Microsofts PC-satsning får tredjepartsstöd

Medlem
Microsofts PC-satsning får tredjepartsstöd

Förhoppningsvis billigare än Steam, dvs den ökända Euro policyn.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Måste hålla med föregående talare, Steams priser är förjävliga.. Sen ser det här verkligen ut som en riktig Steam ripoff, det ser ju nästan exakt likadant ut. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket.

Medlem

hehe, man kan beställa spelet och få det hemleverat och det är fortfarande nästan alltid 100kr billigare än vad downloadpriset på Steam är.

AW8
Medlem

Fixa sparfilerna till GFWL-spelen istället!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Kommer bli drygt att hålla reda på alla sina digitala spelköp när dom ligger spridda över 40 ställen. Skulle föredra om man köpte en kod eller liknande som funkade hos alla återförsäljare(önsketänkande).

Har för mig att detta var någons vision av hur nya"Games for Windows Marketplace" kan komma att se ut.

Tacka vet jag webhallen!!

Medlem

Vill minnas att jag läst nån intervju ang detta med att DL ofta är dyrare än att köpa det fysiskt, och att det hela beror på att spelleverantörerna inte vill konkurera ut de som säljer spelet fysiskt. Då inte alla köper spel online utan många faktiskt vill ha spelet fysiskt med, men skulle allt för många hoppa över till dl så skulle flera återfösäljare sluta sälja spelen, och helt plötsligt är spelen inte tillgängliga för en stor grupp potentiella kunder.

Medlem

Bara det visar svenska kronor ist för Euro!

Medlem

Midtown Madness IV please!

Medlem

Ja... det är ju sant. PC-spelandet är döende! Så försöker de rädda livet på det. De göra mun mot mun metoden och vad gör de? Klantar till det och spränger lungorna. Pffft....


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar