Heta spel - Minecraft

Robot
Heta spel - Minecraft

Vi sätter fokus på Markus Perssons monsterhit.

#minecraft


Medlem
Heta spel - Minecraft

Helt galet beroendeframkallande spel! Ett spel som alla borde köpa, och att det är i Alpha och endast kostar 100kr gör så att jag bara kan drömma om hur underbatr det kommer bli som färdigt spel

Medlem

Alltså det är väldigt charmigt. Men jag förstår inte vad man ska göra? Vad är målet förutom att placera ut klossar? Känns lite som ett singleplayer mmo där man kan få lite klossar och sånt sen bygga balla grejer om man har tid och ork. Men det känns inte som det finns något vettigt mål?

Inaktiv

Kan inte alls se storheten i spelet. Det är mer eller mindre som Wurm Online fast skitfult och lika tråkigt. Känns som en enda stor sandlåda för folk med för mycket tid över.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

infinity och amphix ni har spelat lite för mycket linjära hack'n slash tror jag.

har du någonsin viljat bli arkitekt eller ingenjör men aldrig vågat ta chansen/risken med att studera länge och sen komma på att det är aldrig nåt för dig?

detta spel är byggt på fritt skapande och i slutet så är det bara fantasin som sätter gränserna

http://www.youtube.com/watch?v=kn2-d5a3r94
http://www.youtube.com/watch?v=JEH37vFbyo0

bara exempel

Medlem

Det är ett spel som låter ens kreativitet flöda. Är man inte kreativ så kan det väl vara mindre intressant, men man kan inte ignorera det faktum att spelet är grymt populärt. Sen är det inte "skitfult" utan retro

Skägg.
10 Chambers

Lego i spelform. Nuff said!


signatur
Medlem

gillar man att pilla runt för sig själv i ett redan nu klassiskt spel så är det bäst. men man tröttnar ju ganska snabbt.


signatur

//monster

Medlem

Sjukt skoj i 2 veckor. Sen inte så värst skoj längre.

Medlem
Skrivet av amphix:

Kan inte alls se storheten i spelet. Det är mer eller mindre som Wurm Online fast skitfult och lika tråkigt. Känns som en enda stor sandlåda för folk med för mycket tid över.

Alla spel vi spelar är väl för att vi har för mycket fritid?! Varför inte lägga den tid till Minecraft ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av amphix:

Kan inte alls se storheten i spelet. Det är mer eller mindre som Wurm Online fast skitfult och lika tråkigt. Känns som en enda stor sandlåda för folk med för mycket tid över.

Alla spel vi spelar är väl för att vi har för mycket fritid?! Varför inte lägga den tid till Minecraft ?

För att det är Minecraft.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Alltså det är väldigt charmigt. Men jag förstår inte vad man ska göra? Vad är målet förutom att placera ut klossar? Känns lite som ett singleplayer mmo där man kan få lite klossar och sånt sen bygga balla grejer om man har tid och ork. Men det känns inte som det finns något vettigt mål?

Om jag får säga det självt tycker jag inte att alla spel behöver ett fast mål. Målet är bara att ha kul, och hur man skapar den upplevelsen är helt upp till sig själv. Vissa får den genom att bygga saker, jag får den av äventyrskänslan i spelet. Gräva grottor, gömma mig från fienden, utforska, gå vilse, trilla ner i avgrunden, dö för att sedan behöva slå upp ett nytt läger någonstans för att klara av den kommande natten. (Och inte placera ut stora torn som markerar vart mitt hem är, det dödar hela äventyret för mig)

Sakta bygga upp ett utopia!

Medlem

Skaffade det vid runt patch 1.15 tror jag och har kört jättemycket i början men numera kör jag kanske 1-2 timmar varannan kväll på en av mina favorit servar sen när nya patchar kommer så brukar jag nöta

Medlem

Minecraft värdig ersättare till Quake? =P
För FZ har väl inte valt att fokusera på ett spel såhär sen de gamla goa Quake dagarna om jag kommer ihåg rätt?

Inaktiv

Tycker spelet blir lite trist efter ett tag. Finns inget riktigt mål i det som sagt.
Har kört Sandlådespel som är grymt mycket bättre än minecraft.

Medlem

Grymmt spel. Och det är jue trotts allt bara i alpha

Påminnelse om att det finns rätt mkt å göra för att vara alpha.
Finns då andra spel som varit stora som varit mindre under alpha perioden än minecraft. så att säga.. Detta kan nog lätt misstolkas . men hoppas ni förstår vad jag menar : ) .

Kommer nötas vid nesta uppdate., Specielt om de fixat skada i MP .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Har FZ:a en server? Ifall ja, gief, ifall nej, GIEF!

Medlem

Ser ut som ett intressant spel men föredrar Garry's Mod alla dagar i veckan, kostar det också strax över 100lappen.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har FZ:a en server? Ifall ja, gief, ifall nej, GIEF!

JAAAAAAAA en FZ server vore ascoolt! Vore coolt om man kunde bilda allianser i framtiden och kriga mot varann


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Alltså det är väldigt charmigt. Men jag förstår inte vad man ska göra? Vad är målet förutom att placera ut klossar? Känns lite som ett singleplayer mmo där man kan få lite klossar och sånt sen bygga balla grejer om man har tid och ork. Men det känns inte som det finns något vettigt mål?

Nej, det finns inget uttalat mål i den nuvarande singleplayer versionens Survival mode, men ett Adventure mode som är mer målinriktat är planerat.

Men jag tycker att det nuvarande Survival mode fungerar riktigt bra utan att man får några specifika missions eller mål skrivna på näsan (som i de flesta sandlådespel). Problemet med "färdiga" missions och mål är att förr eller senare tar dem slut och att upprepa dem känns meningslöst.
Men i Minecraft så skapar helt enkelt sina egna mål precis som man vill. Det kan vara att bygga en jättestor bas, ett enormt torn, en berg-och-dalbana, utforska grottor eller världen.

Jag har spelat det i någon månad nu och inte tröttnat, utan hittat på nya mål hela tiden. Just nu utforskar jag ett enormt grottsystem under berget där jag tänkt bygga mitt nya fort.

AW8
Medlem
Skrivet av spiken:

Lego i spelform. Nuff said!

This!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Adamito:

Ser ut som ett intressant spel men föredrar Garry's Mod alla dagar i veckan, kostar det också strax över 100lappen.

Garry's är väldigt najs... men det handlar ju i princip bara om att bygga. Minecraft har ju även det att man ska överleva nätterna, iaf i singleplayer/survival mode.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av amphix:

Kan inte alls se storheten i spelet. Det är mer eller mindre som Wurm Online fast skitfult och lika tråkigt. Känns som en enda stor sandlåda för folk med för mycket tid över.

Alla spel vi spelar är väl för att vi har för mycket fritid?! Varför inte lägga den tid till Minecraft ?

Jag nöjer med att kolla vad folk hittar på för skapelser på FZ, Youtube, osv. Och så lägger jag min tid på Civ V istället. Sorry Minecraft

1
Skriv svar