Bad Company 2 uppdateras inom kort

Robot
Medlem
Bad Company 2 uppdateras inom kort

/Sarkasm
Öh,, är det folk som ens spelar det här eländet fortfarande?

Visst ja.. Tänkte inte på konsolmarknaden.. Kul för er där spelet ialla fall funkar
Själv sover jag med MOH i handen i fortsättningen. Ganska häftig idé dom provar på det spelet.. en fungerande hitbox *wooooow*
/endsarkasm

Har de brytt sig om att patcha den usla konsolifierade PC-versionen så folk dör än, eller har de gett upp pc?

Medlem

Varannan gång jag försöker spela det så rubber-bandar jag på varenda server. Det om något är galet irriterande. Annars är det väll server browsen som fortsatt irriterar när det inte filtrerar bort servrar som inte kör HC när jag fyllt i det, men det går väll ann att leta i server namnet.

Medlem

Hoppas fan inte att det blir samma hitbox som på MoH då kommer hela spelet vara skit juuh =(

Medlem

Haha, hade detta fixats för ett halvår sedan hade jag brytt mig.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Hmm ...vad är eg skillnaden mellan hitboxarna!? Tycker folk dör hyfsat, speciellt på hardcore...

Medlem

trevligt trevligt , hitboxes är ju inte bf's starka sida precis .

skönt att lådan runt chatten tags bort också , den har jag stört mig på litegrann

Medlem

Träffsäkerheten var det enda bättre i MOH. Skit bra!

Börjar lira BC2 igen med några guildisar från conan.

Nästan glömt hur jävla bra det är ^^

Medlem
Skrivet av Chrono:

Hmm ...vad är eg skillnaden mellan hitboxarna!? Tycker folk dör hyfsat, speciellt på hardcore...

Håller med, dom fungerar OK. Men MOH har bättre träffboxar, det är helt klart. Så det lär bli bättre med dem till BC2.

Medlem

ehh så vapnen kmr få lika lite rekyl som dom i MOH, så vad kmr då vara för skillnad mellan spelen? samma motor samma fordon samma vapen ( fast med olika skins) nej jag som ändå tkte att spelet var ok men om rekylen blir lika lam som i moh, går bc i graven...


signatur

Rwa?

Medlem

Tror inte dom ändrar rekylen eller vapen känslan, endast hitboxen. Återstår att se dock

Medlem

Ute ur beta stadiet än?

Medlem

Ohhhh, SNABBAST!

Har redan slängt skiten.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag kör fortfarande på pc ibland. Tycker det är ett riktigt bra spel Men spelar huvudsakligen sc2. Just den konsollifierade kännslan är lite trist men utöver det är spelet faktiskt riktigt bra!

Medlem

hoppas ej dom gör hitboxen som i medalofhonor..... tyckte man kunde spraya hur mycket man ville och träffa alla skot på samma ställe....

om det blir så så säger jag bara ... let the era of medic and macingun start

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

/Sarkasm
Öh,, är det folk som ens spelar det här eländet fortfarande?

Visst ja.. Tänkte inte på konsolmarknaden.. Kul för er där spelet ialla fall funkar
Själv sover jag med MOH i handen i fortsättningen. Ganska häftig idé dom provar på det spelet.. en fungerande hitbox *wooooow*
/endsarkasm

Har de brytt sig om att patcha den usla konsolifierade PC-versionen så folk dör än, eller har de gett upp pc?

Det är... PC som... patchas.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

ehh så vapnen kmr få lika lite rekyl som dom i MOH, så vad kmr då vara för skillnad mellan spelen? samma motor samma fordon samma vapen ( fast med olika skins) nej jag som ändå tkte att spelet var ok men om rekylen blir lika lam som i moh, går bc i graven...

Håller med, MOH är verkligen sämst enligt mig, om man tänker på rekyl/hitbox eftersom man träffar hela tiden, skotten går spikrakt osv...

Tycker BC2 är bra som det är, jag har inga problem med att döda folk... bara lägga ett skott i pannan så dör dom ju? Hur bra hitbox som helst... gäller att man siktar rätt bara. Hoppas det inte blir allt för stor förändring iaf, annars åker BC2 också på hyllan och jag går tillbaka till gamla BF2.

Medlem
Skrivet av alllle123:

hoppas ej dom gör hitboxen som i medalofhonor..... tyckte man kunde spraya hur mycket man ville och träffa alla skot på samma ställe....

om det blir så så säger jag bara ... let the era of medic and macingun start

Är det påståendet för pc versionen? För den uppfattningen fick jag inte när jag spelade betan som släpptes för någon vecka sedan. Annars har väll konsol i vanlig ordning någon form av autoaim...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Varför ska allt CoDifieras för?
Battlefield ska vara mer verkligt, man ska inte träffa varje skott...


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Bra då kanske man kan lira detta istället för MoH - för MoH funkar inte alls på deras jävla punbkuster skit!!! (Jag vet att BC2 också körs på pb men där funkar det)

Skrivet av alllle123:

hoppas ej dom gör hitboxen som i medalofhonor..... tyckte man kunde spraya hur mycket man ville och träffa alla skot på samma ställe....

om det blir så så säger jag bara ... let the era of medic and macingun start

Men det är ju inte rekylen dom ska ändra det är hitboxen alltså skjuter man på benen så registreras det problemet nu är att träffar inte alltid registreras det har inget med rekyl att göra förstår inte var ni får det ifrån.

Medlem

Nice! Trots vissa irriterande moment så är Bad Company 2 fortfarande ett riktigt kul spel!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Zyreth:

Varför ska allt CoDifieras för?
Battlefield ska vara mer verkligt, man ska inte träffa varje skott...

Jag vet inte hur många gånger jag tömt nästan ett helt magasin i magen på en fiende på nära håll, blodet skvätter och allt. Men inga hitmarkers, alltså tar han ingen som helst skada. Kolla Youtube, finns massor av videos som visar det här problemet, det är helt sjukt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Najs, har haft lite problem med hitboxarna.

Ni som tror att man nu kommer träffa alla skott man skjuter och att rekylen kommer ändras har så fel. Det dom ändrar är när man träffar skotten på kroppen ska ska dom registreras, det har dom inte alltid gjort så dom det är nu.

Dessutom ska dom ändra ratesen för servrarna vilket också är bra, kommer troligen minska lagget. Härlig patch!

Medlem

Måste säga att ja aldrig har haft några större problem med spelets Hitbox. Det enda ja märkt är ju ibland när man inte har en aning om vart en spelare är som skjuter på en, så springer man och gömmer sig bakom någon struktur kan det plötsligt hoppa tillbaka och så dör ja precis innan ja rundat kanten.. Det har hänt några gånger men aldrig så grovt som ja sett på youtube videorna!

Men patchen kan bli spännande, helt klart!

Medlem

Får knäppryck på pingen på PC.
I serverbrowsern går jag kanske in i en server jag pingar 30 till, sen inne i servern pendlar den mellan 100-200 !!
Riktigt irriterande då jag får massa lagg när det som minst passar..
Har någon nåt tips om hur man kan fixa det? PMa mig gärna, slutade spela BC2 bara för det.

Ps. Pingar aldrig så högt i något annat spel. Brukar max ligga runt 30 :S

Medlem

Inget annat som fixas? Ingen blansering av m60? Ingen balansering av Carl gustav? Ingen balansering av shotguns med extra accuracy ( som är fan mer precis än en sniper ) ingen balansering av an94 jämfört med alla andra assult guns?

Jävla skitspel att det ska ta såhär långt att fixa massa skitproblem.
Ne go fuck yourself Dice.

Medlem

Och var står det att dom kommer att ändra rekylen? Tänk för fan efter innan ni postar skit.
Hoppas att hitboxarna verkligen funkar nu när dom patchar det. Har hänt att jag skjuter hs med hagel på 1 meters avstånd och det sprutar blod men jag inte fått någon träff flera gånger, och att jag skjutit folk i t.ex. armen med sniper och fått hs...

Medlem

Personligen föredrar jag BC2 före MoH. Det roliga med BC2 är ju att det tar lite längre tid att "lära" sig att lyckas ta någon. MoH visade sig vara lite för lätt...

Medlem
Skrivet av Zyreth:

Varför ska allt CoDifieras för?
Battlefield ska vara mer verkligt, man ska inte träffa varje skott...

Nej, självklart ska inte varje skott träffa, men de som borde träffa ska träffa också. Som det är nu registreras ju typ var 10:e träff som en träff. Fast å andra sidan har alla Battlefield-spel varje lika dåliga. Ett spel för dåliga spelare som behöver tid på sig för hinna få in siktet på en motståndare.

Men vad vet jag, du kanske tycker att det är "verkligt" att man ska tåla ett magasin eller två innan man dör.

12
Skriv svar