).

Vad jag vill använda datorn till är delvis spel, delvis 3D modellering(låg nivå). Spel som t.ex StarCraft 2, kanske inte allt på högsta(dock vore det härligt) men inte allt på medium som max. 3D modellering, som sagt, rätt så låg nivå då jag fortfarande håller på att lära mig det.

Och så har jag kört fast nu, så skapar en tråd här och frågar ifall det finns någon som är lite kunnigare inom området. Vad rekommenderar ni?

Tack!

Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=607088

Är själv inne på en sådan här. Google runt och läs lite tester.

Lycka till.

Inaktiv

15" Macbook Pro med 2,66Ghz Core i7 och GeForce GT 330M 512MB etc får du för runt 20 000 kr. Behöver du använda winblows så kör du bara boot camp. Bleh.

Annars vilken random windows-laptop med liknande specs men då får du leva med ful design och halvtaskig kvalitet. Och windows.

Varsågod!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Eee PC lär du inte kunna spela SC2 på. Och Macbook... mjaa..

Det beror helt på hur du mycket pengar du vill lägga ut på laptopen. Du kan få en hyffsad för 7-10k, en bra för 10-15k eller en awesome för 15-20k.

Ska väl tillägga att jag köpte en Dell Studio 15" för några månader sedan. Jag är grymt nöjd med den, bra design, bra kvalité och bra prestanda för pengarna! Betalade 7k för den.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610598
Askalas dator för det priset. Bra grafikkort, bra processor, bra RAM m.m.m.m.

KÖP INTE MAC


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar